• Min dotter

    Åsikter om namnet Violina?

    Jag tycker namnet är vackert, men är rädd att det kan låta som ett "hittepå-namn". Vad tycker du om namnet Violina & varför?

  • Svar på tråden Åsikter om namnet Violina?
  • Farfalla

    Violina var fint och annorlunda! Jag tycker det är fint med "moderna" namn, inte dom klassiska gammeltant o gubbnamnen som är så populära idag ;) 


    Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • Min dotter

    Tack för de kommentarer som var sakliga, namnet tåls att funderas på. Är som sagt ovanligt, men existerar, finns 16 st i Sverige som heter det. Viola är fint det med, men precis som Farfalla så är inte jag heller mycket för sk "tantnamn".

  • Kajee
    Maisie skrev 2012-03-03 09:14:35 följande:
    Jag började tyvärr fnittra när jag läste det. Violina, Trumpeta, Pianola, Basuna... Jag associerar helt med musikinstrument. 

    precis hur jag tänkte, förutom fnisset då
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Mariella81

    Tycker nog att Violina är ett hitte-på-namn. Fast å andra sidan är det ju många som har såna namn nu men det är inte min smak.

  • nnnnnnnn

    Håller med alla andra om att det låter som hittepå och ett instrument, men det är inte jag som ska bli förälder så ni bör ju högaktningsfullt skita i alla andras åsikter och ta det som ni i hjärtat känner passar ert barn bäst.
    Låt barnet födas, testa olika namn på babyn. Väljer ni mellan 2 som känns lika rätt så väljer ni det som ni känner er mest nöjda med reaktionerna hos folk på (= Gillar ni att folk kommer stava fel ,uttala fel, undra om det är förnamn eller efternamn, så väljer ni det ovanligare/krångligare namnet. Gillar ni att folk uttalar och stavar det rätt och inte ifrågasätter er eller barnet när ni berättar namnet så väljer ni det vanligare/enklare av namnen ni väljer mellan)

  • bananmilkshake
    ALY538 skrev 2021-02-23 08:00:04 följande:

    ... tror att tråden är jättegammal!


    Ja man får ju hoppas att barnet hunnit få ett namn Tungan ute
  • nnnnnnnn
    ALY538 skrev 2021-02-23 08:00:04 följande:
    ... tror att tråden är jättegammal!
    Brukar ha koll på upppuffade urgamla trådar, men missade detta helt!
Svar på tråden Åsikter om namnet Violina?