• Li02

    Tips till 46-åring..

    Hej alla där ute!
    Jag skulle behöva tips om vad vi kan göra för att kunna få barn, och vart vi kan vända oss!   
    Jag har tyvärr precis fyllt 46 år och har nu upptäckt att åldersgränsen för att få hjälp i t ex Finland och Danmark, är just 45, och i Sverige är det ju kört sen länge. Har mailat riga men ej fått svar ännu. 
    Min kille är mkt yngre, 27, och bröt ryggen 2010 i en olycka, och vi har först nu fått bekräftat att vi inte kan försöka själva att få ut spermier, utan de måste tas ut i testikeln. Och det betyder att det måste bli provrörsbefruktning och då är jag för gammal för att göra det. Vilket dilemma det blev!

    Jag har två barn sen tidigare, som är 17 och 19 år nu, men man vet ju inte hur äggen är nu.

    Väldigt tacksam för alla tips.. 
         
      

     

  • Svar på tråden Tips till 46-åring..
  • Pimpinellan

    Äd med donerade ägg och ev. spermier är ju enklast för er del. Finns i Riga,St Petersburg och lite varstans. EA kanske är tillåtet efter 45 nånstans,jag vet faktiskt inte. Unica Tjeckien och AVA-klinikerna är några tips. IVF med egna ägg är nästan 100% dömt att misslyckas. Vet ingen klinik som gör det heller.

  • elisabeth1211

    Ava Riga och Ava St Petersburg rekommenderar gärna ÄD och påpekar att chanserna är små. Men erbjuder också IVF med egna ägg om man vill det. Lycka till!

  • annnys
    Li02 skrev 2012-03-04 09:02:22 följande:
    Hej alla där ute!
    Jag skulle behöva tips om vad vi kan göra för att kunna få barn, och vart vi kan vända oss!   
    Jag har tyvärr precis fyllt 46 år och har nu upptäckt att åldersgränsen för att få hjälp i t ex Finland och Danmark, är just 45, och i Sverige är det ju kört sen länge. Har mailat riga men ej fått svar ännu. 
    Min kille är mkt yngre, 27, och bröt ryggen 2010 i en olycka, och vi har först nu fått bekräftat att vi inte kan försöka själva att få ut spermier, utan de måste tas ut i testikeln. Och det betyder att det måste bli provrörsbefruktning och då är jag för gammal för att göra det. Vilket dilemma det blev!

    Jag har två barn sen tidigare, som är 17 och 19 år nu, men man vet ju inte hur äggen är nu.

    Väldigt tacksam för alla tips.. 
           

     
  • Li02

    Hej igen!  
    Jag har nu gjort några prover där allt är normalt, men fick inte göra alla för det var några regler inom mitt landsting bla bla bla...

    Vi har letat vidare på nätet och fått några kliniker att ringa här i sverige från Ava-kliniken i Riga, så dom har vi ringt runt till .Har fått vänta på svar på varje och tiden går.. Efter att ha pratat med två gulliga sköterskor i rad på olika kliniker så inser vi väl nu att tiden rinner iväg och vi får nog testa äggdonation istället, utomlands såklart.

    Det svåra har varit att få någon klinik i Sverige som överhuvudtaget vill hålla mej bakom ryggen så jag får ta proverna som behövs åtminstone.. Men nu har vi fått hjälp med det, just att vi frågade om äggdonation istället så blev det tydligen lättare.. ?      

    Nu ska vi försöka få hjälp av någon som kan plocka ut spermier ur min kille och skicka iväg dom, sen kan vi nog dra igång försöket/en...

    Fick tips från klinik i sverige om Elite i Lettland, är det någon som har tips/ erfarenhet därifrån?  
    Tack och kram      

Svar på tråden Tips till 46-åring..