• Ina 67

    45 och fått ett +, någon mer?

    Jag är 45 år och har just fått ett +. finns det någon mer här som är lika gammal eller äldre?
    Någon som vet hur stor chanserna är att det ska gå vägen? Jag har "hört" att chanserna ska ligga runt 5%, men vet inte alls om det är så.
    Någon som gått hela vägen och fått ett friskt barn?


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Svar på tråden 45 och fått ett +, någon mer?
  • stor och liten

    Grattis till Plus:et!! Min väninna blev gravid med 45 - hon maadde toppen hela graviditeten (förutom trötthet och andra smaakrämpor, men det har ju de flesta, vare sej 25 eller 45 aar...) Stirra dej inte blind paa statistik utan försök njuta av att ha lyckas (även om man alltid är lite nojjig som gravid) Lycka till!!!!!!Skrattande

  • Lyckomamman

    Hej och GRATTIS till +

    Jag är inte 45 än bara 44 men kommer att ha fyllt 45 månaden innan bebis kommer.
    BF 29/7.

    Mår toppen än så länge, var supertrött de tre första månaderna och hade dålig aptit,men inget annat.

    Jag har också varit jättenojig, främst pga av åldern, (hade också flera missfall mellan 40 0ch 42 år) men eftersom det hitintills gått bra allting så försöker jag nu tro på att en frisk bebis kommer.

    Själv tror jag att jag "avviker" från statistiken, trots missfallen, då jag fått tre friska barn mellan 37,5 och 43 åsr ålder. Blev gravid med fyran på första försöket med ägglossningsstickor. Köpte storpack, som nu står oanvänt i badrumsskåpet.

    Stort lycka till till dig!!

  • Ina 67
    Lyckomamman skrev 2012-03-08 16:36:56 följande:
    Hej och GRATTIS till +

    Jag är inte 45 än bara 44 men kommer att ha fyllt 45 månaden innan bebis kommer.
    BF 29/7.

    Mår toppen än så länge, var supertrött de tre första månaderna och hade dålig aptit,men inget annat.

    Jag har också varit jättenojig, främst pga av åldern, (hade också flera missfall mellan 40 0ch 42 år) men eftersom det hitintills gått bra allting så försöker jag nu tro på att en frisk bebis kommer.

    Själv tror jag att jag "avviker" från statistiken, trots missfallen, då jag fått tre friska barn mellan 37,5 och 43 åsr ålder. Blev gravid med fyran på första försöket med ägglossningsstickor. Köpte storpack, som nu står oanvänt i badrumsskåpet.

    Stort lycka till till dig!!
    Vad roligt och grattis till dig med!
    Jag har också varit med om en hel del och det här var helt oväntat, då jag tidigare ätit pergo gör att äns bli gravid, så vi trodde att chanserna var = 0, därför heller inget skydd sedan sonen föddes för snart 4½ år sedan.
    Jag ska på ett tidigt UL på måndag för att se om det överhuvudtaget finns något där, har varit med om att blåsan är tom, så jag vill veta vad jag ev har att vänta mig.

    Lycka till med allt och hoppas att du mår bra.
    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Pippis

    Jag är 46 och väntar mitt första barn i juni
    Går in i vecka 27 i morgon. Har mått jättebra hela tiden. 

  • Lyckomamman

    Stort GRATTIS till dig Pippis!

    Jätteroligt att se att vi åtminstone är några stycken som är gravida i vår ålder. Gravida i 40-42 års åldern är relativt vanligt men efter 43/44 glesnar det betydligt.   

    Jag var barnlös i många år med min fd man, trots idoga försök och hade inte så många förhoppningar då jag träffade min nuvarande man. Efter att först ha fått tid för IVF så blev jag oväntat gravid och sedan dess har det rullat på. Detta är min åttonde graviditet  och vi hoppas och tror att fyran nu kommer.

    Har alltså haft två MF och två MA-att av dem i vecka 20. 

    Lycka till på måndag INA 67!    

           

  • Ina 67

    Små blödit hela förmiddagen idag, så det känns inte så hoppfullt nu. Känns ändå skönt att jag har tiden i morgon vad som än händer.


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Lully Hill

    Hej!
    Hoppar in här! Här är ännu en gamling till! :)
    Jag är 45 och gravid i v 23. Min första. Jag fyller 46 innan bebisen kommer, som är beräknad till 10 juli! 


    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lyckomamman

    Hej Lully Hill och Grattis till dig också!!

    Så roligt att vi är några stycken.

    Tänker på dig INA 67 inför morgondagen.   

Svar på tråden 45 och fått ett +, någon mer?