• Äldre 6 Mar 14:06
    4541 visningar
    37 svar
    37
    4541

    När inseminerade ni efter utslaget på äl testet?

    När efter positivt äl test inseminerade ni? Hur gick det sen för er?


    ♥Love och Stoffe ♥
  • Svar på tråden När inseminerade ni efter utslaget på äl testet?
  • Äldre 6 Mar 14:21
    #1

    Samma dag (och dagen efter) om det visat positivt på morgonen. Dagen efter (och två dagar efter) om det visat positivt på kvällen.

    Vi gjorde inseminationer under 6-7 månader innan vi gick vidare med IVF. Tyvärr har vi inte lyckats med det heller.

  • Äldre 6 Mar 14:32
    #2

    Försök 1: 25 h efter pos utslag. Ägget hade slåppt. =Neg
                2: 39 h efter pos utslag. Ägget hade inte släppt=Neg
                3: 20 h efter pos utslag. Ägget hade inte släppt.= Neg
                4: 43 h efter pos utslag. Ägget hade släppt. Vet inte resultatet...

    Har ju säker missat första utslagen med flera timmar kanske en dag också ibland...
    Hur har du inseminerats?       

  • Äldre 6 Mar 14:43
    #3

    Vi fick utslag på min monitor vid sju igårmorse ringde Huddinge direkt och fick tid för insemination 15:30 jag har ingen aning om när ägget släpper så det är bara vänta och se... Förra gången inseminerade vi dagen efter första utslaget men det blev inget.


    ♥Love och Stoffe ♥
  • Äldre 6 Mar 15:46
    #4

    Puffar upp tråden!!


    ♥Love och Stoffe ♥
  • Äldre 6 Mar 16:19
    #5

    Fick utslag vid 22 på kvällen och inseminerades 14 dagen efter. Det gick vägen och nu är han 7 månaderGlad

  • Äldre 6 Mar 16:35
    #6

    jag vågar inte tro att det kommer ta sig denna månaden.... känner inte av äl längre iaf...


    ♥Love och Stoffe ♥
  • Äldre 6 Mar 17:43
    #7

    puffar upp


    ♥Love och Stoffe ♥
  • Äldre 8 Mar 20:35
    #8

    jag visade positivt på ÄL test på kvällen, och inseminerades sedan kl 15 dagen efter. sedan är jag relativt säker på att själva ägglossningen ägde rum dagen därpå igen, med tanke på den genomskinliga flytning som inträffade då. men, det lyckades, jag är gravid i vecka 18. har bara inseminerats en gång. lycka till!

  • Äldre 8 Mar 20:47
    #9

    Igår tre dagar efter insemination fick jag en liten blödning och på kvällen började det värka och sticka på vänstra sidan i livmodern en liten stund, det liksom pulserade av värk och stick. Hm undra vad det var...


    ♥Love och Stoffe ♥
  • Närvi2­Blir3
    Äldre 28 Mar 14:27
    #10

    Nu måste jag hoppa in här och fråga: Vilket sjukhus gör ni era inseminationer på?

    Jag håller till på RMC Linköping och dom blev skitsura när jag testade med äl-tester flera ggr om dagen..

    Man ska bara testa på morgonen enligt dom =(

    Väntar just nu på utslag för att kunna åka i väg och insemineras.

    Lycka Till Alla!        

Svar på tråden När inseminerade ni efter utslaget på äl testet?