Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

    En tvilling är mer dominant, hur gör ni?!

    Mina killar blev 2 år i januari och den ena pojken är mycket mer dominant än den andre! Det har varit så länge, han tog den platsen tidigt. Han syns och hörs mest, tar ALLT som hans bror sitter och leker med, ska ha just den boken brorsan läser, osv, osv.. nu har han även börjat puttas! Kan bara gå bakom brorsan och plötsligt putta till honom. Nyps, bits osv, vilket han även gör på oss ibland men inte lika mycket. Jag blir tokig! Det är så illa att hans bror skriker bara han rör vid honom nu, för han tror att han ska göra något mot honom. 

    Någon som haft det såhär? Hur har ni löst det? Dom gånger jag ser att det händer så säger jag givetvis till, men det är ju inte alltid man är där så man ser när det händer! På dagis går det bra, där är han inte lika dominant alls mot sin bror. Han bet barnen på dagis vid något tillfälle men det varade väldigt kort tid. Annars är han lugn där och har inte samma "elaka" beteende som hemma.   


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13http://livetochlyckan.blogspot.com/
Svar på tråden En tvilling är mer dominant, hur gör ni?!