Idiot till fästman
Men sansa dig! Det är ju, som många säkert skrivit, väldigt lite man påverkar chansen att bli gravid av att runka då och då. Man får inte sämre spermiekvalité av det.
Sedan, är du säker på att din bild av vad som är respekt och inte samt vad man är villig att ge upp för den andre och inte delas av din sambo? Att han vill ha en stund för sig själv är inte konstigt, och inte det han tittar på heller. Om du finner det kvinnoförnedrande, kan det kanske vara ett problem för att du har svårt att respektera hans smak, annars borde hans porrtittande vara en antifråga. Det är ingen otrohet, och han älskar inte dig mindre för det.
Jag tror att du borde tänka på vad du vill ha för typ av relation, och vad du vill förmedla till din sambo. Vill du att han ska skämmas och göra saker i smyg? Jag tror väldigt få relationer mår bra av det. Jag vet att det kan vara svårt att hålla god min inför ett beteende som man känner sig obekväm inför, men det är nog bara att bita i det sura äpplet, och kanske anlägga lite groundrules, typ: Porr tittar man på när den andre inte är hemma eller om hon/han ligger och sover, osv.
Slutligen. Du talar om att du blir sårad. Tror du inte tat du sårar din man väldigt om du säger till honom att det han tittar på är sjukt. Du vet om att porr är lagligt väl, och att, förutsatt att alla inblandade är frivilliga, folk får göra i stort sett vad som helst. Att vissa gillar hårdare varianter är varken sjukt eller onormalt. Jag skulle tro att i de flesta förhållanden är att ens man/kvinna tittar på porr när man är hemma ett tecken på förtroende, att man är bekväm med varandra.