• tessilina

IVF Umeå

Efter att ha smygläst denna tråd länge, så hoppar jag på trådtåget. Sitter för närvarande inne i ett av patientrummen efter att min fru genomgått vårt första äggplock. Minst sagt spännande att se vad det blir av detta! Men det var många och stora blåsor, totalt 23st ägg! Men då är det säkert en hel del omogna, så vi får se hur många som lyckas bli befruktade. Vi hade Sofia som "plockare" och hon kändes stabil och kunnig. Lite vätska i buken och lite oro för överstimulering, men vi håller tummarna för att det lägger sig över helgen med lite vila och värmedyna! Någon som varit med om liknande läge? Finns det något som man själv kan göra för att förhindra överstimulering?

• tessilina
    Pommac1 skrev 2015-10-01 11:45:24 följande:
    Jag har haft vätska i buken flera gånger. Även när jag inte gjort ivf. Vet inte vad det beror på. Men jag har aldrig blivit överstimulerade. vet inte om man kan göra så mycket? Det är nog bara att vänta och se.
    Tack för ditt svar! Då får vi hålla tummarna och vänta ut helgen
  • tessilina
    Bolih84 skrev 2015-10-01 18:00:52 följande:
    I fredags fick vi ut 22 ägg och jag hade oxå lite vätska i buken. Även igår på återföringen fanns det vätska kvar. Känner mej svullen och känslan som träningsvärk ungefär.
    Ser framemot 4 dagars ledighet och VILA nu :)
    Vad spännande för dig! Vi hoppas på ett liknande upplägg, med långtidsodling. Hoppas få besked om några lyckade befruktningar imorgon!

Lycka till och njut av helgen!
  • tessilina
    Norris skrev 2016-01-11 15:25:08 följande:

Jaha, då var det min tur igen. Troligtvis missfall på gång. Blödning och menssmärtor.
    Har fåt tid för VUL imorgon så då får vi väl det bekräftat...

Jag har följt denna tråd lite i smyg då jag och min fru varit inne i IVF-svängen en tid. Just nu gravida och lyckliga, men en tärande och konstant närvarande oro efter en hel del vägbulor och motvind under denna resa..

Jag blir så ledsen när jag går in i tråden och läser! Usch och fy för dessa motgångar. I vilken vecka är du i?
  • tessilina
    Bolih84 skrev 2015-12-31 11:30:21 följande:

Livet svänger rätt snabbt rätt vad det är...
    Här slutade detta år med ett missfall igår i v 15+4. När magen börjat växa och man går och väntar på kallelsen till UL...

Blir förhoppningsvis ett nytt försök så fort det är möjligt.

Lycka till ni alla här och kämpa på!

Hur går det för dig Bolih84? Så ledsamt..
  • tessilina
    Norris skrev 2016-01-12 19:14:53 följande:

Hur kan detta vara möjligt? VUL idag visade ett litet levande knyte med tickande hjärta :)
    Men jag blöder floder och BM kunde inte säga vart blodet kom ifrån, bara att det inte var något fel med den lilla :)
    Vi var så inställda på missfall att vi fick en chock när BM sa att allt såg bra ut :)

Men WOW vilken grej alltså! Håller tummar och tår för att blödningarna avtar och att du får en fortsatt lugn (och besvärsfri!) graviditet
  • tessilina

Ser ju absolut positivt ut, håller tummarna att blödningarna avtar! Tyvärr finns det ju inget mer att göra än att vänta.. (hur jobbigt det än är)

Jag har inte skrivit här tidigare, men har en lyckad ivf (efter många om och men) som resulterade i en underbar tjej. Nu är vi i syskontankar och har kontaktat kliniken via mail för att höra oss för kring hur man går tillväga med egenfinansierade försök. Vi har fått som svar "läkaren återkommer med besked kring plan", det var för två månader sedan ungefär. Vi har sedan skickat två påminnelsemail för att höra om läkaren sagt något. Men inget svar på dessa mail, förutom ett autosvar vid första tillfällen att de har hög arbetsbelastning och längre svarstider. Men det kom aldrig något faktiskt svar.

Egentligen är det ingen brådska, men jag skulle helst vilja ha ett tydligt besked. T.ex "ni är nu uppsatta på kö där väntetiden är x-antal månader..", då skulle jag kunna slappna av. Just nu känns det lite som att vi är mellan stolarna och jag vet inte om vi ska fortsätta höra av oss tills vi får svar eller om vi ska sitta lugnt i båten och vänta?

Någon som har några tankar om det?

Svar på tråden IVF Umeå