• jenads

IVF Umeå

Kvinna32 skrev 2013-10-22 11:20:10 följande:
    Nu kan jag andas, ultraljud idag i v12 och allt ser bra ut så nu ska jag börja tro på det!!
    så härligt för dig
  • jenads

vi ska på inskrivningssamtal i morgon. ni som har varit där vad gör man?

• jenads
    Stargazers skrev 2013-11-03 19:20:00 följande:
    Nektar: Hoppas att det bara är en ofarlig blödning! Det låter ju bra att du inte längre blöder i alla fall?

Jenads: Dr går igenom din och din karls medicinska historia, om det finns något som han bör veta om, om ni har några frågor, de olika typerna av behandlingar och slutligen vilken behandling som gäller för er. Även en gynundersökning görs. Sedan visar sköterskan er hur sprutorna ska tas och lite info kring den biten. Inget att oroa sig för med andra ord! Lycka till imorgon :)
    tack för svaret men jag skrev under fel grupp
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-11-06 13:46:53 följande:
    8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!

Nektar: Fantastiskt roligt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Lycka till, detta kommer att gå vägen!
    drömer om ett barn: så härligt stort grattis
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-11-12 12:41:36 följande:
    Hej alla! ÄP i går fick ut 20 ägg så det känns bra. :) plocket gkorde inte lika ont denna gång för jag ba deb ge mig mer mofin. Men fy bubblan vad illa jag mådde av mofinet sen på ef!!! ET onsdag eller lördag beroende på vad vi väljer för alternativ. Funderar på det ännu. :)
    så härligt med så många ägg. har ni bestämt er när det blir ET?
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-11-12 16:14:54 följande:
    Det blir i morgon. Lite snopet hade ställt in oss på att välja få en blastocyst men nu blir det två tillbaka i morgon istället.
    men gud vad spännande att dom sätter in två st. håller verkligen tummarna för er. visst är det andra försöket för er?
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-11-14 10:34:09 följande:
    Hej alla. Det blir inget besök i Umeå för mig i dag. Inga ägg överlevde.
    Fy fan vad ledsen jag är. Gråter
    är så ledsen för eran skull. styrkekramar till er
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-11-18 11:52:44 följande:
    Fick avbryta min IVF behandling i torsdags.

I fredags fick jag fara in på akuten pg av rejäl smärta i benet.
    De konstaterades flera blodproppar i benet förmodligen pg av alla hormoner som jag proppat i mig.
    Fått Waran och en mkt större dos Innohep än tidigare. Vet inte vad som händer nu om jag
    kan/vågar göra ytterligare IVF behandlingar. Gråter

Någon som varit i liknande situation eller vet om någon som trots blodproppar kunnat genomföra IVF-behandlingar ändå?
    fy vad jag lider med er styrkekramar
Svar på tråden IVF Umeå