• Stargazers

IVF Umeå

Solanna: hörde kliniken av sig? Någon gång ringde DR ca 18.00 (fast det var sagt att han skulle ringa kl 16.30) så de verkar ibland jobba längre än växeln har öppet. 

• Stargazers
    trex2013 skrev 2013-11-12 16:14:54 följande:
    Det blir i morgon. Lite snopet hade ställt in oss på att välja få en blastocyst men nu blir det två tillbaka i morgon istället.
    Lycka till imorgon! Vi fick också ut många ägg (22 st) på vårt första och enda försök hittills, men det blev ET för oss också på dag 2 eftersom många av äggen inte var mogna. Blev också lite snopen över detta, hade också räknat med att få en blastocyst. Men det betyder ju bara att de tar det säkra före det osäkra :)
    Får man fråga varför det blir två stycken återförda redan på andra försöket?
  • Stargazers
    Trex: Jag tycker absolut att ni gör rätt val! Jag hade också valt två stycken ifall jag fick chansen. Håller tummarna för att det går vägen för er!
  • Stargazers

Trex: Nä men fy fan vad hemskt! Jag lider med er! Skickar över en massa kramar!!

Snowgirl: De har stängt v 52 och 1.

• Stargazers

Trex: Usch vad jobbigt att inte veta ifall det blir några fler IVF-behandlingar eller ej! Hoppas att ni får besked snart och att det är positiva sådana! *Håller tummarna* 

Micro: Jag kan inte annat än hålla med! Väntan är verkligen sjukt jobbig...Men förhoppningsvis väntar världens bästa gåva efter all väntan!  

• Stargazers

Någon som vet: brukar Umeå oftast odla vidare i 6 dagar inför infrysning? Jag trodde det var 5 dagar som var standard, men inte i vårt fall tydligen.

• Stargazers

Familjelyckan: tråkigt med negativt men jag tror verkligen inte att det är kört för dig! Jag testade svagt svagt positivt på dag 12 efter ET med ett embryo (som tyvärr slutade i ett tidigt missfall), så alla får inte positiva test fort.

• Stargazers

Snowgirl: de har stängt på söndagar men öppet på lördagar och då genomför de återföringar.

• Stargazers

Snowgirl: Tack för svar! Ja då kanske 6-dagars är vanligare än jag trodde. Blev bara nojig över om de sagt rätt till oss, att FET ska ske 6 dagar efter positivt ÄL-test. Jag fick positivt test idag och då borde FET bli på lördag, fast kan tycka att det är lite konstigt att insättning sker 5 dagar efter ÄL med en 6-dagars blastocyst. 6 dagar efter ÄL med ett 6-dagars ägg hade känts mer naturligt, men om det är så blir det ingen insättning eftersom den då skulle bli på söndag och då har ju kliniken stängt.

Svar på tråden IVF Umeå