• Stargazers

IVF Umeå

Snowgirl: Tack!! Det hade ju varit skönt om man fick göra det på hemorten, helt klart. Nån som vet i vilken vecka man gör det?

• Stargazers

Tack Santa och Jennyz! Oki så kring v 7, 8 kan det tänkas bli ifall den stannar kvar, tack för svar!

Supernova: Grattis!! Så kul att höra! När har du TD?

• Stargazers

Supernova: Japp TD är den 19:onde för oss. När du gjorde UL i v 8 var det med sonen? Du sa att du fått MF tidigare, får jag fråga i vilken vecka det skedde?

• Stargazers

Nektar: Tack! Åh härligt att vara så långt gången, hoppas våran lilla eskimå också stannar så länge :)

Mars: Tack! Läkaren skrev ut Lutinus och pratade aldrig om nåt annat läkemedel, varför han valde just Lutinus har jag ingen aning om! Ska du snart göra din 1:a IVF? Ursäkta att jag har dålig koll...

• Stargazers

Santa: Självklart vill man ju att så många ägg som möjligt ska bli befruktade, förstår din besvikelse. Håller ändå tummarna för att det går vägen den här gången!

• Stargazers

Supernova: Jo det blir först i v 9, den 10/1...känns som en evighet bort! Men julledigheten lär väl i och för sig bara säga svisch så det är nog inte så långt borta trots allt. 

• Stargazers

V 8 för mig hade varit kalendervecka 2 och då har Umeå öppet igen, jag ska dock göra ultraljudet på hemorten och vad jag vet så har de öppet alla klämdagar. Sköterskan (Kristina) sa att ultraljudet brukar göras tre veckor efter TD så då antar jag att det är så. Det är ju dock konstigt nog lika många dagar mellan ET och TD oavsett om det är en 2-dagars eller 6-dagars man satt in, så hade vi inte fått tillbaka en 6-dagars så hade nog ultraljudet blivit i vecka 8 om du hänger med hur jag tänker?

• Stargazers

Supernova: Jo då blir det säkert i v 8 för er :) Nepp, jag har inte slutat med Lutinus och ska faktiskt fortsätta med dem januari ut, dock ska jag trappa ned till 2 st/dag och längre fram till 1 st/dag. Tror du att du kommer sluta med dina snart? De är ju inte jättekul att ta men samtidigt känns det lite tryggt att ta dem.

• Stargazers

Supernova: Jag har aldrig frågat varför vi ska fortsätta, så jag vet inte riktigt. Men lita på att läkaren ser till vad som passar er/dig bäst..

Min svärmor sa en klok sak för en tid sedan (hon känner till vår IVF-resa) som nog kan vara klokt att ha i bakhuvudet för alla som genomgår IVF. Hon drabbades av bröstcancer för X antal år sedan och hennes läkare hade bett henne att inte jämföra sig med andra patienter. Att inte undra varför Lisa får mer cellgifter, ”betyder det då att jag inte får tillräckligt med behandling”? Eller fundera på varför Kajsa får lindrigare behandling, ”betyder det att jag är så mycket sjukare och därmed löper större risk att dö?” Att man helt enkelt inte ska jämföra sig med andra, utan lita på att läkaren ser till varje enskild patients bästa. De orden har då fått mig att jämföra mig mindre med andra i IVF-cirkusen, och lita på att läkaren vet vad han gör. 

• Stargazers

Åh nej vad tråkigt Santa!! Får ni köra igång igen i januari? Hoppas på det, all väntan är ju bland det jobbigaste med allt detta. Vet du varför ni frångick ni Gonal-F den här gången? Den gav väl ändå rätt bra resultat förra omgången?

Svar på tråden IVF Umeå