• Stargazers

IVF Umeå

Micro: Usch vilken chock att få besked om att det eventuellt inte blir något mer försök och att ni kanske ska ställa in er på äggdonation just när ni är mitt uppe i ett försök. Fy fan att ni dessutom måste vänta till på onsdag på att läkaren ska ringa. Bryt ihop och var ledsen, det har ni all rätt till. Med tiden hoppas jag att det kommer lösa sig för er också, kram. 

• Stargazers
    Thesse86 skrev 2014-03-06 15:29:49 följande:
    Är det någon som vet hur det blir efter att man testat positivt? Visst får man göra VUL i vecka 8? Är det kliniken som fixar tid för det eller får man göra det själv? Har inte hört hur det funkar här uppe i norrbotten/västerbotten...
    Jag fick göra VUL i v 9, men v 8 är nog lika vanligt. Om jag inte minns helt fel så meddelar kliniken det till ditt sjukhus, sedan ringer sjukhuset upp.
  • Stargazers
    Thesse86 skrev 2014-03-10 09:18:07 följande:
    Hade vår TD idag, och testade positivt igen :) Ringde kliniken i Umeå nu på morgonen och berättade att vi testat positivt. Hon gav mig en tid för VUL den 3/4!!!! Ska man inte får gör det typ i grav.vecka 8? Är det alltid så i Umeå? Vi kommer då att få göra det i V 9 (8+3)... Känns ju som en evighet.... Typ 4 veckor dit :( hur ska man klara att vänta så länge? Är redan ett nervvrak...
    Vi fick göra det i v 9 (8+4), tror Umeå alltid kör med VUL 3 veckor efter TD. Förstår att det känns långt borta, men försök njuta av att stickan visar ett plus och att allt med största sannolikhet kommer att gå bra :)
  • Stargazers
    santa86 skrev 2014-03-21 13:09:28 följande:

Nu sitter vi i väntrummet för återföring :) spännande att höra hur de har gått för våra guld ägg :)

Håller tummarna!
  • Stargazers
    Thildra skrev 2014-03-24 16:56:33 följande:

Det blev tyvärr uppskjutet en månad...pga en jäkla dag! *suck* :-/ *Önskar de hade helgöppet...kroppen har ju liksom det!*
    Varför får du inte komma på lördag? Har de inte öppet på lördagar längre?
  • Stargazers

Thildra: Ja vi satte in vårat 6-dagars embryo på en lördag i november (och jag är för övrigt gravid i v 20 med det ägget). Tidigare hade de även öppet på söndagar. Så dumt att endast ha öppet mån-fre för som du säger tar ju inte kroppen helg...

• Stargazers

Thildra: Surt att vänta till nästa månad då :( Tack så mycket!

Supernova: Vi var på RUL förra veckan, allt såg bra ut och vi fick även se att det med största sannolikhet är en liten pojke i magen :) Spännande att ni också snart ska få se er lilla skatt ;)

Är också in här och kikar då och då trots graviditeten, håller tummarna för alla här inne!

• Stargazers
    santa86 skrev 2014-04-02 08:20:22 följande:
    Tusa: jag är idag på RD 12 då räknar jag från dagen efter återföringen.. Jag hoppas hoppas hoppas att de var de jag hade.. Jag har inte haft nå efter den dagen..

Tack längtan :) jag hoppas också på denna gång :)
    Det bådar gott! Var det ett 2 eller 6-dagars ni satte tillbaka? Håller verkligen tummarna för er!
    Längtan2013 skrev 2014-04-01 19:35:30 följande:
    Tack! :) Har inte riktigt fattat det än, det är vårat 6 ivf. Första ivf försöket plussade vi, men på ultraljudet så såg dom att hjärtat slog för långsamt och 1 vecka senare hade det slutat slå..det var riktigt jobbigt :( Så kommer vara en jobbig väntan till ultraljudet och kommer vara riktigt nervös..kommer nog inte våga kolla på skärmen. Santa86: Jag fick också en väldigt liten ljusrosa flytning på dag 8, tror jag det var, efter insättning. Hoppas det går bra för dig, ska hålla tummar och tår!
    Nu är det verkligen eran tur :) 
  • Stargazers
    santa86 skrev 2014-04-03 12:10:34 följande:
    Jag har fortfarande lite lätt färgad flytningar :/ men jag ville bara prova göra ett test, så jag testade för nån timma sen och de vart ett mycket svagt steck... Vill gärna visa er men vet inte hur man lägger till en bild :/
    Åh det bådar gott - trots flytningarna! Är ju som sagt var inte ovanligt att ha flytningar/blödningar när mensen egentligen skulle ha kommit. Livmodern är stor och blödningen kan komma från ett ställe långt ifrån där fostret är. Hade såklart varit roligt att få se en bild, via appen går det smidigt att lägga upp bilder, så länge du fotat med mobilen vill säga?
Svar på tråden IVF Umeå