• Nektar

IVF Umeå

Drömmer om ett barn: Enligt egen erfarenhet samt via vetskap från forum så varierar det rätt friskt när blödningen anländer efter Provera. Normalt är nog ändå ca 3-4 dagar efter att man tagit 10 tabletter. Jag har dock själv varit med om att bara behöva ta ca 6 tabletter och att vänta 8 dagar efter att ha tagit sista tabletten. Denna gång hoppas jag självfallet på att inte behöva ta alla 10 tabletter :) Men är å andra sidan bara glad över att processen är startad! 

Hur går det för dig, när väntas du få starta med sprutorna?  

A79
    : Tack för tipset om farsdag. Jag hoppas du mår ok efter omständigheterna och att du kan njuta av din snart fulländade graviditet. Hur går det, du sa för ca 1 månad sedan att du kände dig väldigt stor och var mycket sängliggande? Eller minns jag fel?

Barreliten: Hur mår du nu, har överstimuleringen lagt sig lite så du är mindre hämmad? Håller du dig till testdagen med att testa? Håller tummarna!  
  • Nektar

Försökte skriva från mobilen igår, men det gick sämre...

Drömmer om ett barn: ja, ibland går det undan och kul när det är oväntat! Återstår nu att se när tantröd anländer... Hur går det för dig med sprutandet, känner du av det fysiskt?

Petto83: Oj, innebär att vi ligger väldigt tätt i tid då. Har du någon koll på när du tror blödningen kommer för dig vi användning av Provera? 

Björnen2007:  Spännande! Håller tummarna för er!

Barreliten: Åh, vad fantastiskt! Grattis och all lycka framöver :)    

• Nektar
    Petto83: Nej, det är inte min första kur Provera - har kanske tagit ca 8 st senaste 2 åren. Men det har varierat ganska mycket när blödningen har kommit. Lite har det nog berott på förutsättningarna och tid sedan senaste blödningen..7-8 dagar låter hoppfullt för din del :) Hoppas på något likande, men är realist och väntar den mellan dag 8-15 (räknat från dag 1 med piller, inte att förväxlas med cd).

A79: Det är säkert precis så som barnmorskan spådde - bebisen har fixerat sig nu. Mycker oro och ängslan under din graviditet känner jag. Hoppas att du har några andrum däremellan också!   
  • Nektar

Så här har jag uppfattat reglerna samt från info via kliniken:

Om du gör ett IVF för första gången och inte får några ägg sparade till frysen får du ett helt nytt färskförsök ändå. Alla ska ha rätt till 2 försök. Det där om 3 försök till lesbiska par vet jag inte om det stämmer eller ej. Men det kanske är skillnad på insemination och IVF?

Gällande detta med garanti för nytt färskförsök sa Jenny till mig att det kan vara bra att kontakta de som skickat remissen till kliniken om detta gjordes innan förslaget klubbades. Möjligen gäller det inte oss då men kan gå att "överklaga" om det inte gått för lång tid...     

• Nektar

Hej!

Kul att många har fått bra resultat på vul i veckan, bådar ju gott! 

Spännande med Tinzus lyckosamma paus. Hoppas på att allt ser bra ut vid vul!

Jättetråkigt Björnen2007 om det är så att det faktiskt har fäst och nu lossat. Men så länge testet visar plus finns kanske chanser kvar!

Själv har jag fått en mycket efterlängtad blödning som innebär at tjag imorgon får börja spruta! Känns fantastiskt kul, läskigt och pirrigt :) 

Ingen blödning för dig Petto83 ännu?           

• Nektar
    Petto 83 skrev 2012-11-24 23:59:08 följande:
    Björnen2007: håller tummarna att den lille stannar kvar. Nektar: blödning är i gång så sprutstart imorgon dock lite gruvsam då jag mått rätt dåligt under tiden jag sprutat. Förr kunde jag bara lägga mig men nu har man lilleman att tänka på. Men det går säkert bra, för förhoppningsvis för det ju nå gott med sig.
    Härligt, då är vi med andra ord exakt i samma skede just nu! Vilken dos går du in på? Samma senast eller kom ditt tidigare barn till på naturlig väg? Jag räknar inte med att dosen på 125 ska ge så stora resultat, men man vet ju aldrig. Väntar på att bli uppringd av kliniken för att boka in vul, antar det blir på fredag.

Försökte mig på att uppdatera mig och några till.    

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Sofiali77 (4:e IVF)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * EEJ (mitten på nov)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)
    * ali85 (TD 3/12)
    * björnen2007 (TD 25/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Nektar

Håller med er andra, väldigt spännande med ruvarstatus på många!

Hoppas alla får bra med ägg till frysen också!

Själv börjar det kännas att saker är på G. Har idag varit och tagit blodprov på dag 5. Hur är det, ringer de och berättar det resultatet samma dag eller tar dem bara upp det på vul:et imorgon?? Jag glömde nämligen telefonen hemma...

• Nektar
    Petto 83 skrev 2012-11-29 10:50:09 följande:
    Nektar: jag ska lämna blodprov i morgon innan vul och då ringer dom upp sedan på efterm och meddela hur vi ska fortsätta. Men om du inte svarar borde dom ju ring upp senare.
    Hur mår du, blivit påverkad av sprutorna?

Jag skulle lämna på dag 5 tror jag med anledning av att ha bättre koll på ev överstimulering (som är vanligt med pco-s)..fasen, kanske är bäst att maila kliniken att de får ringa till jobbnumret istället om det skulle vara något.

Jag mår bra, känner att det molar som om äggen växer till sig, men helt litar jag inte på min kropp utan tester. Idag vart jag lite nojjig att äggen skulle släppa innan jag börjat med orgalutan (heter den så?) ikväll. Jag fick nämligen något jag skulle klassa som äl-flytningar imorse, vilket jag aldrig haft tydliga av förut. MEN, jag kan ha fel och ska försöka till att lita på klinikens anvisningar. Känns otroligt att de skulle släppa så här tidigt :P
    Vilken tid ska du på vul imorgon? Går du i Umeå förresten?    

EEJ: Håller tummarna på att du får som du vill gällande embryo/blasto. 
  • Nektar

Tur att jag skrev till kliniken, för dem var på G att kontakta mig. Mitt blodprov imorse visade tydligen en hög nivå av P-Östradiol (vad det nu är?). Så jag ska ta en lägre dos ikväll, samt ta ett nytt bp imorgon innan vul. Uppenbarligen händer det saker i kroppen. Är det någon fler som har fått sänka dosen redan innan att ha varit på vul?

Jag saknar någras testdatum i ruvarlistan, vore kul om ni ville lägga till dem :)    

• Nektar

Mitt vul idag visade på huuur många äggblåsor som hellst! Nu börjar ångesten inför äggplocket göra sig påtaglig! Blir en fortsatt låg dos puregon till nästa vul på måndag. Hoppas på att hålla överstimulering på avstånd...

Petto83: lycka till på ditt vul. De är säkert vana att det följer med syskon då och då. Det tar ju inte värst lång tid heller i ryggläge ;P

EEJ: När blir insättningen av, har det blivit bestämt ännu?    

Svar på tråden IVF Umeå