• Stargazers

IVF Umeå

Jennyz: Okej vad bra att det kan gå lite fortare att komma igång till omgång nr 2. Riktigt ännu är vi dock inte redo. Tack för din hjälp!! :)

• Stargazers

Jojan: vi gjorde korta protokollet (eftersom inget "fel" hittades på mig) och då började vi på mensens 2:a eller 3:e dag. Vad som gäller vid det långa protokollet vet jag dock inte. Håller tummarna för att ni hinner med en omgång innan sommaren!

• Stargazers

Som jag fattat det finns det ingen större chans att lyckas med den ena metoden. Däremot är fördelen med det långa att det är lättare att hitta rätt nivå på sprutorna medan det å andra sidan tar längre tid + kan vara jobbigare. Vi fick välja metod och jag tog utan att tveka det korta, de har ju koll på en och jag blev aldrig överstimulerad. Vi satte tillbaka ett 2-dagars men fick ett tidigt missfall. Sedan satte vi tillbaka det enda ägget vi hade från frysen och det gick vägen för i skrivande stund sitter våran grabb på 7 månader här bredvid mig! Snart kommer vi påbörja syskonförsök då denna resa lärt oss att man aldrig vet hur länge det tar innan man blir gravid - om man blir det.

Håller tummarna för att allt går vägen för er :)

• Stargazers

Är också på G att hoppa på tåget igen! Fick en son i augusti och har nyss slutat amma och har inte haft någon riktig mens ännu men hade ägglossning för nån dag sen så jag hoppas den startar snart. Mailade kliniken sent igårkväll så hoppas få svar under veckan. När jag pratade med dem för några veckor sedan sa de att väntetiden var ca 6-8 veckor så vi räknar med att få starta en ny behandling till hösten och då borde ju då verkligen mensen vara tillbaka! Har inga ägg i frysen (grabben var det enda ägget vi hade i frysen) så det blir att köra med sprutor och hela kittet igen. Det känns både spännande och nervöst att börja om på nytt igen.

• Stargazers

Dipsy: Om ni vill ha många barn och är villiga att göra fler IVF så är det ju bara köra på! Man ska göra det man själv vill :)

Själv ska vi snart också påbörja syskonförsök (fick en grabb via IVF i somras).

• Stargazers

Den närmsta omkretsen vet, dvs familjen och de närmaste vännerna. Även chefen å nån till på jobbet vet det, tycker det känts bäst att inte behövt hitta på lögner när vi varit på äggplock osv. Hela situationen med IVF är nog stressande som den är, att då dessutom behöva komma med bortförklaringar till varför man är borta eller mår som man mår gjorde bara saken värre. Men det där är ju upp till var och en! För oss funkade det bäst att berätta. Vi höll det dock hemligt första tiden men när vi väl berättat så var det en sådan lättnad.

• Stargazers

Bolih84: varför var ni tvungna att avblåsa "bara" för att ÄL var lite sen?

Själv pratade vi med kliniken tidigare i veckan och efter sommarstängningen kommer vi köra igång med syskonförsök! Både spännande och nervöst :)

Svar på tråden IVF Umeå