• Stargazers

IVF Umeå

Pommac1 skrev 2015-08-11 19:33:33 följande:
    Ja, jag skulle tippa på att det blir tidigast måndag. De växer ca 2 mm /dag tror jag. Runt 20 burkar de vara precis som du skriver. Men jag har haft kring 17-19 och degar varit mogna då. Men ju fler som hinner växa till sig är ju bättre. Du kanske får öka dosen på medicinen också om du ligger lågt. Du får se fram emot nästa vecka. Här har jag ägglossning (två veckor innan jag får starta).
    Jo det stämmer, man vill helst upp i 20 mm - äggblåsorna måste vara minst 15 mm för att de ska innehålla ett ägg. Har kört på 150 sedan starten och ska fortsätta med det till åtminstone nästa VUL som blir på torsdag. Låter lovande om de växer hela 2 mm/dygn, då lär det ju säkert bli ÄP i början av nästa vecka. Förra omgången plockade de 22 ägg och nu ville de ha färre, kring 10-12 då det bara var hälften som var mogna sist.

Sorry om jag har dåligt minne, men skulle du också köra korta protokollet?
  • Stargazers
    Bolih84 skrev 2015-08-11 18:06:11 följande:

Telefonsamtal med läkare igår och vi kör igång med spray den 24/8, långa protokollet här...
    Känns bra att det äntligen är på G!

Ja härligt att ni får starta snart, bara två veckor bort :)
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-15 21:54:18 följande:
    Hur har det gått? Äggplock snart?
    Det går bra, äggplock blir imorgon! Lite nervös då jag inte alls märkte av smärtlindringen sist, så kommer be dem ge en högre dos denna gång. Men samtidigt längtar jag till imorgon, ska bli skönt att få det gjort. Och förhoppningsvis finns det nå bra ägg där inne.
  • Stargazers

Själva plocket gick bättre än sist, dvs det gick fortare och kändes mindre. Däremot mådde jag svindåligt efteråt, blä. Kanske att jag heller inte tål morfinet? Nåväl nu är det gjort och de fick ut 19 ägg och återföring blir preliminärt på lördag såvida de inte hör av sig innan. Förra gången fick vi ut 22 ägg men bara 11 var mogna så ett högt antal behöver inte betyda jackpot. Men av de där 11 så blev det ju ändå ett barn så jag hoppas såklart att det går lika bra den här gången :) Det behövs ju bara ett guldägg!

• Stargazers
    Northstrom skrev 2015-08-05 11:42:41 följande:

Hej alla!
    Har precis upptäckt denna tråd. Gör vårt andra ivf-försök på Umeåkliniken just nu. Ska börja med Menopur ikväll. Hade Gonal-F i höstas. Det resulterade i graviditet ... samt missfall i v10. Upptiningen av två embryon i april gick inte alls. Så nu har jag sprayat Synarel sedan mitten på juli.

Ska försöka vara lite aktiv här i tråden nu - eftersom jag verkligen behöver veta att det finns framgångssagor inom ivf....

Hur går det för er? Har ni gjort äggplock ännu? :)
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-19 06:14:15 följande:
    Vad skönt! Ja usch vad dålig man blir av morfinet. Första gången fick min man äta upp min macka så att det såg ut som att jag hade ätit. Haha! Jag skulle äta innan vi fick åka hem. Men jag mådde dåligt i flera timmar efter. 19 ägg låter mycket. Hoppas hälften är mogna. Jag har fått som mest kring nio ägg men det är ju ganska normalt. Jag hoppas verkligen att Gonal-f hjälper oss denna gång. Känns så himla surt att plocka ut nio fina mogna ägg en gång och 5 andra gången med menopur å så blir det inget av dem. :(
    Jo det brukar väl vara normalt att få ut kring 10 ägg. Hoppas det blir minst så många för er den här gången!
    Haha då är vi tvärtom! Jag tror jag smällde i mig 4 mackor för att bli kvitt illamåendet. Tror en stor del av illamåendet beror på att man inte får äta en ordentlig frukost innan, vilket min kropp verkligen behöver. Sen kan det ju också vara så att det är en reaktion mot morfinet men det slog mig just att jag fick det vid förlossningen och då fick jag inget illamående. Men vem vet.
    Är fortfarande rätt svullen, hoppas verkligen det ger med sig snart, ser ut som att jag är gravid just nu.
  • Stargazers

Kliniken ringde nyss och flyttade fram återförandet till imorgon. 14 ägg var mogna och fem har fallit bort, kvar återstår nio ägg har fortsatt delas. Det känns bara så himla negativt att de inte vågar vänta till på lördag. Vet ju hur det gick sist när de flyttade fram återföringen, det slutade i ett tidigt missfall. Det enda femdagarsägget som tog sig till frysen blev sedan vår son. Det känns bara som att historien kommer upprepa sig med att föra tillbaka så fort men jag hoppas jag har fel.

• Stargazers

Tack för ert pepp! Jo jag vet ju att många ändå lyckas med två- eller tredagars, så får hålla tummarna att det kan bli så för oss också. Läste dumt nog på hemsidan för IVF-kliniken i Falun och där står det att det är svårt att avgöra om ett tvådagars kan leda till graviditet eller ej (nu kommer det bli ett tredagars för oss men ändå) samt att om man har fler än fem ägg som delat sig och kvinnan är under 40 så brukar man långtidsodla, så självklart undrar jag ju om våra ägg inte alls är bra även om de idag sa att flera såg bra ut, men får fråga dem imorgon.
    Förhoppningsvis är det nån som klarar sig till frysen ifall det här försöket inte går vägen.

• Stargazers

ET idag gick bra och härligt nog har alla de resterande åtta äggen fortsatt dela sig så förhoppningsvis klarar sig många av dem till frysen. De sa att äggen såg bättre ut idag jämfört med igår, lustigt nog. Vissa av de som inte delat sig så fort igår hade tagit igen det idag. Men med tanke på hur det såg ut igår så ville de inte chansa och vänta till på lördag. Nu stundar den olidliga väntan som ruvare! Men i och med att kroppen fortfarande är rätt tagen sedan ÄP (öm och svullen) så känns ju inte förutsättningarna optimala, men visst hoppas man ändå :)

• Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-22 16:42:04 följande:
    Ja det är ju så. Vi är olika och reagerar olika. Ja det var krångligt med menopuren och enklare med Gonal-f men nackdelen är ju att man måste ta två sprutor en tid också. Har lite smått panik nu. Jag har troligen lyckats dra på mig svamp i underlivet (trodde barnmorskan som jag pratade med i fredags) ska dit på måndag om det inte gått över. Nu börjar jag dock känna mensen och är på dag 23! Kom en brun flytning idag. Brukar ha så några dagar innan mensen ska komma. Tänk om den kommer jättetidigt och att jag inte kan starta nu på grund av det här?
    Nä men nu är det väl nog med otur! Hoppas verkligen du inte har svamp och därmed kan starta upp en ny behandling snart!
Svar på tråden IVF Umeå