IVF Umeå
Sorry om jag har dåligt minne, men skulle du också köra korta protokollet?
Telefonsamtal med läkare igår och vi kör igång med spray den 24/8, långa protokollet här...
Känns bra att det äntligen är på G!
Själva plocket gick bättre än sist, dvs det gick fortare och kändes mindre. Däremot mådde jag svindåligt efteråt, blä. Kanske att jag heller inte tål morfinet? Nåväl nu är det gjort och de fick ut 19 ägg och återföring blir preliminärt på lördag såvida de inte hör av sig innan. Förra gången fick vi ut 22 ägg men bara 11 var mogna så ett högt antal behöver inte betyda jackpot. Men av de där 11 så blev det ju ändå ett barn så jag hoppas såklart att det går lika bra den här gången :) Det behövs ju bara ett guldägg!
Hej alla!
Har precis upptäckt denna tråd. Gör vårt andra ivf-försök på Umeåkliniken just nu. Ska börja med Menopur ikväll. Hade Gonal-F i höstas. Det resulterade i graviditet ... samt missfall i v10. Upptiningen av två embryon i april gick inte alls. Så nu har jag sprayat Synarel sedan mitten på juli.
Ska försöka vara lite aktiv här i tråden nu - eftersom jag verkligen behöver veta att det finns framgångssagor inom ivf....
Kliniken ringde nyss och flyttade fram återförandet till imorgon. 14 ägg var mogna och fem har fallit bort, kvar återstår nio ägg har fortsatt delas. Det känns bara så himla negativt att de inte vågar vänta till på lördag. Vet ju hur det gick sist när de flyttade fram återföringen, det slutade i ett tidigt missfall. Det enda femdagarsägget som tog sig till frysen blev sedan vår son. Det känns bara som att historien kommer upprepa sig med att föra tillbaka så fort men jag hoppas jag har fel.
Tack för ert pepp! Jo jag vet ju att många ändå lyckas med två- eller tredagars, så får hålla tummarna att det kan bli så för oss också. Läste dumt nog på hemsidan för IVF-kliniken i Falun och där står det att det är svårt att avgöra om ett tvådagars kan leda till graviditet eller ej (nu kommer det bli ett tredagars för oss men ändå) samt att om man har fler än fem ägg som delat sig och kvinnan är under 40 så brukar man långtidsodla, så självklart undrar jag ju om våra ägg inte alls är bra även om de idag sa att flera såg bra ut, men får fråga dem imorgon.
Förhoppningsvis är det nån som klarar sig till frysen ifall det här försöket inte går vägen.
ET idag gick bra och härligt nog har alla de resterande åtta äggen fortsatt dela sig så förhoppningsvis klarar sig många av dem till frysen. De sa att äggen såg bättre ut idag jämfört med igår, lustigt nog. Vissa av de som inte delat sig så fort igår hade tagit igen det idag. Men med tanke på hur det såg ut igår så ville de inte chansa och vänta till på lördag. Nu stundar den olidliga väntan som ruvare! Men i och med att kroppen fortfarande är rätt tagen sedan ÄP (öm och svullen) så känns ju inte förutsättningarna optimala, men visst hoppas man ändå :)