IVF Umeå
Micro: håller tummarna idag!!!!
Micro: håller tummarna idag!!!!
Micro: men ett plus är ju alltid ett plus, grattis!!!!!!
Thildra, wow, förstår att det känns overkligt!!!
men ni har alltså två fina mirakel på väg, stort grattis!!!
Läkarbesök, de kanske gör gynkoll? Mannen får lämna spermieprov, sedan får ni prata om hur behandling går till och vilken typ av behandling som passar er utifrån vad ni vill och vad de kommit fram till, sedan kanske tom planering av när behandlingen ska startas...
Jag skulle sjukskriva mig om jag trodde att det var svårt att få ledigt, det kommer dock att bli likadant senare i ev behandling, att du inte vet exakta dagar som du ska på koller, m.m, så det är svårt att planera för ledighet...bara att ta de tider man får liksom.
Alternativt, säg att du fått en läkartid, tandläkartid och vill vara ledig?
Härligt att det börjar nu i alla fall, hoppas det lyckas på första försöket!!!
Härligt att du fick ledigt! Ja tyvärr är det väl bara att vänja sig, jag hade bara manliga doktorer under alla IVFår, tyckte att de var väldigt bra!
Snart är ni på G, allt närmare ett plus...
Stargazers och supernova: jättegrattis till er båda, hoppas alla mår bra!
Pommac: wow vilken fantastisk förbättring!!! Hoppas ni lyckas på egen hand nu!!!
Jag vill också hylla personalen i Umeå, vi gjorde vår utredning i Skellefteå och de var så negativa och tröga tyvärr, men så fort vi kom till Umeå så kände jag mig väl omhändertagen, under alla år vi kämpat har de lyssnat på mina tankar och gjort alla rött tycker jag! De har varit väldigt överbelastade men ändå gjort ett fantastiskt jobb, och det är tack vare dem vi har våra fina prinsessor så jag kommer att vara dem evigt tacksam!!!
Ja de har aldrig påpekat min vikt heller, låg runt BMI 30 vid syskonförsöken... Hoppas du kan gå ner 5 kg, alltid skönt att få gratisförsök ð???
Jag rekommenderar akupunktur också, jag gjorde det vid vårat tredje IVF och då blev jag gravid för första gången...vet ju såklart inte om just akupunkturen hjälpte men jag kände mig lugnare i kroppen åtminstone...
Santa86: akupunktur gör inte alls ont, jag var också orolig från början, första gången låg jag stel som en pinne en timme, men redan andra gången och alla gånger efter det har jag somnat där... ð???
Santa 86, jag bor i Umeå, gick till widings akupunktur som jag kan rekommendera! Det kostade typ 350kr per gång eller 6 ggr för 2000kr har jag för mig, hon rekommenderade helst att gå en månad innan ÄP minst, en gång per vecka och ett besök efter ÄP samt ett besök efter ET, efter det gick jag också någon gång, känns konstigt medan man ruvar men de vet ju vad de gör...
Detta var priser då jag höll på ung två år sedan så de har säkert höjt lite...
jag tycker i alla fall att det var värt det, men kan som sagt var inte lova att det funkar...