• Stargazers

IVF Umeå

Micro skrev 2013-06-28 13:35:33 följande:
    Tack, precis så tänkte jag att vi fortsätter själva paralellt med att vi väntar på att få komma till Umeå. Det är nog troligt att det hinner bli 2014 innan vi får komma, av det jag läst i detta forum så är väl väntetiden minst 3 mån. Känner mig redan less på att väntaRynkar på näsan Jag som aldrig varit stessad över detta förrut men nu när vi försökt ett tag...
    Tycker det låter som en bra idé att ni ställer er i kö, det tar ju uppenbarligen ändå ett tag innan man får komma igång!
  • Stargazers
    jenads skrev 2013-06-28 14:29:17 följande:
    om 21 dagar börjar jag med synarela sprayen

Vilket IVF-försök är ni inne på?
  • Stargazers
    jenads skrev 2013-06-28 22:27:58 följande:
    vårat andra försök hur går det för dig/er?

Vi väntar på att få komma på ett första besök, remissen gick iväg den 2:a maj så förhoppningsvis så kanske vi påbörjar IVF nr 1 i oktober? Hur tyckte du att äggplocket kändes? Är väl den delen som jag gruvar mig lite för...
  • Stargazers
    santa86 skrev 2013-06-30 13:24:45 följande:
    Nu känns de lite jobbigt, för nu kommer de lite (väldigt lite) bruna flytningar :(
    Det är säkert ingen fara, tycker jag har läst att sånt brukar vara ganska vanligt vid IVF. Men jag är ingen expert som sagt. Har du fått någon tid för att kolla upp graviditeten eftersom du plussade på TD?
  • Stargazers
    jenads skrev 2013-07-01 18:49:59 följande:
    hoppas att ni får komma för så snabbt dom öppnar igen. jag tycker att äggplocket gick bra. det var efteråt jag mådde lite illa av morfinet 
    Skönt att hör att du tyckte det gick bra! Japp jag hoppas att vi inte behöver vänta alltför länge, men vågar inte hoppas för mkt. 
  • Stargazers

Jenads: Är det långa protokollet du kör? När startar man med sprayningen då? Jag inväntar första IVF-försöket så därför har jag ingen koll! (men man lär väl vara expert snart, suck)

• Stargazers

Vår remiss till Umeå gick iväg i början av maj så vi har inte fått komma på något första besök ännu så jag vet inte om det blir långa eller korta för mig. Varför blev det långa för dig? Börjar du med sprutorna sedan när mensen kommer eller hur funkar det?

Sorry för alla frågor :)

• Stargazers

Oki blir spännande att se om det blir långa eller korta för min del, "problemet" ligger hos mannen så jag undrar hur de resonerar då. 

Idag är det första dagen tillbaka på jobbet efter semestern, men det känns rätt okej ändå, speciellt med tanke på Umeå öppnar upp igen idag också. Jag ser fram emot att det ska börja hända saker, även om man såklart helst hade velat att det skulle ha funkat på vanligt sätt.

• Stargazers

Usch va tråkigt när man inser att man kanske är en av dem som fått felaktiga provsvar. Mitt AMH-värde var bra enligt läkaren, men nu kanske man inte kan lita på att det är så?

Väntar på att få komma på ett första besök på IVF-kliniken i Umeå då mannen har för få spermier
Svar på tråden IVF Umeå