• jennyz

IVF Umeå

Pommac: jag skulle gissa att de försöker ta ÄP på fredag och återföring måndag, om de inte ändrat på sistone, var trots allt två år sedan drygt vi gjorde vårt sista, då hade de inte återföring på helgen...

• jennyz

Ja man vill ju inte missa återföringen, samtidigt som det inte är en nackdel om immunförsvaret är nere för att bli gravid... ð??? vår andra dotter blev till efter tre dagars odling, inget fler klarade sig till infrysning dag 4, men det gör ju inget, jag fick UVI vit ÄP skulle jag gissa, hade känningar ETdagen och sedan blev det fort värre, enda gången i mitt liv, men det gjorde ju lite när man fick plusset...
    Lycka till!!

• jennyz

Jag kommer inte ihåg hur stora de flesta äggen var tyvärr, jag hade några större än 20 mm har jag för mig, men det betyder inte automatiskt att de är bättre... Sedan kan det mycket väl vara så att färre ägg ger bättre kvalitet så var det för oss, hade 19-20 befruktade första gången, inget plus och endast en till frysen, de ggr jag blivit gravid har jag haft 7-10 ägg och de flesta befruktats...
    Lycka till!

• jennyz

Jag har ju bara provat Umeå, men gjort rätt många försök, framförallt syskonförsök, jag är supernöjd i Umeå, underbar personal och jag har fått ändra behandlingarna och provat saker som jag velat, det enda har varit att de haft lite personal, men så är det nog på de flesta ställen... Men jag rekommenderar dem absolut!!!

• jennyz

Om jag inte minns fel så räknas försöken endast då man kan få ett embryo insatt, annars får man försöka igen...jag fick ett FET gratis då de ansåg att kvalitén på de två jag fick var för dåliga, men de tyckte att de var för fina för att kasta...

• jennyz

Pommac1: håller tummarna! Det kan vara positivt att det bara blev fem ägg, jag har haft bäst resultat då jag haft mindre antal ägg, det är då jag lyckades bli gravid, färre men bättre kvalitet ð???

• jennyz

Bohli84: de värderar varje par individuellt, och varje försök, vi fick två tillbaka alla utom första försöket, de tyckte nog att vi hade försökt så länge, och de ville nyttja mannens spermier optimalt, (tesa), jag frågade och det var ok, de frågade vid syskonförsöken också, men då valde vi att ta ett varje gång... Vid första försöket har jag svårt att se att de vill återföra två, de vill först se hur kroppen reagerar på behandlingarna...i vårt fall betalade vi ju alla utom första försöket också så det kanske styrde lite...

• jennyz

Grattis!!!! Blir alldeles glad i kroppen av att se positivt test, minns så väl hur glad jag blev!! ð???

• jennyz

Hoppas det går bra för er, kan inte låta bli att läsa era uppdateringar, lite nostalgi från tiden då IVF tog all min energi, men nu tänker jag tillbaka med ett leende, det jag minns mest var förhoppningarna varje gång, hur spännande att få veta resultat, konstigt det där-blev ju så besviken så många ggr, men det är nästan glömt nu... Vi gjorde i alla fall både ET dag 2, 3 samt 5, lyckades på dag 2 resp 3... De har väl vissa kriterier för att långtidsodla, vill inte riskera att det inte blir någon återföring alls, pyret trivs trots allt inte bäst på labbet...

• jennyz

Lycka till idag! Jag tror att de vill ha fler än fem i Umeå, jag har haft kring åtta de ggr som de valt 2-3 dagars odling, så jag tror att era ägg delar sig finfint!! När de kan odla tre dagar är det ändå bättre än två ð???

Svar på tråden IVF Umeå