• jennyz

IVF Umeå

Har du kollat TSHvärdet?
    Jag gjorde det inför sista försöket, hade läst att det skulle vara högst 1 om man ska göra IVF i södra Sverige...jag hade ung 2,5, men VC vägrade skriva ut medicin då det anses normalt om man har under 4, jag pratade med kliniken om det och de skrev ut medicin, de tyckte också att värdet var ok, men tyckte att det var viktigt att jag också var nöjd, så vi fick ner värdet till 1 och sedan blev jag gravid... Man vet ju inte om det var det som avgjorde, men jag har läst om mycket ang sköldkörteln, det verkar vara viktigt...

• jennyz

Ja jag vet inte heller om det är så, men faktum är att kliniker i södra Sverige kollar upp det och vissa har 2,5 som gräns andra under 1,5, så man tycker ju att det borde finnas möjlighet att det är så att det påverkar, beroende på om man har väldigt svårt att bli gravid, jag kollade värdet efter ung 4 misslyckade syskonförsök så då tyckte jag att jag gärna provar allt... ð???

• jennyz

Northstrom: håller tummarna stenhårt, hoppas ni får se den fantastiska bilden med pickande hjärta, får än idag tårar i ögonen när jag tänker på den stunden vi fick det, oslagbart!! Önskar alla fick uppleva det!!

• jennyz

Nej Northstrom!! Många kramar från mig!!!
    Ja jag tycker också att de borde ha någon annan väg att ta emot på kliniken så man slipper se de lyckliga, en kompis till mig hamnade där några ggr för missfall, så taskigt att behöva gå till samma väntrum som lyckliga gravida... ð??? hoppas ni kan snart gå vidare, har ni någon plan, vill ni fortsätta med IVF?

• jennyz

Pommac: hinner ni inte påbörja tredje försöket innan nyår då om reglerna ändras då?

• jennyz

De odlade tre dagar sist jag blev gravid, om de planerat 2 dagar, och har många fina så kan de välja att odla en dag till för att kunna välja ut det/de finaste, i vårat fall odlade de sedan vidare men inget klarade att frysas in, men det gjorde ju inget, fick ju vår underbara dotter...
    Tycker att det låter bra att ni fick två fina efter tre dagar, håller tummarna!!!!!!!

• jennyz

För oss när jag blev gravid sist så hade de som sagt var tänkt odla bara två dagar, eftersom det inte var jättemånga ägg, men ringde bara någon timme innan jag skulle gjort ET och undrade om jag ville vänta en dag, och vi gjorde det... Eftersom ni bara hade tre befruktade skulle jag gissa att alla hade väldigt bra kvalitet, spännande veckor för er!! ð???

• jennyz

Jag gjorde bara akupunktur på framsidan, men de vet ju vad de gör, fotled och armled varje gång sedan varierat ben armveck och inför IVF var det också vid troskanten... Det varierade lite beroende på var jag var i menscykeln.

• jennyz

Vicks blue vet jag inte , kände mig väldigt pigg i kroppen dock, jag var där mellan 1,5-2 timmar flesta gångerna, någon gång bara en timme... Jag kände efter några minuter hur blodflödet ökade, jag blev ofta rödrosigt i ansiktet, varm, och somnade efter ett tag...kände mig sedan ruskigt utvilad!!

Svar på tråden IVF Umeå