IVF Umeå
Låter hoppfullt, håller tummarna stenhårt!!!
Låter hoppfullt, håller tummarna stenhårt!!!
Drömmer om ett barn: håller tummarna på minst ett guldägg av dem, det räcker... Spännande med syskonförsök!!
Dipsy: hur har det gått???
Drömmer om ett barn, supergrattis! Vad glad jag blir för eran skull!!!
Nu var det några år sedan vi gjorde IVF, men direktivet var att sluta med lutinus efter TD, jag fick efter det en hel del blödningar så då fick jag börja med dem igen, för säkerhets skull, det skadar inte sa de, så vid vårt syskonförsök fortsatte jag också ett tag extra eftersom jag hade kvar lutinus hemma från ett tidigare försök... Femanest skulle man väl fortsätta med tills man kommit en bit i graviditeten har jag för mig.
Hoppas du har ett litet pyre som växer nu och plussar snart!
Vi fick alltid TD på ruvardag 21, verkar som att Umeå har så länge... Vissa kliniker har RD 14, jag fick negativt RD 12-13 tror jag det var men plus RD 21 så det kanske är bra om man klarar av att vänta, mitt minus i samband med blödning fick mig att ge upp, men fick en dotter 9 mån senare ð???
Jag fick också trombyl, det var mitt förslag IVF nr 2, när jag frågade fick jag det...
Grattis bk1986!!! Ja minns så väl känslan när det faktiskt var plus, skönt att få VUL innan v 12, så ni får se, försök njuta nu, du är gravid!!!:)
Åh vad härligt BK1986!!! Någon dag mäter de lätt fel på, åh vad mysigt med lillpyret som växer på...
Micro: så härligt med lyckat VUL, njut nu av miraklet som växer på sig!!!
Drömmer om ett barn: jag hade också så att moderkakan låg i vägen, de var dock helt övertygad att den skulle flytta sig, vårt fall var ju ruskigt ovanligt och speciellt så det ska du inte jämföra med, utan i allra flesta fall flyttar moderkakan på sig i samband med att bebisen växer... Men detta kan innebära blödningar om man har otur (inget som hände mig, men hade gärna vetat det i förväg, om man börjar blöda mycket ska man söka hjälp omgående, men det gör man väl ändå ð???
Skönt att allt såg bra ut i övrigt, måste säga att jag saknar att vara gravid, helst andra barnet då jag kunde njuta mer än första då jag oroade mig hela tiden...
Nej BK1986, blir så ledsen att läsa det!!! Ta hand om er och tillåt er vara ledsna... Kramar!!!
Drömmer om ett barn: jo det är rätt bra här, vi har haft sommarlov i 8 veckor nu, jag och sambon har jobbat lite, men väldigt lite... Yngsta dottern fyllde 3 år förra veckan, det är otroligt så snabbt tiden går!! Dock kul nu när hon börjar bli större, kan leka med storasyster mer och det går att prata med henne som inte gått så bra tidigare... Hon har slutat med blöja i sommar så nu planerar jag att göra om hennes rum, bort med skötbord för alltid!! Och äldsta dottern börjar nu årskurs 1, wow!! ð???
Nej micro, blir så ledsen att läsa ditt inlägg!!! Det ska ju bara inte få hända!!! Massor med kramar!!!
Mitt tsh låg ung på 2,5, jag insisterade på att få ner det, har läst mycket och det skrivs mycket att det borde ligga åtminstone på 1, eller under när man vill bli gravid, mina läkare sa samma sak, att det är ok om det är under 4, men min ivf läkare skrev ut mediciner så jag fick ner det till 1, och då blev jag gravid...vet såklart inte om det var det avgörande men...
Norris: nej, men du vet att det inte är kört, men jag förstår att det känns otroligt jobbigt!!! Blöder du mycket? Ni fick ju två insatta, kanske har med det att göra, att ett ska ut? Jag blödde som sagt var vid båda mina graviditeter, första graviditeten blödde jag innan TD, då hade jag fått två insatta... håller tummarna stenhårt att det fortfarande växer minst ett pyre därinne!!!
Vid min första graviditet så fick jag fortsätta med lutinus också till ung v12, detta var eftersom vi misslyckats några ggr, i kombination med att jag fick blödningar redan innan TD, de sa att vi skulle testa det, det fanns inget dokumenterat att det skulle hjälpa till men att det var värt att prova.
BK1986: åh så härligt att allt såg bra ut och att ni får ett extra UL, grattis blivande mamma och pappa!!!
Drömmer om ett barn: grattis, hoppas allt gick bra, jag känner precis som du, trots att det gått 3,5 år sedan lillasyster föddes tänker jag ofta på alla försök på kliniken och all underbar personal!!
Eftersom man inte ska äta innan ÄP så tror jag att alla har det på FM, jag har gjort ett antal och alla har gjorts på morgonen...
Vi gjorde också utredningen i Skellefteå men det är ju ett antal år sedan nu, hade en manlig läkare, är inte alls nöjd, verken med bemötandet (kände mig som att jag var mest jobbig trots att vi knappt sa ett ord) eller administrationen (de glömde ta något prov som de själv beslutade att det inte behövdes trots ivf i Umeå efterfrågat det, samt att de inte skickade all info till Umeå vilket gjorde att vi fick vänta väldigt länge, tillslut ringde vi till ivf kliniken i Umeå och frågade varför inget hände, då fick vi veta att de ännu inte hade all info :( )
Men från IVF kliniken i Umeå har jag bara positiva erfarenheter, är ruskigt nöjda och tacksamma att de finns och tagit sig tid!
Åh vad härligt Norris, två mirakel!!! :)
Stort grattis, har tänkt på er inför erat VUL...
Om de kan odla fem dagars så är det lättare för dem att återföra det mest bäst kvalitet, efter två dagar har de svårare för att se vilka som är finast...så om man kan odla fem dagar är det kanonbra, de vill dock inte riskera att inget överlever så de odlar bara så länge om det är många befruktade som ser bra ut, håller tummarna för att de utvecklas fint i helgen... :)