• Anonym (undrar)

    Vita äktenskap/ förhållanden

    Jag är ganska olycklig och har svårt att finna rätt partner. Har haft två långa förhållanden. I ett var jag förlovad och i det andra gift och fick även barn i äktenskapet vilket jag är glad för idag. Det börjar bra och sedan blivit dåligt och destruktivt efter bara typ 1-2 år. Där emellan har jag levt ganska ensamma men också roliga singelår. Har haft tillfälliga flirtar/förhållnaden som varat allt från några träffar till några månader. Har inte svårt att få män på fall men det rinner liksom ut i sanden efter ett tag vilket jag tycker är synd, oftast efter att man haft sex så tappar de intresset. Har funderat på om man skulle leva i ett vitt äktenskap ( utan sex ) med en man för att få uppleva saker tillsammans med någon, för att slippa känna denna tråkiga ensamhet, samt förbättra ekonomin, ha någon att prata med på kvällen förutom barnen osv. Borde vara ganska problemfritt. Vad tror ni andra ? Har ni levt / lever i vita relationer ? Och hur har det varit ?
     

  • Svar på tråden Vita äktenskap/ förhållanden
  • Anonym

    Jag tror inte att en sådan relation håller i längden heller. Det är ju inte så att sexet är i stället för upplevelser

    Jag tror i stället att du borde analysera vad det är du dras till hos män, för jag tror det är männen i sig (som du väljer) som är fel för dig.

    Ungefär som när man väljer en spännande globetrotter och sen blir ledsen för att han aldrig vill vara hemma med famijen. Eller väljer en blyg datakille och sen blir irriterad för att han inte vill gå ut och festa med ens kompisar.

  • Anonym

    Min spontana tanke är: Varför?


    Du vill alltså ha en relation på alla plan utom det sexuella. Hur? Och varför? Och tror du någon är intresserad?


    Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att du har ett sådant förhållande med en annan kvinna. Ni delar boende, räkningar, passar varandras barn, har varandra att göra saker med. Och så kan ni dejta män för att ha sex med.


    Skulle jag leva i ett förhållande utan sex, skulle jag nog komma bättre överens med en annan kvinna. Tror jag...

  • Anonym (undrar)

    Jo, det är så att de killar som det funnits kemi med på alla plan ( för mig ) vill inte ha en relation. Då har man fått bli KK eller inget alls. Så finns det män/killar som blir intresserade utav mig som jag inte kännt annat än kompis för. Önskar att jag kännt sexuell kemi med dessa kompisar också men det har aldrig blivit så. Så synd !

  • Nadina01

    Varför inte börja ett förhållande med 1-2-3 vita månader istället? På det sättet har man möjlighet att bygga upp ett förhållande på samma intressen, värderingar, vänskap. Då känns inte sexet påtvingat utan kommer naturligt eftersom man kommer inte kunna hålla sig ifrån attraktionen (tror jag).

    Jag har varit i förhållanden där jag tyckt att för mycket fokus låg på sex. Då har jag tagit en vit månad med partnern för att hitta andra roliga saker att göra tillsammans samt att återväcka lusten igen utan att det känns som ett måste.

    Lycka till!

  • Anonym (undrar)

    Jo, jag har provat det också ( att ta 1,2,3 vita månader ) i början av ett förhållande. Men det har bara slutat på samma sätt nämligen att de har gjort närmanden, varit ivriga direkt, flirtat massor, kastat sig över mig, när jag mest bara varit intresserad utav att lära känna dem. Resultatet blev som vanligt att jag kände mig kvävd, irriterad och helt ointressant på det mentala planet. Av naturliga skäl tog även det slut. Då är det ju lättare att ta någon som man känner sig attraherad av direkt, men då blir det också just bara "det" ( sex och passionen ) fast man innerst inne vill ha ett förhållande med denne. Känns som att jag måste ha två män, en som jag har sex med och en som är min trygga bästa vän som jag bor med. Galet ? Jo, jag vet ! Men jag vet inte vad eller hur man skall få 2 "saker" i samme man ?????

Svar på tråden Vita äktenskap/ förhållanden