• olw24311

    har tappat allt förtroende!

    Prova prata med din BM på MVC. Kanske det går att boka in ett möte på förlossningen då du kan få berätta om din känslor. Eller skriva ett tydligt förlossningsbrev där det framgår hur du känner dig och vilka förväntningar du har på deras arbete.

    Det är hemskt att du haft en sån jobbig förlossning. Min va inte den bästa heller då min BM betedde sig som om det va hennes första dag, på utbildningen. Men jag lever på förhoppningen att bara för en va katastrof så är inte alla det. Nästa barn ska jag vara tydlig med att begära en BM med minst 3 års erfarenhet.

    Sen får du lära upp din man i vad du vill och hur du vill ha det. Sen ska han hjälpa dig att få personalen att fatta det. Lite lättare för honom att ta konflikter och annat än för dig som är upptagen med annat. Känner du dig trygg i att han vet vad du vill så tror jag att du kommer att känna en viss lättnad. Känna en trygghet i det stödet han kan ge dig. Om inte han kan det så kanske det finns någon annan i din närhet som kan hjälpa er. En vän till mig hade med sig sin syster under förlossningen för hennes kille är för snäll helt enkelt. Men hon kände sig trygg i att hennes syster kunde ryta till om det kändes som de inte lyssnade. Hon kunde även, visade det sig, ryta till när min vän inte lyssnade på personalen.

    Det viktiga är nog att du berättar hur du känner för MVC.

    Lycka till !!!!  

Svar på tråden har tappat allt förtroende!