• LadyAqua

    ytliga blodkärl över hela kroppen

    hej! Jag har ett problem! Jag börjar få ytliga blodkärl över precis hela kroppen!
    Jag har fått fulla benen och låren med små små blodkärl, som ett nät.
    Har även nu fått detta nät över axlarna på bröstet och nu på magen:S
    Det sprider sig jättefort .
    Har även massor av ytliga blodkärl i ansiktet pga rosacea.

    Någon som vet vad det kan vara?
    Har varit på vårdcentralen , men hon sa bara "jaha, men det är många som har ytliga blodkärl" . Sen fick jag gå hem .

    Tycker det är konstigt då jag bara är 25 år. Dessa dök upp för ca 2 år sedan. De började med 1 fläck på insidan av ena vaden som nu har spridit sig över hela kroppen.
    Mina ben har inte längre en vanlig hudfärg utan de är alldeles rödblålila :S ser ut som en blå leopard ...

    Mina överarmar har också fått en lilaröd fläckig färg...

  • Svar på tråden ytliga blodkärl över hela kroppen
  • U never saw me
    Flisis skrev 2012-03-19 14:53:45 följande:
    Hjälper omega 3 tillskott?
    Nej tvärtom, det är blodförtunnande och kan göra att man får väldigt mycket blåmärken pga spruckna blodkärl.
    Jag vet inte om det kan orsaka den sortens problem som TS har, men det borde inte vara helt orimligt om man tar stora mängder.
  • LadyAqua

    Just nu äter jag Antibiotika för min Rosacea, har även fått lugnande och en annan medicin som ska lugna ner hjärtat då jag har väldiga problem med konstant hjärtklappning dygnet runt.

    Har iallalfall varit hos en annan läkare och hon sa själv att detta inte såg friskt ut, ska in och göra ultraljud på hjärtat  nästa vecka för att se så att det inte är nåt fel på det ..

    Bara sen jag skrev mitt förra meddelande har det dykt upp jättemånga fler blodkärl.. är även svullen runt knäna där det är som värst med kärlen..

    Är såna jättetunna kärl, som spindelben men är liksom täckt av dom ... har kommit på armarna nu med.. och magen ...

  • Flisis

    Åh.. Nu blev jag lite orolig. Mitt kommer inte i ditt tempo men på några år har det ju blivit en hel del. Kan det vara mitt hjärta?
    Har du lust att lägga upp en bild och visa?

  • LadyAqua

    Tror inte det är är någon fara med dig.. mitt kommer bara efter 1 dag liksom... det sprider sig supersnabbt.... har spridit sig över HELA vaderna typ nu sen ajg skrev mitt förra meddelande.. ser inte klok ut.. har inga bra bildeR:s men ska försöka ta en o lägga in ..:)

  • LadyAqua


    Dålig bild, men man ser ändå litegran hur lilaaktig huden är på benen, tittar man nära ser man att allt ebstår av små små blodkärl....
  • U never saw me

    Uppdatera gärna vad läkaren kommer fram till. Är väldigt nyfiken på vad det kan bero på. Mitt ser ut precis som ditt. Jag är jätteblek också så det ser ju inte så fräscht ut.

  • LadyAqua

    ja det ska jag göra :)

    Satt ute i SKUGGAN i 10 minuter, mitt ansikte är svullet och rött:S Armarna och benen är ännu flammigare, kan det vara nässelfeber?

    Är inga upphöjda utslag.. är bara lilaflammigt, hettar i ansiktet .... hade ändå solskydsfaktor 30...

  • Tessa25

    Hej!
    Jag har samma problem, har också varit till flera läkare men de säger samma sak att det är genetiskt. Typ otur för mig! De tog lite blodprover men inget som visa på nåt konstigt.
    Var  till en hälsokostaffär som påstod att det kunde vara brist på kisel så att man får svagare bindväv.
    uppdatera gärna, man blir ju lite orolig när det inte ger sig..

Svar på tråden ytliga blodkärl över hela kroppen