• Superbia

    Hur är era tvillingar när de är själva?

    Om ni delar på era tvillingar, upplever ni då att det är stor skillnad på hur de är jämfört med när de är tillsammans? För vår del känns det nästan som att det är helt andra barn. De blir helt otroligt lugna!

  • Svar på tråden Hur är era tvillingar när de är själva?
  • 3 barns mamma

    Jag har enäggstvillingar..

    Mina blir oroliga kryper runt och letar efter sin syster. Att få dom att somna på olika ställen är meningslöst går inte alls. Dom sover i varsinna sängar men dom står bredvid varandra. Vi har därför valt att inte separera dom i onödan ibland har man tagit med en till affären en kort stund det kan funka bra men dom är alltid vid varandra Max ifrån varandra 5 minuter här hemma sen är det alltid någon som kryper till den andra.

  • Tettan

    Mina femåriga killar blir mycket lugnare när de är ensamma med någon av oss eller ensam med sin storasyster. Då behöver de inte "tävla" om uppmärksamheten, samt att de inte "trissar upp" varandra.

  • Superbia

    Jag upplever att mina hetsar varann till diverse otyg när de är tillsammans. Om den ena ser att den andre gör något så ska den såklart göra samma sak. De tar leksaker av varann, "bara för att" förmodligen, och det är rätt mycket gap och skrik just nu. När de är ensamma känns det som att de får lite lugn och ro, de kan sitta och leka med det de vill utan att vara rädda för att någon ska komma och rycka det ur händerna på dom.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • tindralva

    Lugna, roliga, glada men också lite "förlorade" på något vis. Kan inte förklara riktigt men de tycker det är så skumt att vara utan den andra att de blir lite förvirrade ibland. Är de hos olika kompisar spelar det ingen roll, eller om de leker med olika på skolan men om en är hemma och den andra borta så blir det konstigt. Bägge tycker det är skönt att få ha mamma elller pappa ifred ibland men som sagt, lite konstigt.

    Jag tycker det är fantastiskt att under den tiden är det inget som helst bråk om någonting alls.Skrattande
     

Svar på tråden Hur är era tvillingar när de är själva?