Inlägg från: Nemi76 |Visa alla inlägg
  • Nemi76

Ytterkläder för nyfödd i april?

Detta kanske är dagens dummaste fråga men jag måste verkligen få lite tips! Vad sjutton har man för ytterkläder på en nyfödd i april/maj? Jag menar, det kan ju fortfarande vara ganska kyligt ute men en jättetjock vinteroverall känns ju lite overkill så att säga. Bebisen kommer ju dessutom ligga nerbäddad i en vagn när man är ute men någon form av ytterkläder måste den ju ha. Vad sjutton ska jag köpa? Gärna tips med länkar till praktiska plagg.

• Svar på tråden Ytterkläder för nyfödd i april?
  • Nemi76

Ja, mössor och sockor har jag ju, men jag tänkte att man kanske behövde någon lite tunnare overall eller något men så är det väl ganska varmt i vagnen och ska barnet bäras i babyskyddet en kortare stund till bilen kan man ju ha filt/täcke över det väl?

Det är en helt ny värld detta med totalt nya frågeställningar som jag aldrig trodde att jag skulle ställas inför   

• Nemi76

Ja, det skiljer ju väldigt mycket från skuggläge till solläge och då kanske filt/täcke är smidigare än att behöva ta av och på en overall bara för att man helt plötsligt är i gassande sol och barnet flyter bort i svett typ. Någon kofta eller så som man kan knäppa upp om det blir för varmt kanske räcker, i kombination med en extra filt om det blir för kallt...

Svar på tråden Ytterkläder för nyfödd i april?