• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Rumpelstiltskin
    Göteborgsbruden skrev 2012-04-26 19:40:43 följande:
    Ah ok, nä då är det ju ingen mening att bry sig då ska man bara njuta Vet mest att man måste vart viktstabil ett år (har vart det i ca 2 år nu) och här ska man ha minst 3 cm häng plus problem med den då. Få se om jag får ett ja men jag har ju en del problem både psykiskt och fyskikt pga av den så.
    Ja, eller hur. Skiter rätt mycket i vikten nu också faktiskt, kan inte ens promenera på grund av foglossning. Onödig ångest, går jag upp lite så må det väl vara hänt. Hoppas du får ett ja, håller tummarna!
    Mamma till Vincent - 08, Ellen - 10
  • Göteborgsbruden
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-26 19:42:41 följande:
    Ja, eller hur. Skiter rätt mycket i vikten nu också faktiskt, kan inte ens promenera på grund av foglossning. Onödig ångest, går jag upp lite så må det väl vara hänt. Hoppas du får ett ja, håller tummarna!

Tack, dom kan behövas!
  • Anonym (oktober)

Min hud hänger inte så mycket men är sjukt elastisk, man kan dra ut den hur långt som helst, plus att mina magmuskler är rejält separerade så mitt mål med viktminskningen är att i höst göra en bukplastik.

• JS85

Hänger på här! Guuuud så duktiga ni är alla! Massa guldstjärnor till er!

Just nu är jag på slutspurten i min graviditet. Sen ska jag kämpa hårt för att sedan kunna lägga ut bilder här jag med =) Det blir mitt mål ;) Mååånga äckliga kilon att tappa...

• Anonym (Jennie)

Hur mäter man sånt..Alltså magen?

• Anonym (oktober)

Jennie. Tror man mäter från vecket där det börjar hänga och sen till där det slutar.man ska även ha problem med det såsom eksem, svamp eller liknade,det är lite olika från landsting till landsting, men det skadar inte att testa. Jag försökte mest pga mina separerade magmuskler och psykiska mående men fick avslag pga för lite häng. Så nu väljer jag att bekosta det hela själv. Dessutom så är det ofta så att genom landstinget är det ingen kosmetik operation utan bara ta bort överflödig hud så i många fall blir det inte så snyggt. Jag tycker det är viktigt att ärret osv efteråt blir fint så det känns bra att göra det privat. Men lider du av det, sök via din vårdcentral!

• Anonym (#14)
    sugarcoated skrev 2012-04-26 19:12:12 följande:

Jag har gått ner ca 30 kg allt som allt.
    Hann med ett barn under tiden.

Startvikt var ca 74 kg. Gick ner till 62. Blev gravid. Gick upp till 74 igen. Födde barn.
    Gick ner till ca 46 kg, +- 1-2 kg)

Har inte så många bilder på mig själv, men har en bild ett par månader efter förlossningen och en bild i nuläget.

På den första bilden är jag betydligt smalare än jag var innan jag fick barn, då jag vägde som mest. Så jag är bra nöjd över mig själv såhär i efterhand, ska aldrig bli sådär stor igen!
    Är ca 156 lång, föressten.
    Du har min drömkropp Hoppas nå dit snart, det går i rätt riktning i alla fall. Jag är lite längre än dig men har också högre målvikt så det jämnar ut sig.

Min mage hänger inte, men det är en liten "fettpåse" precis där bulan var. Jag har förhoppningar att den ska försvinna när jag går ner i vikt och sen får magövningar göra resten. Helt som innan blir man nog inte, men det kan man ju inte heller förvänta sig.
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (oktober) skrev 2012-04-27 10:30:32 följande:
    Jennie. Tror man mäter från vecket där det börjar hänga och sen till där det slutar.man ska även ha problem med det såsom eksem, svamp eller liknade,det är lite olika från landsting till landsting, men det skadar inte att testa. Jag försökte mest pga mina separerade magmuskler och psykiska mående men fick avslag pga för lite häng. Så nu väljer jag att bekosta det hela själv. Dessutom så är det ofta så att genom landstinget är det ingen kosmetik operation utan bara ta bort överflödig hud så i många fall blir det inte så snyggt. Jag tycker det är viktigt att ärret osv efteråt blir fint så det känns bra att göra det privat. Men lider du av det, sök via din vårdcentral!

Ok. Tack då förstår jag...
  • Anonym (från 117 till 75)

Hej! Blir grymt peppad när jag ser era bilder! Själv ska jag göra en viktresa från 117 kg till 75 kg. Målet kan ändras under tiden. Jag är 175 cm lång och har aldrig varit "smal". har kämpat med min vikt sedan 2008, graviditet och hypothyreos har stått i vägen, men nu är det jag som ska förändras! Har kämpat aktivt för att gå ner sedan mitten på januari. Haft en dipp då jag stod still och var omotiverad, men nu är jag i full gång! Har gått ner 15 kg och 16 cm i midjan än så länge. och står alltså nära gränsen till tvåsiffrigt! På bilderna (som är extremt dåliga, sorry) skiljer det tio kg, på första väger jag 115 kg och på andra 105. Jag går ner i vikt genom att kaloriräkna och träna. Försöker hinna träna 4 gånger i veckan vilket känns sååå jäkla bra!

Här kommer bilderna, akta er för valrossen. Dom är lite nakna, för min egen skull :P  

Jag ska bli bättre på att ta bilder, lovar  

• Göteborgsbruden
    Anonym (från 117 till 75) skrev 2012-04-27 20:20:04 följande:

Hej! Blir grymt peppad när jag ser era bilder! Själv ska jag göra en viktresa från 117 kg till 75 kg. Målet kan ändras under tiden. Jag är 175 cm lång och har aldrig varit "smal". har kämpat med min vikt sedan 2008, graviditet och hypothyreos har stått i vägen, men nu är det jag som ska förändras! Har kämpat aktivt för att gå ner sedan mitten på januari. Haft en dipp då jag stod still och var omotiverad, men nu är jag i full gång! Har gått ner 15 kg och 16 cm i midjan än så länge. och står alltså nära gränsen till tvåsiffrigt! På bilderna (som är extremt dåliga, sorry) skiljer det tio kg, på första väger jag 115 kg och på andra 105. Jag går ner i vikt genom att kaloriräkna och träna. Försöker hinna träna 4 gånger i veckan vilket känns sååå jäkla bra!

Här kommer bilderna, akta er för valrossen. Dom är lite nakna, för min egen skull :P  

Jag ska bli bättre på att ta bilder, lovar  

Fantastiskt bra gjort, heja dej verkligen!
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.