• Älva1973

Tips om dhea

Tuvalina, så roligt att du tittar in och tack för tanken du skickar :)

Fick i morse se ett litet hjärta fladdra, sådan oerhörd skön känsla. Jag var så spänd och nervös att jag hade svårt förstå att det var sant. Några tårar letade sig ner på kinden och jag tror sambon grät desto mer :)

Nu ska jag bara försöka bearbeta detta så att alla mina negativa tankar och tvekan blir mindre, vill kunna få börja njuta nu.

• Älva1973

Tack igen alla söta, ingen nämnd, ingen glömd  {#emotions_dlg.flower}
    Ja nu känns det verkligen bättre. Vet inte om spärren släppt men nu har ett lätt illamående kommit krypande. Är väl bara tacka och ta emot.

vi4: Jag förstår att du är orolig och vet hur det känns att vänta läääänge. Kram Hjärta

Det ska bli spännande läsa om alla era ÄD framöver för er som ska göra det Solig

• Älva1973
    Vi 4: Tack för omtanken. Mår bra.. eller så bra man kan förvänta sig. Har gott om symptom, men de är inte överdrivna. Nattkissandet har kommit igång ordentligt nu också. Blir hungrig snabbt och lätt illamåande ibland. Kvällstrött och somnar till alla filmer som börjar efter kl 21.
    Mina bruna flytningar slutade efter VUL-besöket och det har gjort mig mycket lugnare Solig

Hur har du det? Hur mår du? Nu är det ju inte länge kvar till ditt VUL Glad

• Älva1973

Vi4: det låter ju dom om du har rätt bra symptom ändå så det kommer gå bra på ditt VUL ska du se :)

Jag har däremot inte lika mycket illamående som tidigare, men jag äter mer nu ön förut så det håller den värsta hungern borta och lika så illamåendet. Ibland känns det dom att jag vill testa att inte äta för att se om illamåendet kommer tillbaka.

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-03-19 10:27:21 följande:
    Hej på er alla, jag vill bara säga att ni inte ska ge upp hoppet genom att berätta att vi idag fått se ett litet hjäta ticka Hjärta Helt fantastiskt! I dag är det 9+0, så det är ju lång väg kvar, men just nu ser det fint ut och jag glädjs åt det. Vi åt båda Q10, 100mg om dagen i några månader och jag hade ju ätit DHEA i 7-8 månader. Jag tror absolut att det har haft effekt i vårt fall.
    Underbart att höra, har tänkt på dig och hur det går Solig
    Nästa vecka blir det VUL 2 för mig och då får jag verkligen se om allt är som det ska. Förra gången var jag så lite gången att det kan ha hänt saker till nu tänker jag. Men jag är fruktansvärt mycket mer positiv nu än tidigare och det känns bra.

Jag följer med spänning den fortsatta utvecklingen här inne. Känns som att det är mycket kunskap och erfarenheter. Önskar er det allra bästa. Kram Hjärta 
  • Älva1973
    Hannah8401 skrev 2013-03-20 11:21:10 följande:
    Hoppas det stannar nästa gång mianhjärta:'( jobbigt att det inte vill komma ut med en gång. Får man inte en utredning efter så många missfall?

Jag har en fråga angående temp, jag ska ju taprogesteron efter äl, jag tempar bara, och de gångerna jag haft äl har tempen alltid vart 36, 5 eller mer. Men imorgon måste jag ta den en timma tidigare, är det då normalt att den kan visa lite lägre temp även om äl varit? Tänkte jag skulle börja med progesteronvaggisar ikväll, men vill inte förhindra ev äl om den inte varit.. .
    Tempen kan vara lite lägre om man tar tempen tidigare än man brukar. För du in dina temperaturer i Fertilityfriend? Jag tror inte att du behöver stressa och ta progesteronet dagen efter ÄL, kan säkert vänta till andra dagen för att vara säker. Är ju dumt om du råkar hindra en ÄL som kanske dröjer på sig lite.
  • Älva1973

I dag har jag fått spottings först ljusbrunt i slemmet på morgonen och nu rödrosa på pappret när jag torkat mig efter jag kissat Rynkar på näsan v.9+3 idag. Har VUL först om 6 dagar och vet inte om jag orkar vänta till dess... 
    Tänk att man aldrig får vara glad. Fick dessutom varsel om uppsägning i går på grund av arbetsbrist. Känns inte som att jag orkar med mer snart. Man känner sig lite värdelös och bortkastad som gårdagens sopor fastän man varit lojal och arbetsam som en liten myra.

• Älva1973

Hannah: jag har ganska bra kvalifikationer med universitetsexamen och arbetslivserfarenhet, men det gäller att hitta lediga jobb dom passar. De växer inte på träd precis för jag bor.

Du kan väl länka till fin kurva så får jag se. FF ritar inte ut ÄL förrän efter tre på varandra höjda tempar. ÄL-testar du också?

• Älva1973

I torsdags fick jag komma och göra VUL. Allt såg bara fint ut och det går inte säga vart blödningen kommer från. Den här gången slutade det på tre dagar.

Nu har jag bestämt mig gör att sluta nojja. Har det gått bra då här långt nu så ska det gå bra resten av tiden har jag bestämt.

Svar på tråden Tips om dhea