• Älva1973

Tips om dhea

Vi4, tänkte på dig när jag skrev tidigare. Men så tråkigt att du börjat blöda. Hoppas verkligen att allt ändå är som det ska. Jag vet precis vad oro är i det här sammanhanget. Jag hade också molvärk i mage och ländrygg i samband med min blödning. Det kan ju vara lite växtvärk också. Men nu tänker jag vara positiv och hålla tummarna för dig. Låter ändå lovande att du fortfarande känner av illamåendet. Ska tänka på dig imorgon. vilken tid har du undersökningen? Stoooooor kram!!

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-03-26 12:19:28 följande:
    Allt är bra med lilla pyret!!! Ofarlig blödning, troligtvis från slemhinnan.
    Är så lättad och glad!!! Tack för peppning!
    Ååå så bra Hjärta 
    Då är det samma som det var för mig. Förbaskade dumma blödningar till att göra en orolig.
  • Älva1973

Tittar in lite hastigt, läser men känner ingen ork till att skriva. Men gör ett försök. Somnade i soffan halv åtta i kväll och undrar hur man ska få något gjort på kvällar över huvud taget. Det är bara att gilla läget tror jag.

Men nu till det jag ville skriva....Grattis Bambi till att du nu är ruvare Skrattande 

Jag är inte så insatt i alla metoder och hur det går till vid infrysning mm. Men om de nu tinar två för att se om minst ett klarar sig, kan man då inte frysa in det andra igen om det inte används (och klarade upptining). Eller får man inte frys in det två gånger?

Jag vet inte om den där taktiken du pratar om är unik för svenska kliniker? Men jag har det allra största förtroende för den kliniken jag använde mig av i Tjeckien och skulle tro att de är väldigt lyhörda för vad man önskar. De hade en väldigt hög service. En komplett IVF-cykel där är inte så dyr faktiskt, kostar bara 1950€. Då tillkommer resa och hotell, men kan ju vara trevligt med en liten kombinerad semester.

Mina två överblivna ägg frös de tillsammans i ett rör, så har jag förstått det. Om detta fungerar hela vägen för oss så vet jag faktiskt inte om vi kommer göra fler försök med syskon. Men det känns skönt att veta att de finns där om vi vill försöka.

• Älva1973

Bambi: man kan ju alltid fråga, det skadar ju inte :) Gör du IVF nu med donatorsperna? I Danmark? För jag kan tänka mig att det inte är tillåtet i Sverige (som mycket annat).

• Älva1973

Grattis Missne :)
    Jag tycker också de billiga stickorna visar svagt länge. Först en vecka efter TD fick jag starka test. Ta ett CB digitalt då får du bättre svar. Lycka till :)

• Älva1973
    Missne: usch så tråkigt att höra Rynkar på näsan. Hoppades verkligen för din skull.
    MItt hjärta blöder för er alla som försökt så länge.
    Kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Älva1973

Bambi: jag gjorde min IVF på Reprofit och kan verkligen rekommendera dem, de är mycket professionella. Nu vet jag inget om immunbehandlingar där men det lät spännande. De har embryologer och gör även kromosimanalyser i eget labb.

• Älva1973
    Missne skrev 2013-04-02 23:12:21 följande:
    Bambi och Älva: Jag har tittat lite på Reprofit idag och skulle absolut kunna tänka mig att göra utrdning /behandling där. Har bara läst positiv kritik om den kliniken så det låter ju bra. Ska forska lite vidare i det och även kanske kolla på grekland (vet dock inte hur det går i grekland nu när de har ekonomisk kris - vågar man?)
    Jag har läst i tråden där de gör immunutredningar i Aten, men de verkar vara vanligt att de inte får svar på frågor och provsvar i rimlig tid och hinner bli oroliga. De är säkert jätteduktiga där men har ganska många patienter.

Kolla gärna upp vad de kan hjälpa till med i Tjeckien, skulle vara intressant höra vad de kan göra. Jag har bara varit med om en del som de gör. 
  • Älva1973
    Vi 4: Oron har släppt väldigt mycket nu. Ja, ni vet hu hur hysteriskt orolig jag varit. Fick se liten med ett UL i måndags som levde om och gjorde situps. Det var inte någon direkt bokad UL utan jag var till min gyn som gjorde utredningen för att få ett avslut och en bedömning. Blev väl inte så nöjd med hennes bedömning där hon sa att jag först skulle fått prova pergo istället för IVF. Men nu gjorde vi ju IVF på egen hand och hon var snäll och skrev ut medicinerna. Jag är gravid nu, det är det som räknas.

Jag har haft en liten brun flytning förra veckan som jag helt enkelt inte orkade bry mig i. Kände att jag inte orkade hetsa upp mig. Nu känner jag mig mer positiv. vecka 12+5 idag.

Har fått antibiotika idag, hade tydligen en UVI helt utan symptom. Om den här kuren inte hjälper så måsta jag behandlas profylax... dvs låg dos resten av graviditeten Rynkar på näsan

Önskar också att alla här inne ska få uppleva detta. Kommer att följa er och hejja på. Är det någon nu som är på gång med IVF eller ÄD inom närmsta tiden? 
Svar på tråden Tips om dhea