Tips om dhea
mba12: Ska hålla tummarna för dig nu i veckan

Tuvalina: det är säkert biverkningar av progynonet. Jag har också bara tagit dem tillsammans med progesteron men hade ganska mycket oro och nedstämdhet med dem. Tyckte det blev bättre efter jag slutade i v12. Du får kämpa och stå ut, tänka på det fina resultatet det ska ge :)
Cff: du är verkligen stark som kämpar. Fortsätter ändå hålla tummarna för denna omgång :)
Germany: jag har inte heller någon direkt gravidtråd dom känns riktigt bra. Hänger mest i en gravidtråd för IVF:are 2013. Där många är på samma vecka. Men kan ibland känna att det är väldigt många i tråden och att den är öppen för vem som helst att läsa.
Du kanske får starta en sluten grupp för gravida gamla kämpade :D
Jag hänger på :)
Germany, jag tycker det skulle kännas bättre med en sluten grupp så kan man vara lite mer privat och dela bilder mm. Men alla som försöker här inne och och inte är gravida men vill följa hur det går kan ju söka in i gruppen.

Tuvalina: jag läste att det fanns olika bakterier, men som vanligt så berättas det inte så mycket från sjukvården. Nead to know basis only, och jag tänkte inte på att fråga. Läste även att den antibiotikas jag fick förra gången var den mildaste. Så hade även läkaren sagt och att alla inte tar upp den i urinvägarna. Ska ringa till veckan och fråga vilken bakterie det är. Jag är ju sån att jag vill veta allt, alla detaljer.
Hannah: jag tog progesteron till v12, började trappa ner med halv dos några dagar innan jag slutade helt. Jag är övertygad att det går bra få mina Gyn sagt väldigt övertygande att moderkakan producerar allt bebis behöver från v9 redan.
Germany: så skönt att allt var bra, jag förstår oron då man kämpat så länge.
Mba12: hejja hejja :)
I dag ringde jag och fick veta att det var e-colibakterie jag hade och känner mig väldigt lättad att det inte var streptokocken. Mängden var det "normala" varken låg eller hög. Nu äter jag Cefadroxil och hoppas att bakterierna försvinner från urinen.
Mba: är din testdag 14 dagar efter ET?
Jag testade redan på rd9 med ett 5-dagars, fick då ett löjligt svagt streck som knappt syntes. Men om det är rd13 för dig på lördag så borde du kunna testa då :)
Hur mår du nu och känner du något?
Lycka till och berätta hur du gör och hur det går.
Mba, så länge mensen inte kommer så behöver det inte vara kört. Vet hur det känns med blanka stickor. Stor kram.

Fiamedbarn: för att få ersättning så måste man uppfylla kraven från något landsting i Sverige om ditt landsting nekar dig. Tex på grund av ålder. I mitt fall så var det åldern, nu vet jag inte vad högsta tillåtna åldern är för försök via vårdgarantin.
Försäkringskassan har två olika blanketter man kan fylla i. En för ersättning i efterhand och en ansökan i förhand. Den i förhand kan man även gå ersättning för resor och hotell. Den i efterhand, bara behandlingen. Vår Ivf/pgd kostade totalt ca 55.000 kr med resor, hotell, Ivf/pgd, undersökning i Sverige samt mediciner på högkostnadskortet. Sambon reste också med och vi stannade i 10 dagar. Åkte till Tjeckien.

Fiamedbarn: om det finns landsting i Sverige som har den åldersgränsen för landstingsfinansierade försök så borde du kvala in. Jag vet faktiskt inte vad högsta åldern är. Det kan säkert försäkringskassan svara på, har du provat ringa dit än?
Men vilken fin nyhet nu så här på fredag morgon :)
Grattis Tuvalina :):):)
Så underbart att det lyckades på första försöket. Jag lyckades på min första IVF. Det är nästan så man inte tror det är sant. Jag förstår att det känns oroligt med svaga tester och streck att analysera. Mina tester var svaga ända till rd 20 ungefär. Ta digitalt för att få se veckorna öka. Du har ju läst om min ångest när jag plussade, det är inte en lätt resa nu de första veckorna. Det säkraste beskedet är att lämna hcg prov med jämna mellanrum för att avläsa ökningen om man är riktigt orolig. Det fick jag till slut göra då min ångest och tron på att jag inte var gravid blev för övermäktig.
Kram och lycka till :):)
Det var ett tag sedan jag tittade in här. Har inte följt allt utan bara läst det senaste.
Ett stort grattis så klart till Germany och hennes fina dotter
Grattis Karolina75 
FIna cff.... håller tummarna att du får en bra skörd och att många ägg blir befruktade 
vi 5, vi ses snart i andra tråden 
Min resa börjar närma sig slutet och jag grejjar och håller på här hemma med tusen saker. Man kan säga att jag boar för fullt. Säkert mer än vad som är normalt. Bebis rör på sig en hel del nu och trycker på revbenen. Ryggen är det lite si och så med, då musklerna blir så stela på morgonen när jag vaknar. Går en gång i veckan till en sjukgymnast och det är så skönt. Njuter för fullt av min graviditet. Önskar er alla lycka till i fortsättningen.