Tips om dhea
Vi 4: Så tråligt att styrkan på ditt plus inte ökade
Ambulans? Har jag missat något, vad hände?
Nu idag fick jag min tempsänkning så mensen kommer nog imorgon. Sedan så kände jag på tappen och den är låg, mjuk, öppen. Sekretet är aningens beigerosa och det är också ett säkert tecken samt den svaga menskänningen. Så med andra ord är det dax att börja med sprutor om någon dag.
Det ska även bli intressant att se hur mycket mens jag får nu eftersom jag haft väldigt sparsamt de senaste gångerna och är orolig att min slemhinna inte blir nog tjock för ett ägg att fästa. Men eftersom jag fick så sen ÄL den här gången (dag 33) kanske den hunnit växa tills sig.
Jag har en fråga om slemhinnan nu. Vad har ni för erfarenhet kring det? Påverkas den av IVF-medicinerna man tar innan? Jag är så orolig att jag inte kommer få nog tjock slemhinna på 14 dagar. Efteråt vet ja att man kan ta progesteron. Hoppas att jag får det utskrivet.
Läste att jag på något ställe skulle få mediciner på plats efter behandlingen. Utrogestan cps och Estrofem tbl.
Är det någon annan som kör korta protokollet. Det här är ju min alla första IVF och jag är så nervös inför allt känns det som

så fint att ni fick se hjärtat 
Känner mig så lättad ...verkligen. Dessutom hade han och "alla andra" redan listat ut det redan efter mitt MA i somras. Så det är nog bara till det bättre att berätta, man kanske dessutom blir av men den inre stressen som man inte kan påverka själv. Ska försöka släppa all ångest och oro jag haft i kroppen nu en längre tid, men det kommer krävas lite mental styrka.