Tips om dhea
Cff. Tänkt på dig. Hur går det för dig? Kram.
Cff. Tänkt på dig. Hur går det för dig? Kram.
Jag har ätit 75 mg dhea / dag i över två år och endast haft mycket begränsade biverkningar (och det var i början). Men nu, de senaste månaderna, har jag börjat tappa massor med hår, fått lite manlig behåring i ansiktet (mörka hårstrån som också blir långa, på överläpp och haka), rejäl acne på rygg och bröst (har aldrig haft acne förut) och väldigt fett hår.
Jag har ungefär samtidigt för första gången ätit höga doser kortison (40 mg/dag) och funderar på om det kan ha samband. Typ att eftersom jag äter så mycket kortisol behöver inte binjurarna producera kortisol och de kan då istället producera mer dhea - vilket gör att jag får lite väl mycket dhea och därmed också testosteron.
Någon annan som upplevt något liknande när det ätit koritson?
Min husläkare har tyvärr blivit tillsagd att hon inte får skriva ut fler provremisser till mig så jag kan inte testa testosteronnivåerna och eftersom jag just nu håller på att trappa ned kortisonet vågar jag inte samtidigt sänka min dhea-dos (eftersom det redan kan vara jobbigt för binjurarna när man trappar ned kortisonet).
Katt12, det var ju inte kul om du eventuellt reagerar på dem. Har inte heller hört det förut! Tycker det verkar lämpligt att testa att vara utan och sedan börja igen, för att se hur du reagerar.
Trodde som du att dhea.com inte längre levererade. Bra om de gör det!

Tack Katt! Jag kan bara hoppas att det åtminstone finns ett embryo gjort av guld., men det finns ju inga garantier alls. Hoppas du får ordning på detta med DHEA, svårt att råda dig, när jag inte har då stor kännedom. Jag har endast tagit DHEA från dhea.com. Mått jättebra av dem. Jag har tagit med uppehåll då och då 50 el 75 mg per dag, allt beroende på vad Dr D ordinerat. Ibland under stimulering, ibland inte, utan emellan, så det har varit lite av och till.
ÄL kan komma senare med Dhea. Läst om flera som upplevt det och även jag själv.
Hej,
Är det någon här som äter melantonin tillsammans med DHEA?? och var kan man få tag i det?? Tack för hjälpen!
Men grattis, vad kul! Då behöver du kanske inte beställa ngt alls, då! Hoppas nu blödningen bara är ngt tillfälligt och ofarligt. Måste fråga dig ang ProgesterAll, som jag också kör nu sedan förra cykeln. Får väldigt ömma bröst av den, är det ngt du känner igen? Har tagit Crinone och Lutinus i samband m IVF tidigare, så jag har ju tagit progeterontillskott, men inte fått dessa ömma bröst förrän nu med ProgesterAll.
Det låter ju oxå som att du fått tag på en bra akupunktör, inte helt lätt. Får jag fråga om du möjligtvis bor i Sthlm? Tar tacksamt emot tips på akupunktör i så fall.
Var köper ni ProgesteronAll? Inboxa mig gärna. Har köpt via nätet, men tror det finns att köpa "bakom disk" här i Sthlm.
Hej alla!
Och tack för inputs!
Nu har jag precis fått reda på provsvaren på mina prover, DHEA-S, testosteron och androstendion. alla var tydligen väldigt höga och låg bra över referensvärdena. Jag har därför slutat ta prasteron nu men vet i sjutton om det kommar att hjälpa!
Fick dessutom svar på mitt AMH som jag tog i mitten av juni och det var 0,7 i april var det 1,4 så det har alltså försämrats så mycket på bara ett par månader.... Känner mig jättedeppig, allt verkar vara helt kört.
Kram på er så länge!