• Snart lycklig
    cff skrev 2014-01-12 23:32:41 följande:

Jag har ätit 75 mg dhea / dag i över två år och endast haft mycket begränsade biverkningar (och det var i början). Men nu, de senaste månaderna, har jag börjat tappa massor med hår, fått lite manlig behåring i ansiktet (mörka hårstrån som också blir långa, på överläpp och haka), rejäl acne på rygg och bröst (har aldrig haft acne förut) och väldigt fett hår.

Jag har ungefär samtidigt för första gången ätit höga doser kortison (40 mg/dag) och funderar på om det kan ha samband. Typ att eftersom jag äter så mycket kortisol behöver inte binjurarna producera kortisol och de kan då istället producera mer dhea - vilket gör att jag får lite väl mycket dhea och därmed också testosteron.

Någon annan som upplevt något liknande när det ätit koritson?

Min husläkare har tyvärr blivit tillsagd att hon inte får skriva ut fler provremisser till mig så jag kan inte testa testosteronnivåerna och eftersom jag just nu håller på att trappa ned kortisonet vågar jag inte samtidigt sänka min dhea-dos (eftersom det redan kan vara jobbigt för binjurarna när man trappar ned kortisonet).

Lider så med dig! Jag kämpar också vidare. Vi får se hur allt slutar för oss...... Jag hejjar på dig!!!

Jag inboxar dig med uppgifter om där du kan ta blodprover till en kostnad på 300:-/gång. De flesta svaren får du samma dag per telefon. Vissa svar kan dröja, men det beror på vilka prover det är och när och hur Karolinska kör dem.
  • Snart lycklig
    cff skrev 2014-04-01 09:31:02 följande:
    Hej! Jag kan knappast säga att det går bra, för det gör det inte. Två senaste IVF:en har inte lett til något återförande, men jag fortsätter försöka :) 
    Denna cykel testar jag Pergotime för första gången - vet inte varför jag inte har fått det förut, har iofs inte efterfrågat det eftersom jag felaktigt trodde att man inte kunde ta det i "mellancyklerna" mellan två IVF (för att det då skulle störa själva IVF:en).
    Jag har nu ätit dhea i 2-2½ år har jag för mig (hade ju en rejäl brist tidigare) och mår utmärkt. Hade jag inte försökt bli gravid hade jag testat att trappa ned vid det här laget, men nu fortsätter jag. Fick rejäla biverkningar i samband med att jag började med en hög (40 mg) dos kortison, men det gick över när jag trappade ned och blev inte lika allvarligt andra gången jag tog en hög dos igen.
    Hur går det för dig?

Jag beundrar dig!!! Du ska se att det till slut ger utdelning. Kram.{#emotions_dlg.flower}
  • Snart lycklig
    mba12 skrev 2014-04-02 11:02:44 följande:
    CFF lycka till <3

Jag är tillbaka till ruta 1, kommer vara mer här i FL numera.

Snart L. hoppas det går bra för dig <3

En fråga till er tjejer som får Prasteron utskrivet, är det någon som har burkar över kan jag köpa.

Kram
    Vad roligt att höra från dig (men inte roligt att du ska behöva vara här du med...). Vad har hänt sedan sist? Har du gjort några behandlingar, eller?

Jag kämpar på! Återföring blir senare i vår/sommar.

Tyvärr har jag inga tabletter över. Har några kvar från en tidigare beställning från dhea.com.

Kram!
  • Snart lycklig

Katt12, det var ju inte kul om du eventuellt reagerar på dem. Har inte heller hört det förut! Tycker det verkar lämpligt att testa att vara utan och sedan börja igen, för att se hur du reagerar.

Trodde som du att dhea.com inte längre levererade. Bra om de gör det!

• Snart lycklig
    Katt12 skrev 2014-04-04 13:15:56 följande:
    Vad bra att de fortf skickar t Sverige! Var det lång leveranstid? Har du börjat ta tabletterna än, This?

När jag tidigare beställde från dhea.com tycker jag mig komma ihåg att det inte tog så lång tid innan ett platt kuvert med vaccumföpackade tabletter kom.
  • Snart lycklig
    mba12 skrev 2014-04-08 21:28:57 följande:
    Snart L. Och Germany <3 saknade er alla mina medsystrar <3

Germany hur är det er och framförallt er lilla mirakel <3
    Snart L. modiga du <3 hoppas verkligen det går bra för dig <3

Det känns att dem flesta här på tråden har lyckats förutom jag och några få :(
    Kommer ni ihåg hur det kändes när man klarade tentor och det fanns några som inte klarade.
    Då kunde man göra något åt saken men inte det här! Det är utanför vår kontroll oavsett hur mycket man kämpar... Bara känslan att misslyckas varje gång! Usch förfärlig...

Nej jag har inte gjort några behandlingar då det visade sig att jag kan producera bara 1 ägg åt gången!
    Har ju försökt 4 ggr, 2 avbrutna pga 1 äggblåsa och dem andra 2 gångerna fick jag bara 1 ägg, ET och det slutade med mens.
    Insåg att IVF inte kan hjälpa mig, vi hade bara hemmaförsök. Utan några success.

Här står jag igen på ruta 1!
    Gulle dig! Vi har saknat dig med, även om vi önskar att ingen av oss skulle behöva vara här eller i andra kämpartrådar...... Vi vill ju alla vara i gravidtrådar!

Jag vet inte om jag är så modig, men jag har i alla fall orkat kämpat lite extra mot vad jag hade tänkt. Nu börjar jag naturligtvis bli nervös, för det är ju snart det gäller.

Blir det inget då, blir det inget genetiskt barn!

Om det inte lyckas, försöker jag sedan länge förbereda mig för donation. Ibland går det bättre och ibland sämre. Jag har många svar, men inte alla, varför jag tror att jag har lite extra svårt för tankarna om donation. Det är nog ett ganska komplext "problem" för mig. Det handlar mycket också om min syster (enäggstvilling) och alla hennes genetiska barn....... Svårt att ta på och svårt att förklara. Min sambo har också barn sedan tidigare, och jag har, i motsats till ALLA andra (känns det som) svårt att acceptera hans spermier och anlag tillsammans med en annan kvinnas ägg och anlag. Blir det donation för oss, blir det nog dubbeldonation. Jag klarar inte av att hans spermier befruktar någon annan kvinnas ägg. Det hör också till vår tidigare mycket komplicerade relation, som gjorde att barnförsöken fick vänta alldeles för länge.

Jag vet inte om du, eller någon annan, förstår mig.......

Stor kram!{#emotions_dlg.flower}

Skickar dig en stor kram, och även om vi inte vill vara här, är jag glad att du är åter! Vi får tro på mirakel!

• Snart lycklig

Tack Katt! Jag kan bara hoppas att det åtminstone finns ett embryo gjort av guld., men det finns ju inga garantier alls. Hoppas du får ordning på detta med DHEA, svårt att råda dig, när jag inte har då stor kännedom. Jag har endast tagit DHEA från dhea.com. Mått jättebra av dem. Jag har tagit med uppehåll då och då 50 el 75 mg per dag, allt beroende på vad Dr D ordinerat. Ibland under stimulering, ibland inte, utan emellan, så det har varit lite av och till.

• Snart lycklig
    LinneaSvea skrev 2014-07-09 08:34:56 följande:

Hej,

Är det någon här som äter melantonin tillsammans med DHEA?? och var kan man få tag i det?? Tack för hjälpen!

Ja, jag har tidigare gjort det under lång period. Inga problem, avstämt med Dr Dimitri P i Aten.
  • Snart lycklig
    Katt12 skrev 2014-08-03 22:04:25 följande:

Men grattis, vad kul! Då behöver du kanske inte beställa ngt alls, då! Hoppas nu blödningen bara är ngt tillfälligt och ofarligt. Måste fråga dig ang ProgesterAll, som jag också kör nu sedan förra cykeln. Får väldigt ömma bröst av den, är det ngt du känner igen? Har tagit Crinone och Lutinus i samband m IVF tidigare, så jag har ju tagit progeterontillskott, men inte fått dessa ömma bröst förrän nu med ProgesterAll.

Det låter ju oxå som att du fått tag på en bra akupunktör, inte helt lätt. Får jag fråga om du möjligtvis bor i Sthlm? Tar tacksamt emot tips på akupunktör i så fall.

Jag kan rekommendera Dr Han. Han kör med nålar som verkligen känns i de nedre trakterna, han vrider lite tills det verkligen ilar till. Man vet att de sitter rätt. Han gör samtidigt en s k Tuijna-massage, en massage på muskelfästen etc, för att få bort blockeringar och "stopp". Han håller till snett mitt emot Hard Rock Café.
  • Snart lycklig

Var köper ni ProgesteronAll? Inboxa mig gärna. Har köpt via nätet, men tror det finns att köpa "bakom disk" här i Sthlm.

• Snart lycklig
    LinneaSvea skrev 2014-08-06 10:46:11 följande:

Hej alla!

Och tack för inputs!

Nu har jag precis fått reda på provsvaren på mina prover, DHEA-S, testosteron och androstendion. alla var tydligen väldigt höga och låg bra över referensvärdena. Jag har därför slutat ta prasteron nu men vet i sjutton om det kommar att hjälpa!

Fick dessutom svar på mitt AMH som jag tog i mitten av juni och det var 0,7  i april var det 1,4 så det har alltså försämrats så mycket på bara ett par månader.... Känner mig jättedeppig, allt verkar vara helt kört.

Kram på er så länge!

AMH kan faktiskt variera mellan olika månader och även beroende på vilken cd provet tas.
Svar på tråden Tips om dhea