Tips om dhea
Hej på er. Nu har vi äntligen landat i Prag efter många om och men med tåget (då vi först klev på fel...sucka).
Vi fick ett embryo insatt, han frågade bara om jag mådde bra. Jag sa att jag mår samma som efter ÄP när han kollade mig, förstoppad, magkatarr och svullen. Tror att förstoppningen och magkatarren spär på smärtan, samt att östrogen och progesteronet jag tar bidrar till vissa symptom.
Resultatet efter den PGD vi gjorde visade på att vi har 3 topp-embryon samt ett fjärde som de ville skulle få växa till sig en extra dag. Vi fick med ett papper med resultaten av analysen. Så utav 24 plockade blev 14 befruktade, 8 vidare till PGD och där som sagt 3 ev 4 dugliga. Vet inte riktigt vad som var med de andra men han sa något om att de inte hade gått att testa allt. Jag tror att många ägg delade sig lite för långsamt och det har säkert med ålder och kvalité att göra. Jag får vara glad för de två-tre jag kan få i frysen efter detta. Trots allt så är procentchansen att lyckas med en IVF/PGD högre än en som inte kollas.
Men jag undrar hur länge man har vätskan kvar i äggstockarna efter ÄP?
Nu ska vi fortsätta vila och hoppas att detta frö fäster. Jag önskar verkligen att jag skulle vinna på första försöket någon gång. Tycker oftast att jag aldrig har tur i något.
Det känns lite konstigt och overkligt att vara ruvare. Hela upplevelsen när de stoppade in ägget var oslagbart. Vi fick först se ägget på en tv-skärm och sedan följa insättningen på ultraljudet. Jag blev helt tagen av stunden och ögonblicket när man såg att ägget landade inne i livmodern 
Jag bad han mäta slemhinnan också och den var "bara" 7,5 mm så jag hoppas det duger för fröet att borra in sig i.
MissB, ok då förstår jag. Men får man ÖS efter en ET så har ju ägget ofta redan fäst och triggas igång av hcg-hormoner. Jag frågade faktiskt läkaren hur det såg ut med chanserna nu när jag haft överstimulering och han sa att det ska inte göra chanserna sämre, men att det finns resultat som säger att det kan ge ökad chans. Så jag tror inte det är helt fel heller.
vill ju att det ska gå vägen för alla så man vet att det verkligen fungerar.