• Älva1973

Tips om dhea

Hej på er. Nu har vi äntligen landat i Prag efter många om och men med tåget (då vi först klev på fel...sucka).

Vi fick ett embryo insatt, han frågade bara om jag mådde bra. Jag sa att jag mår samma som efter ÄP när han kollade mig, förstoppad, magkatarr och svullen. Tror att förstoppningen och magkatarren spär på smärtan, samt att östrogen och progesteronet jag tar bidrar till vissa symptom.

Resultatet efter den PGD vi gjorde visade på att vi har 3 topp-embryon samt ett fjärde som de ville skulle få växa till sig en extra dag. Vi fick med ett papper med resultaten av analysen. Så utav 24 plockade blev 14 befruktade, 8 vidare till PGD och där som sagt 3 ev 4 dugliga. Vet inte riktigt vad som var med de andra men han sa något om att de inte hade gått att testa allt. Jag tror att många ägg delade sig lite för långsamt och det har säkert med ålder och kvalité att göra. Jag får vara glad för de två-tre jag kan få i frysen efter detta. Trots allt så är procentchansen att lyckas med en IVF/PGD högre än en som inte kollas.

Men jag undrar hur länge man har vätskan kvar i äggstockarna efter ÄP?

Nu ska vi fortsätta vila och hoppas att detta frö fäster. Jag önskar verkligen att jag skulle vinna på första försöket någon gång. Tycker oftast att jag aldrig har tur i något.

Det känns lite konstigt och overkligt att vara ruvare. Hela upplevelsen när de stoppade in ägget var oslagbart. Vi fick först se ägget på en tv-skärm och sedan följa insättningen på ultraljudet. Jag blev helt tagen av stunden och ögonblicket när man såg att ägget landade inne i livmodern Solig
    Jag bad han mäta slemhinnan också och den var "bara" 7,5 mm så jag hoppas det duger för fröet att borra in sig i.

MissB, ok då förstår jag. Men får man ÖS efter en ET så har ju ägget ofta redan fäst och triggas igång av hcg-hormoner. Jag frågade faktiskt läkaren hur det såg ut med chanserna nu när jag haft överstimulering och han sa att det ska inte göra chanserna sämre, men att det finns resultat som säger att det kan ge ökad chans. Så jag tror inte det är helt fel heller.

• Älva1973
    MissBoring skrev 2013-02-03 09:45:50 följande:
    Vi4, det tyckte vi med men idag tog vi testet och det va tokblankt. Vi kan inte riktigt fatta att det är sant. Det har känts så bra men...

Tack alla för pepp och stöd. Synd att det inte räckte hela vägen.
    Neeej... Rynkar på näsan vill ju att det ska gå vägen för alla så man vet att det verkligen fungerar.
    Vilken dag är du på idag? 
  • Älva1973
    MissBoring skrev 2013-02-03 10:13:58 följande:
    Rd 15 test dag imorgon egentligen men det spelar ingen roll när det inte finns tillstymmelse till streck. Tyvärr händer ju inte under över en natt!
    Vi får hoppas på dig istället!!
    Vad tänker du nu? Hur planerar ni nästa försök? Jag antar att ni planerar fler steg om inte det man är på lyckas. Så gör då jag i alla fall. Men sedan kan ju planen förändras allt eftersom tiden går.

Jag har svårt tro att jag ska lyckas, för jag har då aldrig tur i något. Vinner aldrig på lottdragningar eller spel, men tur i kärlek har jag då haft Flört 
  • Älva1973
    MissBoring skrev 2013-02-03 11:10:19 följande:
    Vi kommer avsluta vår IVF resa här, det blir inga fler försök. 
    Jag orkar tyvärr inte gå in närmare på varför vi tagit det här försöket men tiden går och resan för oss är slut nu.

Jag har också haft tur med kärleken, jag fick vänta på den riktiga men den kom och det med stormsteg. Jag är så tacksam för min sambo att det finns inga gränser Hjärta   
    Så tråkigt, blir så ledsen för din skull (får tårar i ögonen) Gråter
    Jag hoppas ni hittar något annat som kan förgylla den delen av livet.
    Många varma kramar till er {#emotions_dlg.flower} 
  • Älva1973

Lycka till imorgon cff :)

Min slemhinna var "bara" 7,5mm nu vid ET. Det tycker jag kändes lite, men när jag frågade sa min läkare att det var ok. Men å andra sidan.... vad ska han säga?
    Jag hoppas att progesteronvaggisarna ska hjälpa till nu under ruvningstiden.
    Jag verkar ha svårt att få tjock slemhinna.

• Älva1973
    cff... å nej så tråkigt med det vul-beskedet Rynkar på näsan
    Hoppas att det går att göra något annat av äggen om de inte kan plockas.

Pippi, beklagar ditt besked också. Samma gäller väl för dig också, att man borde kunna ta till vara på ägget på ett annat sätt?

Nu är jag hemma i alla fall och mår så mycket bättre. Kan röra mig utan att få ont och spänd mage.Har mer ork och energi. Verkar gå åt rätt håll. Kanske ett tecken på att ägget inte fäst då? om överstimuleringen inte triggas igen av hcg nu? Usch.. nu jobbiga väntan på att testa.
  • Älva1973
    Bambi2, jag är en testoman av guds nåde. Så har inga problem att testa mycket bara jag har en mental plan varför jag gör det. Måste erkänna att jag testat.... och det ikväll och inte morgonurin Skäms
    Det är negativt så då har jag inga hcg från sprutan kvar i alla fall Flört
    Min plan brukar vara att ta ett tidigt så jag dämpar den där värsta nojjan av att vilja testa.
Svar på tråden Tips om dhea