• Sweetii

    Min vänn som drunknade.

    Saknar min vän som drunknade.. Det sägs iaf att han gjorde det. Dem har inte funnit honom än och dem har letat efter honom hela sommaren.
    Jag har så dåligt samvete på något sätt.. Vi har känt varandra sen 9 års ålder och jag är snart 20 nu..

    Jag hade inte pratat med min älskade ängel på flera månader.. och vi umgicks varje dag nästan.. Han var den där killen man kunde säga allt till. Det känns så hjälplöst och inte veta vart han är.. och ändå finns det ett hopp om att han kanske lever, även fast chansen är minimal..

    Jag minns dagen då jag fick samtalet, jag åkte hem direkt från jobbet.. de enda jag kunde tänka på var alla vackra minnen. När jag kom hem så bara bröt jag ihop, sen såg jag flera helikoptrar på himlen och det var ett herrans väsen.. 
    Efter flera dagars sökning på honom så fann dem inte han.. Jag åkte iväg tills hans båt och tänka på honom och lämnade världens vackraste blommor till honom..

    Jag förstår inte vad det är, men jag saknar honom så mycket, tänker på honom och hans familj varje dag, och jag önskar att jag bara hade tagit upp telefonen och ringt till honom innan allt detta hände. '

    Älskade ängel, jag älskar och saknar dig! <3           

  • Svar på tråden Min vänn som drunknade.
  • Indianica

    Jag beklagar sorgen och det är tungt med ovissheten och kanske att inte ha en grav att gå till.

    Jag tror vi är många som tänkt precis som du gör, man ältar och frågar sig varför man inte hörde av sig före det ofattbara hände, men som du vet, är det inte rimligt att tänka så. För man vet ju aldrig när de runt omkring oss ska lämna jordelivet och man kan inte ständigt höra av sig till folk (tycker jag i alla fall) om man inte har tid eller lust just då. Nu var det olyckligtvis så att just när ni hade en liten paus i er relation, så drunknade han och det känns förstås tungt och för jäkligt hemskt. Jag själv låg och sov och struntade i att öppna dörren när min vän ringde på, han lämnade dock en lapp i brevlådan där det stod att han skulle komma tillbaka snart, men det gjorde han inte, eftersom han drunknade under sin resa...Det tog många år för mig att slänga den där lappen han hade skrivit, men jag var tvungen för att också kunna släppa mina skuldkänslor och min ånger över att jag inte öppnat dörren för honom.

    Men det viktigaste av allt är att vi har ju de här killarna i våra hjärtan, även om vi hellre haft dem här. Men våra minnen kan ingen ta ifrån oss, och jag hoppas att de vilar i frid. Jag hoppas också att din vän återfinns död eller levande, det kommer kännas lättare då.

Svar på tråden Min vänn som drunknade.