• Forumvärd

    Har du en mammamage? Tävla om Maghjälpen – ett personligt träningsprogram!

    Vi på Familjeliv älskar mammamagar!


    De är symbolen för de rara småttingarna som burits där inne. Men magen får också ta mycket stryk av graviditet och förlossning och som förälder kan det vara svårt att komma igång med träning och hinna prioritera det.


    Nu ger vi dig chansen att vinna ett åtta veckor långt personligt anpassat kost- och träningsprogram tillsammans med vår träningsexpert Elmina Saksi från Föräldrafitness! 


     


    För att vara med och tävla vill vi att du laddar upp ett foto av din mage här i tråden.


     Du väljer själv hur du vill fota magen, med eller utan kläder, helkropp eller halvkropp eller närbild – du bestämmer vad du vill visa. Du behöver också skriva en motivering till varför just du ska vinna.


    Den bästa motiveringen tillsammans med magfotot vinner träningsprogrammet Maghjälpen.


     


    Tävlingen pågår den 22-29 mars och vinnaren utses av en jury på Familjeliv.


    Läs fullständiga tävlingsregler här


     



    Bli kvitt med mammamagen en gång för alla! Maghjälpen är ett 8 veckors individuellt anpassat kost- och träningsprogram. Det passar både dig som är nybliven mamma som behöver veta hur du kan komma igång med träningen som det passar dig som misstänker att dina magmuskler inte läkt ihop ordentligt efter graviditeten.

    Du kommer att få personlig hjälp, där träningsprogram och recept noga utarbetas efter dina behov. Till recepten kommer du få veta hur du kan anpassa maten efter dig, ammande eller inte, samt övriga familjemedlemmar om du så önskar.


    Varje vecka återkopplar du till mig om din kost och träning och jag ger dig alltid personlig feedback, du behöver alltså ha tillgång till internet för att kunna använda tjänsten.


    Vinsten måste utnyttjas under 2012.


    Vinstvärde: 1350 kr


    Gilla gärna Föräldrafitness på Facebook: www.facebook.com/Foraldrafitness


     


     Lycka till! {#emotions_dlg.flower}




     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-22 10:48
    Har du en fråga till Elmina?
    Du kan ställa den redan nu i vårt expertforum
    www.familjeliv.se/Forum-15-439
  • Svar på tråden Har du en mammamage? Tävla om Maghjälpen – ett personligt träningsprogram!
  • NoNoo

     




    8 år sedan mina tvillingar föddes och jag ser fortfarande ut så här. Jag har i alla år i min enfald gömt magen i vida tunikor och hoppats på att naturen ska sköta det där på egen hand, men icke!
    Nu när barnen blivit så stora så kan jag äntligen känna att jag kan ägna lite tid åt att  återställa min kropp.
    Jag har aldrig brottats med övervikt och är fortfarande normalviktig. Är hyfsat nöjd med min kropp om det inte vore för magen som inte fått se solljuset sen sommaren 2003. Så nu hoppas jag på att beach 2012 äntligen skall bli mitt år.


    ♥♥ Stolt mamma till Norah & Noomi ♥♥
  • kandi

    Denna bild är tagen en månad efter förlossningen, och magen ser platt ut igen - ja till och med nästan vältränad! Då kan man ju tycka att jag borde vara nöjd, men allt är inte vad det ser ut att vara. Trots att det inte syns utanpå döljer sig ganska stora problem under ytan. Jag har länge haft problem med obalanser och snedbelastning i hela kroppen, från ben och höfter upp till rygg och axlar, och efter två graviditeter då coremuskulaturen fullständigt gav upp att fungera i samband med att magmusklerna töjdes ut och delades växte sig problemen allt större. Min hållning är nu helt skev och hopsjunken, och detta i kombination med diverse (o)ergonomiska amningsställningar som intas då mini så beställer, plus en tvååring som älskar att bli buren, känner jag mig nu helt svag och ledbruten. De raka bukmusklerna är fullständigt delade och resten av core-muskulaturen liksom ryggen känns helt lam. Jag behöver verkligen hjälp med att hitta tillbaka till en kropp som inte bara är fin, utan också funktionell - så att jag kan ha nytta och glädje av den i många år framöver!

    Bristningar har jag nästan klarat mig utan, men de jag har fått bär jag med stolthet enligt vad någon så klokt sagt: "Your body is not ruined; you're a goddamn tiger who earned her stripes!"


  • Banzai



    Ingen vacker syn och då min rygg redan innan mina 2 graviditeter var påverkad efter en trafikolycka så har varken hållning eller bukmusklerna blivit något bättre av att bära 2 stora pojkar på båda över 4kg
    Önskar inget hellre än att få till backa en vettig hållning och en vettig figur 
  • Lekka




    Hej!
    Här är min mamma mage, två underbara barn har legat i denna deg :)
    Jag borde vinna för att jag är igentligen en målmedveten tjej som verkligen tycker om att träna. Har spelat handboll tidigare, men med två barn så hinner jag inte prioritera mig själv på det sättet som jag borde! 
    Jag har två mål nu till sommaren som jag verkligen vill försöka uppnå och dom är att
    1. Försöka gå ner dessa extra trivselkilon och kunna känna mig het i min bikin när vi åker till Cypern i slutet på augusti
    2. Att orka spela handboll och känna mig stark igen!

    Hoppas att ni/du vill jobba med mig under 8 veckor!

    Kram Hanna
  • Lekka
    Lekka skrev 2012-03-29 20:51:26 följande:




    Hej!
    Här är min mamma mage, två underbara barn har legat i denna deg :)
    Jag borde vinna för att jag är igentligen en målmedveten tjej som verkligen tycker om att träna. Har spelat handboll tidigare, men med två barn så hinner jag inte prioritera mig själv på det sättet som jag borde! 
    Jag har två mål nu till sommaren som jag verkligen vill försöka uppnå och dom är att
    1. Försöka gå ner dessa extra trivselkilon och kunna känna mig het i min bikin när vi åker till Cypern i slutet på augusti
    2. Att orka spela handboll och känna mig stark igen!

    Hoppas att ni/du vill jobba med mig under 8 veckor!

    Kram Hanna
     Glömde ju skriva hur gamla barnen var! 4år resp. 8 månader :)

    Kram Hanna
  • zamia

    Jag har sedan jag kom i puberteten kämpat med min vikt då den sköt i höjden i takt med uppkomsten av bröst och höfter. Då jag var 15 år var jag nära på att få ätstörningar då jag slutade äta nästan helt eftersom min pappa sagt åt mig att jag var "Tjock som en gris". Så började jag efter månader att äta igen och gick genast upp alla kilon jag gått ner. Sedan dess har jag kämpat, jag har tränat massor och jobbat mycket med att försöka äta rätt men det har inte gett mycket till resultat. Har jag till slut lyckats gå ner några kilon har de kommit tillbaka lika snabbt igen. Jag har alltid mått dåligt över min vikt, särskilt då min pappa alltid påpekat för mig hur tjock jag är, att jag måste dricka lättmjölk och få vindruvor i påskägget som barn osv. Nu bröt jag kontakten med honom för många år sedan, men ärren finns kvar och pickar mig på axeln varje gång jag ser mig i spegeln. Nu när jag snart är 24 år ser min mage ut så här. Under graviditeten fick jag massor av bristningar och den hud som redan var slapp har inte blivit bättre. När man ser magen från sidan så ser man hur huden liksom hänger över och det känns inte alls kul. Att gå på stranden med jämnåriga är det värsta jag vet. Släktingar som fött flera barn och är 20 år äldre än mig har fastare mage än mig. Det känns inte kul. Att visa mig för släkten i bikini är ångest. För i mitt huvud så dömer alla mig, även om det kanske inte alls så det är egentligen!

    Jag tycker det har varit så svårt att veta hur man ska lägga upp kosten för att det ska bli bra för en själv. Jag är även jättedålig på träning. Jag vet inte alls vad jag behöver göra för att få bäst resultat för min kropp. Då vi just nu lever på lägstanivån av mammapenning och studiebidrag så är det här en lyx jag aldrig skulle kunna drömma om. Åh det skulle vara underbart att få en sådan här chans! Jag är så taggad och vill med hela min kropp och hjärta, och skulle jag få den här chansen skulle jag inte sabba den!

    Nu håller jag både tummar och tår för att få hjälp att jobba mig till en snyggare mage!



  • zamia

    Glömde skriva; Det är snart 11 månader sedan förlossningen nu.

  • Knallen12



    Ja så var det där med att komma i form efter graviditeten....

    Detta är paketet som jag letat efter! Efter tre barn är detta en lyx att vinna.
    Som sagt jag har tre små barn, första lite mer än 3 1/2 år, barn två 2 1/2 år och tredje 1 vecka gammal. Jag gick så mycket in i att vara mamma och mammarollen att jag glömde bort att vara kvinna med. Nu när jag inte vill ha fler barn känner jag att det är dags att ta tillbaka kontrollen och vara både mamma och känna mig som en kvinna.
    Jag har alltid tyckt om att träna så det är svårt för mig att se mig själv såhär. Jag vill känna mig snygg igen.
    Det som känns bra med detta priset är att det inte bara är träning utan även hjälp med kosten. Och det är det som jag tycker är det svåra. Med tre små barn, eget företag är det svårt för mig att hitta tid och energi att kolla upp allt detta med kosten speciellt eftersom jag nu ammar. Det är ofta där jag faller när jag börjar och ska gå ner i vikt. Så detta är guld värt för mig.
    För mig att vinna detta innebär slut på alla ursäkter till att inte tänka på mig själv och unna mig själv att ta hand om mig själv. Och något att kunna rekommendera till alla mamma vänner jag känner.
  • Erica80

    Min bilder ligger nästan överst..

    Det är SÅÅÅÅ jävla skönt att se att det inte bara är jag som fortfarande ser gravid ut.. Ingen av mina kompisar ser ut som jag så jag känner mig fetast i stan när jag träffar dom. Visserligen är jag fet men jag är ju inte gravid längre..

    Hemskt att säga detta men tack för att fler ser ut som jag Tungan ute


  • Forumvärd

    Tack alla som har skickat in bilder på sina mammamagar! Solig

    Den som vann ett personligt träningsprogram blev GrönaDruvan!Skål
    Läs gärna hennes motivering i inlägg 13.



    Det kommer att kunna gå att följa vinnaren och ta del av Elminas feed-back längre fram.
    Så håll utkik och peppa GrönaDruvan i hennes resa mot en vältränad mage
    Fortsätt ställa frågor till Elmina och det kan ni göra här

    Ett stort tack till alla som delade med sig av sina fina mammamagar! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Har du en mammamage? Tävla om Maghjälpen – ett personligt träningsprogram!