• Lavish

Soc lägger näsan i blöt

Låter stört ja. Varken att du inte betalar dina räkningar själv eller att ditt barn inte har kontakt med sin pappa är väl något som soc ska utreda dig och din omvårdnad om barnen över.

Vem som betalar räkningarna ska de rent ut sagt ge fan i så länge de blir betalda, att pappan inte har en relation med sitt barn är väl en sak som pappan borde ha drivit i domstol om han var missnöjd med det.

Däremot är barn knappast vanvårdade för att de får begagnat...

• Lavish
    sextiotalist skrev 2012-03-22 10:44:20 följande:
    Nu är jag av en uppfattningen att man skall inte bli försörjd av sina föräldrar som vuxen. Så även om jag hade en drös miljoner på banken så skulle mitt barn, som vuxen, fått försörja sig själv. Jag hade inte betalt för h*n skulle vara hemmaman/fru. Men det är jag det. Nu verkar det som att Ts har en stabil bakgrund, hon har gjort ett val som inte stämmer in i gängse norm. Men absolut inget skadligt val för barnen. Hon har en lång utbildning bakom sig. Hon har det tryggt ekonomiskt. Så jag skulle nog kunna tro att en handläggare inte får ihop pusslet varför en högutbildad kvinna väljer att vara hemma och bli försörjd av sina föräldrar (vilket jag också höjer både ett och två ögonbryn för). Då måste det (enligt handläggaren) vara något som inte stämmer och börjar rota i det hela och betraktar Ts under mikroskåp. Nu tror jag inte att en handläggare kommer kunna driva saken vidare. Så Ts kan nog vara lugn, men det skulle inte alls förvåna mig om det var just de sakerna jag pekade på som gjorde att handläggaren ville börja rota lite.
    Precis, man kan ha åsikter om att inte försörja sig själv, men MYNDIGHETERNA ska inte ha officiella åsikter om det.
  • Lavish
    Mandy1981 skrev 2012-03-22 13:57:13 följande:
    inte med de orden, men han träffar inte sitt barn. Ville han det, så hade han lagen på sin sida och kunna kräva umgänge, eftersom han inte gör det och kämpar för ett umgänge, så verkar han inte bryr sig, helt enkelt. 
    Håller med här. I den bästa av världar kanske TS skulle "kämpa" för att de ska ha en relation, men jag tycker knappast soc har med det att göra. Det är liksom inte ens i närheten av ett så stort fel från TS sida att soc ska lägga sig i det. Då kan dom lika väl ta sig rätten att ha åsikter om jag bara har 5 nära vänner men borde ha 10 liksom. Däremot säger det ju en hel del om pappan som förälder att han inte engagerat sig för att få kontakt med sitt barn. Han är så gott som givet en mindre bra förälder skulle jag säga.
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt