• KaIi

Soc lägger näsan i blöt

Myndigheter, min granne eller monstret under kudden har inte ett skit att göra med hur jag försörjer mig, eller blir försörjd, så länge det inte är kriminellt.
    Att det är "konstigt" är inte att bryta emot någon lag.
    Vad föräldrar kommer överens om, eller som min väns fd man gjorde när han  kickade ut henne och barnen då han inte ville vara pappa längre har inte myndigheter med att göra heller, såvida ingen av parterna söker hjälp i tex familjerätten.
    Att staten ska tvinga en förälder att vara närvarande är absurt och har inte med verkligheten att göra.
    Vi bor inte i Nordkorea.

Älskade döttrar Ophelia 20081025 Livia 20100516
  • KaIi
    Anonym skrev 2012-03-22 18:55:12 följande:
    Måste säga att jag tycker det är väldigt konstigt att en vuxen människa, med särbo och 2 barn blir försörjd av sina föräldrar! Inte konstigt att du får bo gratis i släktgården, men du skriver att dom betalar dina räkningar??

Du, din särbo och barnen är en familj. Kan ni inte försörja er på hans lön så borde du jobba.
    Men att vara "konstig" är väl inte kriminellt och per automatik behöver leda till att barnet far illa?

• KaIi
    Anonym (klient) skrev 2012-03-23 17:55:46 följande:
    Att kalla någon för korkad är ett skällsord. Något som framkallar antingen mindervärdeskomplex eller aggression. Väldigt opsykologiskt. Socialen är till för att stötta klienten. DU stöder dina egna åsikter med de där åsikterna. Soc fattar oftast inte en enkel redovisning.
  • KaIi
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 19:37:13 följande:
    Själv läste jag om en patient som fått fel ben amputerat, så nu har jag förlorat förtroendet för sjukvården.

Sen hörde jag om några rasistiska poliser, så nu hatar jag alla poliser.  
    Eller så kanske de flesta hoppas på att inte få en socialsekreterare som just dig, eller den rasistiska polisen, eller läkaren som sågar av ett ben fast det inte behövdes.
    Får det dig att bli stolt i din yrkesroll? Att de flesta kanske inte skulle välja just dig med din bitterhet som någon som "ska hjälpa till".

Hoppas att du får den hjälp du behöver, Anonym (soc).
  • KaIi
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 20:23:06 följande:
    Jag är inte det minsta bitter. Jag har jobbat i många år, och de flesta klienter jag möter är trevliga bra människor som under ett tillfälle i livet inte räcker till och som är hjälpsökande och insiktsfulla. Det verkar mest vara HÄR som de riktiga knäppgökarna samlas. Jag har väl kanske mött endast ett par tre personer med myndighetshat och en märklig inställning under alla år i verlkligheten. Jag gillar mitt jobb skarpt, och mina klienter gillar och uppskattar mig, och håller frivilligt kontakten långt efter att en eventuell insats avslutats. Jag har ett mycket trevligt och tillfredställande arbete, men tack för omtanken
    Det var så lite. :)
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt