• Anonym

Soc lägger näsan i blöt

Lavish skrev 2012-03-22 14:13:27 följande:
    Håller med här. I den bästa av världar kanske TS skulle "kämpa" för att de ska ha en relation, men jag tycker knappast soc har med det att göra. Det är liksom inte ens i närheten av ett så stort fel från TS sida att soc ska lägga sig i det. Då kan dom lika väl ta sig rätten att ha åsikter om jag bara har 5 nära vänner men borde ha 10 liksom. Däremot säger det ju en hel del om pappan som förälder att han inte engagerat sig för att få kontakt med sitt barn. Han är så gott som givet en mindre bra förälder skulle jag säga.

Jag kan inte heller se att det enbart är upp till ts att se till att umgänget med pappan funkar? Det måste väl ändå vara hans ansvar framförallt? Det är en annan sak om ts nekat pappan kontakt, men då hade troligen pappan redan dragit in familjerätten så då hade soc redan vetat det.
  • Anonym
    Mandy1981 skrev 2012-03-22 14:10:34 följande:
    ska oxå anmäla 2 av mina grannar, dem har har minsann oxå vagnar ute, skit jag oxå, ja då blir det 3 anmälningar
    bäst du anmäler mig också Gud vad jag är trött på alla j-la hönsiga föräldrar som tror att hela världen ska explodera bara för man lämnar sitt sovande barn ifred en stund. Fattar inte vad problemet med att låta ett barn få sova ifred så länge du inte lämnar vagnen mitt i solen eller lämnar barnet i en bil som riskerar att bli stekhet. Jag själv känner mina egna barn så pass väl så jag vet om dom vaknar eller inte när man är borta i 5-10 min medan de sover, men tydligen så finns det massor av människor som vet allting mycket bättre om mitt barn och att han/hon förmodligen kommer dö eller att allsköns dessa lågriskolyckor skulle hända eller än värre att jag helt plötsligt skulle dö och då vet ingen i hela världen att barnet ligger där och sover och då kan det ju inträffa nya katastrofer.
  • Anonym

Men det var väl ett jäkla anmälande till soc i Sverige hela tiden. Och när man verkligen vet barn som far illa och anmäler då händer det inte ett skit och barnen får bo kvar i ett äckligt hem med gammalt katt och hundbajs intorkat på golv och väggar + att det stinker ammoniak från piss. Då bestämmer soc en tid med mamman för besök och hon städar såklart upp,och då tycker soc att det var väl bra då blev det ju städat! Detta hände i somras och nu är det lika illa i hemmet igen. 

Ställa ut ett barn i vagn för att sova har man väl gjort i alla tider,snart kan man väl inte skicka barnen till skolan heller för dom kan ju råka ut för saker under vägen och då är det mitt fel som vårdnadshavare. Jag kanske ska anmäla mig själv för att jag bara orkar jobba deltid efter sjukdom och inte har råd med dyra resor och de senaste mode kläderna till mina barn.

• Anonym

De där sossarna är helsjuka, kräv journaler och kontakta advokat.

• Anonym
    Mandy1981 skrev 2012-03-22 14:55:58 följande:
    fy, dig ska jag oxå anmäla, inte kunna jobba heltid är ju redan sjukt, men inte köper det senaste till barnen tar ju prisetFlört
    Ja gör det, det är ju synd om barnen ;)
  • Anonym

Socialen  tyckte inte om när min man jobbade.  (8-16) De sa att han hade för lite tid med barnen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-22 07:22:54 följande:
    För en tid sedan blev jag anmäld till soc för att jag låter min son sova ute i vagnen själv (??) På MIN villa tomt dessutom och jag ser inget fel i det och det gjorde nog inte soc heller med det blev en utredning.
    Ok, tänkte jag för jag har ju inget att dölja.

Nu kom utredningen!
    Och INGENSTANS  står det om själva grunden till anmälan utan det har de helt frångått, utan i stället anmärker dom på att jag helt saknar inkomst ????
    Jag lever INTE på soc bidrag eller  jo barnbidrag för båda barnen, och underhåll för min ena) sen har jag vårdnadsbidrag, men det räknas inte som FÖRSÖRJNINGSSTÖD från samhället!
    Jag bor i ett stor hus (som är en släktgård, mina föräldrar betalar alla mina räkningar utom telefon, för att jag vill vara hemma med mina barn!! och det är det vårdnadsbidraget är till för..
    Sen betalar min sons pappa en hel det  till sonen och till mig vi har ett förhållande med han bor flera mil bort.

Det andra soc anmärker på är är att min dotter inte har kontakt med sin pappa (eftersom jag flyttade från honom när hon var ett halvår (nu är hon åtta) Liksom jaha...? är inte det en sak mellan honom och mig??

Barnen far ju inte illa på något sätt, köper nästan bara märkeskläder och nya saker när barnen behöver, dom saknar ingenting!
    Vad är problemet??

Man blir anmäld för en sak som dom skiter i och lägger in sina egna värderingar och vad dom tycker!
    Tror knappast att en anmälare enbart skulle anmäla för att barnet sover ute en stund i vagnen; det måste finnas mer.

Däremot så vänder jag mig starkt emot ditt uttryck "är inte det en sak mellan honom och mig??"
    NEJ; det är en sak som är mellan DOTTERN och föräldrarna. Sluta förneka DOTTERNS rättigheter att ha möjlighet att träffa båda sina föräldrar.

"Barnen far ju inte illa på något sätt, köper nästan bara märkeskläder och nya saker när barnen behöver, dom saknar ingenting!"

- Ok, så man är en kanonbra mamma för att man "köper märkeskläder och nya saker". Ok, då vet jag det. Ska kanske börja anmäla alla föräldrar som använder begagnade/ärvda syskonkläder då. *suck*

Det låter av din text att döma som om barnen behöver ett par vettiga föräldrar...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-22 16:20:00 följande:
    Tror knappast att en anmälare enbart skulle anmäla för att barnet sover ute en stund i vagnen; det måste finnas mer.

Däremot så vänder jag mig starkt emot ditt uttryck "är inte det en sak mellan honom och mig??"
    NEJ; det är en sak som är mellan DOTTERN och föräldrarna. Sluta förneka DOTTERNS rättigheter att ha möjlighet att träffa båda sina föräldrar.

"Barnen far ju inte illa på något sätt, köper nästan bara märkeskläder och nya saker när barnen behöver, dom saknar ingenting!"

- Ok, så man är en kanonbra mamma för att man "köper märkeskläder och nya saker". Ok, då vet jag det. Ska kanske börja anmäla alla föräldrar som använder begagnade/ärvda syskonkläder då. *suck*

Det låter av din text att döma som om barnen behöver ett par vettiga föräldrar...
    nä tyvärr är det verklighet, det finns faktiskt folk som anmäler föräldrar för de mest löjliga saker som finns bara för att så skulle dom aaaalllldrig göra med sitt barn och då är det farligt och då måste ju soc få reda på det. fattar inte varför alla tror att det är soc som bestämmer hur man tar hand om ett barn
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-22 15:45:29 följande:
    Socialen  tyckte inte om när min man jobbade.  (8-16) De sa att han hade för lite tid med barnen.
    men seriöst då får dom börja utreda i princip alla föräldrar i hela sverige. tänkte dom aldrig på hur folk försörjer sig
  • Anonym

Precis, Socialen är inte riktigt kloka.

Anonym skrev 2012-03-22 16:41:43 följande:
    men seriöst då får dom börja utreda i princip alla föräldrar i hela sverige. tänkte dom aldrig på hur folk försörjer sig
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt