• Alessandra

    Vi som vill lära oss teckenspråk/döva som vill hjälpa

    Jag har i över 10 är varit väldigt nyfiken och intresserad av teckenspråk, har i flera år kunnat alfabetet men det är typ allt. Vill nu lära mig fler tecken till att börja med (vanliga vardagstecken) och sedan när det sitter vill jag lära mig det lite mer "avancerade". Jag vill lära mig teckenspråk för att jag tycker det är viktigt att man kan kommunicera med den "gruppen" i samhället och för att kunna skapa relation med döva.

    Finns det någon mer? Har ni några tips som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Vi som vill lära oss teckenspråk/döva som vill hjälpa
  • AnnaApr

    Finns kurser på medborgarskolan, eller sök upp någon som vill träna med dig. Finns ingen bättre lärare än en döv själv ;)

  • Familjen01
    Jag läser teckenstöd med mitt barn.

    Söker alltid nya seriösa ärliga vänner. Brevvänner med. Alltid roligt med brev. Är en glad, utåtriktad 41 åring m.m.. Är gift / mamma bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Har två barn i ålder 10 år och 12 år. Fyra st hundar och tre st katter. Har massa drömmar. Intressena är barnen, vänner, datan, hundarna och katterna, skog djur och natur m.m. Det jag uppskattar är när jag kan få vara mig själv och ingen som ska hålla på och ändra mig det finns dem som gör. Känner ni för att brevskriva med mig så hör av er.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
Svar på tråden Vi som vill lära oss teckenspråk/döva som vill hjälpa