• Sess

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 23:38:44 följande:
    Rent logiskt förstår jag ju detta, men det var det där med att våga och orka ta steget.
    Hur har ni andra berättat för barnen? Rakt ut? Omskrivningar?

Jag är bara så trött på henne.
    Det jag saknar mest av allt är "kvinnlig fägring". Ett härligt kvinnoskratt. Mjuka händer som rör mig. Någon som månar om mig och som kan ge den där kvinnliga touchen i en relation. Kvinnlig fysisk närhet (inte bara sex).
    Jag tror ni vet vad jag menar.

Nu lever jag med en isbit (gällande hur hon är mot mig) och oerhört ömsint mor (mot våra barn) och social, rolig, skämtsam (mot kompisar och vänner)
    Bara det blir provocerande; hur hon är mot mig kontra andra.
    Jag och min man separerade för ett halvår sedan, efter att ha varit tillsammans i 10 år. Det var mitt beslut, känslorna fanns inte där helt enkelt. Vi har två barn, 5 och 9 år gamla, och att berätta att vi skulle separera var jättesvårt. Vi sa bara att kärleken mellan mamma och pappa har tagit slut, att det kan hända, men att kärleken till barnen aldrig kan ta slut. Det är jätteviktigt att inte lägga skuld på ena föräldern, barnen kan rikta mycket ilska ditåt i så fall.

Nu fungerar det hur bra som helst, även om mitt ex har varit arg och ledsen på mig så har han aldrig visat det inför barnen, all heder till honom för det. Vi kommunocerar bra och sätter barnen främst, alltid.

Angående din situation TS, så vet jag inte vad jag ska säga. Det låter nästan som att din sambo är förbannad på dig, så totalt hänsynslös som hon verkar mot dig och dina känslor.    
  • Sess

Det är inget fel på att vara asexuell, men då kan man ju hitta en partner som också är det. Tror dock inte TS fru är asexuell eftersom hon rakar musen när hon ska på partaj. Hon blir säkert jättekåt igen när hon hittar en ny karl sen. Efter att TS har gett henne ett barn till såklart. Guld i mun

• Sess
    Anonym skrev 2012-03-26 22:51:13 följande:
    Att raka musen behöver inte ha med kåthet att göra, det kan bara vara ett sätt att göra sig fin på, precis som att måla naglarna.

Hon säger ju att TS är pervers när han vill att hon ska vara slät på musen, alltså tar jag för givet att det är sexuellt laddat för henne. Han får inte se henne naken, men hon rakar musen när han är bortrest eller när hon ska på fest?? Inte riktigt jämförbarat med att måla naglarna (som alla kan se) tycker jag.
  • Sess
    Smecker skrev 2012-03-26 22:55:14 följande:
    Du har en poäng där.. TS duger tydligen som moneymaker och avelshingst.

Ja det blir ju högre underhåll med en unge till, hon lär ju inte behöva jobba alls då. Hemundervisning blir det väl också eftersom bara hon duger till att ta hand om de där stackars ungarna.
  • Sess
    Smecker skrev 2012-03-26 23:20:19 följande:
    Och om han någon gång undrar ifall du kan göra dig fin för honom så kallar du honom för pervers?

Du verkar ha tagit på dig att försvara TS sambo till varje pris. Varför?
    Det. Är. Hon. Demon

TS har visat henne inlägget och hur mycket support han fått. 
Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha