• jamila2000

    Mobilabonnemang utan månadsavgift

    Är det någon som vet om det finns nåt mobilabonnemang utan månadsavgift.
    Jag är inte ute efter ett kontantkort.
    Det finns nåt som heter Ludo Gul som är utan månadsavgift.
    Nån som har erfarenhet av det abonnemanget?

  • Svar på tråden Mobilabonnemang utan månadsavgift
  • LakLak

    Jag har aldrig hört talas om ett abonnemang utan månadsavgift, däremot finns det varianter där man kan ringa för hela månadspotten

  • DataProffs1

    Det finns ju abonnemang för t.ex 49kr per månad! Det bör väl alla ha råd med?
    Tar man t.ex.Tele2 Kompis http://www.tele2.se/mobilabonnemang.html  så går det på just 49kr/månad plus att du ringer "gratis" (eg. 79öre för uppkopplingsavgiften) till alla med tele2/comviq-abonnemang/kontantkor!

    Liknande abonnemang bör väl anses som "nästan gratis"?  


    Ska du installera Windows 7??, Hämta GRATIS Installations-guider på: www.WinGuider.se//page4.html
  • LakLak
    DataProffs1 skrev 2012-03-27 12:53:20 följande:
    Det finns ju abonnemang för t.ex 49kr per månad! Det bör väl alla ha råd med?
    Folk borde ju ha råd med det, men alla kan inte täckna det. Dom som har en prick hos kronofogden har inte mobiloperatörer i med tåg ens. Kanske detta som TS är ute efter, det vet jag inget om:)
  • jamila2000

    Jag har haft campuz i många år och jag har bara betalat för det jag använder,men tyvärr slutar dom med det abonnemanget nu på lördag.
    Jag gör av med max 15kr i månaden på mobilsamtal sms osv 
    Det är inte fråga om att jag har råd eller inte men vill jag inte betala 49 kr i månaden i för ingenting
    när jag använder mobilen så lite.
    Nu har jag beställt ett abonnemang som heter ludo gul och det är utan månadsavgft.

  • LakLak
    jamila2000 skrev 2012-03-27 20:17:56 följande:
    Jag gör av med max 15kr i månaden på mobilsamtal sms osv 
    Det är inte fråga om att jag har råd eller inte men vill jag inte betala 49 kr i månaden i för ingenting
    när jag använder mobilen så lite.
    Det förstår jag, jag betalar någon stanns mellan 100-150 spänn varje månad i onödan, min fru lika mycket hon.
  • tjej87

    Varför vill du inte ha kontantkort? Det är ju jättesmidigt om man bara ringer/smsar för en liten summa varje månad.

  • inze
    jamila2000 skrev 2012-03-27 20:17:56 följande:
    Jag har haft campuz i många år och jag har bara betalat för det jag använder,men tyvärr slutar dom med det abonnemanget nu på lördag.
    Jag gör av med max 15kr i månaden på mobilsamtal sms osv 
    Det är inte fråga om att jag har råd eller inte men vill jag inte betala 49 kr i månaden i för ingenting
    när jag använder mobilen så lite.
    Nu har jag beställt ett abonnemang som heter ludo gul och det är utan månadsavgft.
    Ingen månadsavgift men 19 kr i minidebitering men det ligger ju rätt nära dina ca 15 kr så det lär väl vara OK
    tjej87 skrev 2012-03-27 20:43:08 följande:
    Varför vill du inte ha kontantkort? Det är ju jättesmidigt om man bara ringer/smsar för en liten summa varje månad.

    Nackdelen med kontantkort är ju att det kostar rätt mycket att ringa om man inte laddar varje månad då man brukar få rätt ok pris.

    Jag har ett Comviq kontant som när jag laddar det har 99 öre i öppningsavgift och sedan mellan 18 och 38 öre per minut i 30 dagar.  Sedan stiger minutkostnaden till 1:99 per minut.  
      
Svar på tråden Mobilabonnemang utan månadsavgift