• Dermarollern

    dermaroller

    Hej är det någon som är intresserad av att snacka lite om dermaroller och resultat, om det är någon som rollar mer än jag?
    Jag bloggar även om detta :)
    Önskar att prata med fler :D


  • Svar på tråden dermaroller
  • FeliciaB

    Jag har rollat ett bra tag nu, och herre vad jag är nöjd! Likaså är mina tjejkompisar supernöjda.

    Visst, det kommer aldrig bli "perfekt" och du har silkeslen hud, men det kommer förbättras så mycket. Det är värt all tid och de är inte särskilt dyra. Köpte min från www.softbeauty.se för 379 kr inkl. frakt vilket är ett bra pris då jag tycker det är bra kvalité - men funderar på att köpa en ny då det skulle kännas bra med "färska nålar"

    Rekommenderas varmt! 

  • Amirsmamma

    Tjejer, märker ni mycket skillnad? Som jag har förstått finns det olika mm på nålar. Hur vet man vilken man ska ta?

  • bsm

    Hejsan! Jag är också intresserad av att prata med andra om rollning och resultat!:D så det är bara att höra av er:)

    själv har jag  rollat i 2månader. Jag rollar på vita bristningar och tycker att mina bristningar har blivit jämnare fast att jag inte har rollat så ofta... i början rollade jag bara en gång i månaden men nu har jag börjat rolla oftare.

    hur är resultatet för er?   nån mer som rollar på vita bristningar? :)
     

  • emelielj

    Jag är också nyfiken på detta!
    Bara hört talas om den men ska Googla och läsa lite. Funkar det bra, vilket det verkar göra, så ska jag absolut testa!

  • FeliciaB

    Som jag tidigare skrivit är jag supernöjd! Du borde verkligen prova Emelie!

  • Amaranto

     


    Hej! :) Registrerade mig enbart för att diskutera dermarollers då det ofta är dålig info på sidorna man köper ifrån. Efter att ha forskat i ett par dagar har jag nu bestämt mig för att köpa från www.skinroller.se som är ett svensk företag som jag läste många goda rekommendationer om på alla  forum, samt att de har ett bra pris och fri frakt. Vad jag nu undrar är: 


     


    Hur ofta ska man rolla? 


     


    Jag har beställt två storlekar, 0.5 mm och 1.0 mm. Det är svårt att hitta info!

  • Booxietrollet

    Jag har läst på mer om Dermaroller och jag funderar på att köpa.

    Men jag känner mig väldigt kritisk till att köpa en roller från en hemsida som inte har någon som helst bakgrund inom hudvårdsbranschen... Hur kan jag veta att rollern är steril och tydligen så innebär det höga risker att rolla med nålar som är längre än 0,2 mm då de kommer i kontakt med lymfvätskan och då ökar smittspridningen avsevärt. Tydligen ska man aldrig återanvända ett rollerverktyg som har längre nålar än 0,2 mm då de inte går att sterilisera helt, då går jag hellre till en salong. Skulle exempelvis aldrig acceptera att en sköterska återanvände en vaccinationsnål på mig...

    Det som är viktigt för mig när jag köper en roller är att det finns en CE-märkning för min säkerhet och att det finns en seriös kontakt ifall något skulle hända efter min behandling.

  • FeliciaB

    Hej Booxietrollet!

    Det är så himla olika, man ska gå efter magkänsla. För mig har det fungerat bra med dessa man köper från nätet men är man osäker så ska man givetvis besöka en salong. Så vitt jag vet så har jag läst ytterst ytterst få fall där de skulle skett någon biverkning. Ponera att en milj har använt dermarollers, så visst finns det säkert ett tio-tal som råkat ut för något, men så allvarligt är det inte.  

  • bsm

    hur går det för er alla med dermaroller? :)

    själv har jag provat både dermaroller och carboxy men inte fått bort dom än :( men hoppet finns kvar. 

  • Fashionista1

    hej tjejer!

    Frågade i en annan tråd om dermarollers om det är någon som har erfarenhet av att använda olja efter rollningen (typ mandelolja fick inget svar så nu provar jag här , någon som vet om man kan göra det eller som provat själv?

Svar på tråden dermaroller