• Yori

Sekundärt barnlös?

Eftersöker fler sekundärt barnlösa som vill heja på och stötta varandra!

För allas trevnad vill jag förklara ordets innebörd. Sekundär barnlöshet innebär att familjen har barn och önskar fler, utan att lyckas. detta är inte samma sak som primär barnlöshet där det inte finns några barn i familjen.
    Undanbeder alla frågor utifrån mitt tidigare stycke om frågor om vad en familj är för mig osv. en familj behöver inte vara biologisk eller med ett heterosexuellt par. Här är alla längtande sekundärt barnlösa människor välkomna.

Jag själv har en son på 3½ och 4 MF i bakfickan...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 00:34
    vill bara förtydliga för dig som kika in här och känner att du stör - Det gör du absolut inte. vi säger inte nej till någon som vill skriva en rad, primärt som sekundärt barnlös eller vad du än är! Alla är välkomna. dock finns det väldigt många "primärt barnlösa-trådar" och där får inte sekundärt barnlösa vara med, därav denna tråd! Så välkommen att störa - vem du än är!

"Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma.
    Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen." - Eeva Kilpi

• Svar på tråden Sekundärt barnlös?
  • Mammaspärlaa

Hej blomhulda ... Visst är det frustrerande när pengarna inte finns.. Hur ska man prioritera? Känns tråkigt speciellt eftersom man gärna helst hade velat bli gravid igår:) vi sitter i samma sits behöver ivf men får spara ihop lite så det tar några månader extra och dom känns långa..

• splink

Tittar in och skänker er en tanke! Har varit i er sits, men är nu äntligen gravid i v.27 efter 37 månaders längtan. 
    Önskar er all lycka! {#emotions_dlg.flower} 

Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Yori
    Liafiaa skrev 2012-05-31 23:06:15 följande:
    Förlåt att jag skrev. Gick in för att läsa och min telefon fick för sig att skicka.

Ville bara läsa..

Jag kan inte förstå hur det kännsmen kam tänka mig att det är fruktansvärt.

Massor av kramar och lycka till i framtiden.

Förlåt för att jag störde! Kram.
    Det är välkommet att störa :)
  • Yori

vill bara förtydliga för dig som kika in här och känner att du stör - Det gör du absolut inte. vi säger inte nej till någon som vill skriva en rad, primärt som sekundärt barnlös eller vad du än är! Alla är välkomna. dock finns det väldigt många "primärt barnlösa-trådar" och där får inte sekundärt barnlösa vara med, däärav denna tråd! Så välkommen - vem du än är!

• Yori

jag vet inte om ni är troende eller inte här inne. men kan ni be för mig eller hålla tummarna för mig? idag var BIM, skall testa imorgon eller i övermorgon.. är så nervös.. :/

• Lotta79

Hej, vi har en son född 2007, har sen 2  1/2 år tillbaka kämpat för ett syskon, utan resultat. Vi har varit på väg att göra IVF men ångrat oss.. Fasiken, har det funkat en gång borde det fungera en gång till. Efter undersökning på klinik visade det sig att jag har väldigt få ägg med dålig kvalité.. Vilket betyder att vi har väldigt liten chans att överhuvudtaget bli gravida på egen hand, å ungefär lika dåliga odds med IVF. Nu har sonen fyllt 5, å det värker i mitt mamma hjärta när han frågar efter syskon och längtar efter en lillebror eller syster... Hans kompisar har ju, varför får han inget syskon.. Kämpa på alla ni likasinnade, nån gång tar det väl sig... Kramar

• Yinsan

Lotta79, Hoppas det blir er tur snart, det är så jobbigt med dessa frågor om när syskon kommer... Sonen önskade sig ett syskon i födelsedagspresent till okt... Det blir ju lite svårt att få till men kanske att det kan bo en liten i magen till dess!

Yori, håller tummarna för dig när du testar snart!

Fick igår samtal från vårdcentralen att jag har folsyrabrist samt järn och kalium. Kan ju inte låta bli att fundera på om det har något med vårt problem att få barn igen.
    Folsyran ska ju hjälpa till att dela cellerna men om värdet är lågt kanske jag aldrig hinner bli så gravid att de delar sig tillräckligt mycket för att få ett plus på stickan... Iaf ska jag ta nya prover om en månad och hoppas då få mer hjälp.

• Sibeb

Hej.
    Här är en till i samma sits. Vi har en dotter som snart är 3½ som kom till på naturlig väg efter 1½ års försökande. Vi hade precis bokat tid för IVF när jag upptäckte att jag var gravid .
    Sen trodde vi att det skulle funka på natrulig väg en gång till, men 2½ år 8 inseminationer och 2 IVF senare så är vi nära att ge upp. Fyllde nyligen 40 och det är ju ganska troligt att det är i åldern problemet ligger.

När jag senast var hos läkaren bestämde vi i alla fall att vi ska försöka med pergotime i Juli. Har läst att det finns många biverkningar. Någon som upplevt detta. Jag har inte känt mig speciellt påverkad av hormonsprutorna vid IVF, så jag hoppas att jag inte ska känna så mycket nu heller.

Jag önskar så att vi ska kunna ge vår underbara lilla tjej ett syskon. Hon frågar ofta om jag har en bebis i magen. "Alla" dagiskompisar får ju småsyskon. Hon undrar när hennes lillasyster kommer...

• AlexandraViberg

Imorgon åker jag till Turkiet utan make! BLÄ! Beräknad ägglossning till måndag.. får hoppas att soldaterna lever från imorgon till dess!

Håller tummarna för alla här inne medan jag är borta! Hoppas få se några plus när jag kommer hem om 9 dagar! :)

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • Nalles mamma
    Yori skrev 2012-06-14 22:29:53 följande:
    jag vet inte om ni är troende eller inte här inne. men kan ni be för mig eller hålla tummarna för mig? idag var BIM, skall testa imorgon eller i övermorgon.. är så nervös.. :/

Håller mina tummar hårt!!
Svar på tråden Sekundärt barnlös?