• Anonym (Flirtig!)

    Kvinnor, hur veta vad ni vill med ert flirtande?

    Hejsan,

    Jag är en man på 39 år och önskar få lite input från kvinnor i liknande ålder om hur man ska tolka erat flirtande. Flirtar ni endast för att få bekräftelse, eller hoppas ni även att mannen i fråga ska våga stanna till och prata samt ev. fråga om man får ringa?


    Problemet är att jag under de senaste 20 åren har varit ihop med en och samma tjej/kvinna och därför inte behövt tolka flirtar eller blickar från andra tjejer/kvinnor. Jag var alltså i 20-årsåldern då jag senast försökte tolka flirtar. Och i ärlighetens namn så var det inte helt lätt då heller Glad


    Sedan ett halvår tillbaka är jag dock singel och har märkt att jag älskar att flirta. På senare tid har jag även börjat fundera på om man ska våga ta någon riktigt bra flirt ett steg till och helt enkelt försöka få till en dejt. Men, man vill ju inte framstå som creepy heller, så det gäller ju att dels tolka flirten rätt samt säga rätt ord.


    Här är några exempel om mina senaste flirtar. Ge gärna input om hur ni skulle velat att jag eller kvinnan skulle agerat.


    På väg till jobbet en morgon möttes min och en kvinnas blick i gången mellan Stockholms central och T-banan. Det var ingen vanlig flirt, utan här kändes det riktigt bra i hela kroppen. Våra blickar följdes åt flera sekunder med ett varsitt brett leende. Därefter slog vi bort blickarna. Vände mig kort därefter om för att se om hon gjorde detsamma. Vilket hon faktiskt gjorde. Och jag fick världens leende på nytt. Inget mer hände och jag fortsatte till jobbet. Denna flirt stärkte dock hela min dag. Klassiska flirten på Pendeln. Min och en kvinnas blick möts på pendeltåget. Ett kort leende följs av att vi båda tittar bort. Mycket kort därefter möts våra blickar på nytt med ytterligare ett leende för att kort därefter avbrytas igen. Detta upprepas några gånger under pendelresan, men kvinnan verkar ganska blyg och vågar inte hålla kvar ögonkontakten allt för länge någon av gångerna. Var ute och promenerade i en liten ort i Stockholmsområdet. Möte en kvinna som kom cyklandes emot mig. När vi var jämsides mötes våra blickar med ett fantastisk leende och ett nickande från hennes sida. Jag nickade också, men stannade inte för att presentera mig. På firmafesten med kollegor från en annan avdelning än där jag själv arbetar. Under middagen märkte jag hur en kvinna tog ögonkontakt med mig med ett ganska blygt leende. Hon upprepade detta flera gånger under middagen och jag besvarade med ett leende. Efter middagen så satte vi oss vid bardelen på restaurangen. Jag satte mig mitt emot henne och log lite. Jag tyckte inte flirten var tillräcklig bra så jag tog inga särskilda initiativ utan pratade med alla i sällskapet lika mycket.

    I efterhand önskar jag att jag hade stannat och pratat med kvinnorna i exempel 1 och 2.


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-02 23:28
    Sorry, i exempel 1 och 3 önskar jag att jag hade stannat och pratat med kvinnan.
  • Svar på tråden Kvinnor, hur veta vad ni vill med ert flirtande?
  • teknikfreak

    Så här ser jag på det. 1- 4an, en bekräftelse på att du har utstrålning och är intressant. I fall nr 4 fanns det mer utrymme för att gå ett steg längre och ta en närmare kontakt. Kvinnorna i nr 1, 2 och 3 kan lika gärna vara gifta lyckliga kvinnor men som ändå har förmågan att se, dyker liknande flirtar upp i vår så får du tassa jäkligt försiktigt om du gör en framstöt. 

  • Anonym (knepigt det där)

    Knepigt det där... Vad gäller exempel nr. 1 så låter det ju som att hon tyckte du var väldigt trevlig att titta på, men som teknikfreak skriver så är det ju svårt att veta om det bara var det eller om hon önskade kontakt.

    Men sen vet jag av erfarenhet att många killar är väldigt inbilska och tror man är intresserad eller att man flörtar fast man kanske bara var trevlig eller vänlig. En kille trodde tex att jag var intresserad för att jag log mot honom. Vi var på samma fest och hamnade bredvid varandra och pratade lite lätt... Inget konstigt enligt mig. Men han trodde som sagt att jag var intresserad och vill ha honom. 

    I exempel 3 kan det bara ha varit för att ni passerade varann och en ren artighetsgrej från hennes sida. Nej som sagt, det är inte alls lätt att tolka signalerna. Men lycka till! :) Skadar ju inte att vara lite modig ibland. Plötsligt kanske det ger utdelning. Och skulle det inte göra det så har du säkert gjort en kvinnas dag genom att visa att du tyckte hon var fin att titta på och intresserad av att veta vem hon är. :)

  • Anonym (Flirtig!)
    teknikfreak skrev 2012-04-02 23:31:23 följande:
    Så här ser jag på det. 1- 4an, en bekräftelse på att du har utstrålning och är intressant. I fall nr 4 fanns det mer utrymme för att gå ett steg längre och ta en närmare kontakt. Kvinnorna i nr 1, 2 och 3 kan lika gärna vara gifta lyckliga kvinnor men som ändå har förmågan att se, dyker liknande flirtar upp i vår så får du tassa jäkligt försiktigt om du gör en framstöt. 
    Vad snällt att du tolkar alla exempel som att jag har utstrålning och är intressant.

    Hehe, jag har också tänkt tanken att kvinnorna faktiskt kan vara lyckligt gifta. Det är nog det som gör att man tar det lite cool... Det skulle ju underlätta om endast singlar flirtade Skrattande
  • Anonym (Amanda)

    Jag har sambo men jag flirtar ofta, ex. på tunnelbanan, bussen, i skolan osv. Jag flirtar främst för att det sätter piff på tillvaron och vardagen blir mycket intressantare. Dessutom tror jag att människor uppskattar ett leende i morgonträngseln. Visst fastnar blicken längre hos vissa man möter men ofta har de då något man uppskattar, kan vara fina ögon eller en intressant blick. Ta steget ts och börja småprata med dina flirter, det behöver ju inte leda någonstans men det är alltid trevligt att småprata med människor.

  • Anonym (Flirtig!)
    Anonym (knepigt det där) skrev 2012-04-02 23:40:05 följande:
    Knepigt det där... Vad gäller exempel nr. 1 så låter det ju som att hon tyckte du var väldigt trevlig att titta på, men som teknikfreak skriver så är det ju svårt att veta om det bara var det eller om hon önskade kontakt.

    Men sen vet jag av erfarenhet att många killar är väldigt inbilska och tror man är intresserad eller att man flörtar fast man kanske bara var trevlig eller vänlig. En kille trodde tex att jag var intresserad för att jag log mot honom. Vi var på samma fest och hamnade bredvid varandra och pratade lite lätt... Inget konstigt enligt mig. Men han trodde som sagt att jag var intresserad och vill ha honom. 

    I exempel 3 kan det bara ha varit för att ni passerade varann och en ren artighetsgrej från hennes sida. Nej som sagt, det är inte alls lätt att tolka signalerna. Men lycka till! :) Skadar ju inte att vara lite modig ibland. Plötsligt kanske det ger utdelning. Och skulle det inte göra det så har du säkert gjort en kvinnas dag genom att visa att du tyckte hon var fin att titta på och intresserad av att veta vem hon är. :)

    Hmm, håller med om att killar lätt övertolkar ett leende och vänlighet som en invit att börja limma. För min del krävs det ganska mycket ögonkontakt (och leenden) för att jag ska börja misstänka att en kvinna möjligen kan vara intresserad av mig.

    Jag ska testa att vara lite modig någon gång när jag träffas av en flirt som känns i hela kroppen. Små pendeltågsflirtar är det inte värt att försöka ta ett steg vidare, skulle kännas jäkligt desperat.

  • Anonym (Nerf)
    Anonym (Flirtig!) skrev 2012-04-03 00:23:19 följande:

    Hmm, håller med om att killar lätt övertolkar ett leende och vänlighet som en invit att börja limma. För min del krävs det ganska mycket ögonkontakt (och leenden) för att jag ska börja misstänka att en kvinna möjligen kan vara intresserad av mig.


    Ja, och lika vanligt är det att killar missar att tjejer är intresserade. Många tjejer är blyga.
    Men det stämmer inte, enlig många här på FL.
    De flesta lär sig att tolka signaler.
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Amanda) skrev 2012-04-03 00:09:16 följande:

    Jag har sambo men jag flirtar ofta, ex. på tunnelbanan, bussen, i skolan osv. Jag flirtar främst för att det sätter piff på tillvaron och vardagen blir mycket intressantare. Dessutom tror jag att människor uppskattar ett leende i morgonträngseln. Visst fastnar blicken längre hos vissa man möter men ofta har de då något man uppskattar, kan vara fina ögon eller en intressant blick. Ta steget ts och börja småprata med dina flirter, det behöver ju inte leda någonstans men det är alltid trevligt att småprata med människor.


    Du tycker det aldrig blir tråkigt
  • Anonym (W)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2021-07-19 12:40:14 följande:
    Du tycker det aldrig blir tråkigt
    Inte säkert hon tycker likadant 9 år senare!
Svar på tråden Kvinnor, hur veta vad ni vill med ert flirtande?