Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?
Sjävklart är det tråkigt att höra att ni känner som ni gör, men samtidigt måste jag säga att jag är ganska lättad över att jag inte är ensam! Har varit utbildad ssk i 2,5 år. I våras blev jag sjukskriven för depression/utbrändhet. Sa upp mig från min fasta tjänst då jag kände att jag inte klarar av det längre. Hade utvecklat ångest inför att gå till arbetet. Jag hade blivit att betvivla min egen kompetens (trots att jag ofta fick beröm) och var så rädd för att göra fel. Hoppade på en utbildning till medicinsk sekreterare. Har dock på senare tid fått chansen att gå intro på ett boende där jag arbetat förut. De känner till min situation (mer eller mindre) och vill ge mig en chans att komma tillbaka (All eloge till dem!). Det har gått hyfsat hittills, men det är bara för att jag i princip inte varit tvungen att göra något själv än - har bara gått bredvid. Känner mig rädd inför att behöva ta steget att stå på egna ben igen (trots att chefen sagt till mig att det får ta den tid det tar tills jag känner mig redo). Känner mig så kluven. ska jag fortsätta att gå dit eller slösar jag bara på min och deras tid? Känns så synd att utbildingen ska vara förgäves. Vill att jag ska vilja och kunna arbeta som ssk,men vet inte om det går.