• Leos pappa

    Pappaledig våren 2006 i Sthlm?

    Hej, finns det några pappalediga därute som vill träffas?
    Håller som bäst på att planera min "ledighet". Min fru har hastigt och lustigt bytt jobb vilket innebär att hon börjar jobba redan i april (då är vår son dryga sex månader). Långt tidigare än vi planerade från början.

  • Svar på tråden Pappaledig våren 2006 i Sthlm?
  • Ulfino

    Det beror på hur lång pappaledighet Du har... om den räcker till Augusti så är jag med, ty då börjar min.

  • Lajm

    Kommer att vara delvis ledig under våren då sambon är egenföretagare och det vet ju alla att egenföretagare kan inte vara lediga...

    Nä, det handlar mer om att jag har utfyllnad från företaget. Men ledig ska jag vara. Troligvis två dagar i veckan i anslutning till helgerna.

  • JojjeB

    Jag längtar också till min pappaledighet. Men våran lilla kotte har inte kommit än (övertid nu..) så jag kommer nog inte vara ledig förrän oktober-juni.

  • Leos pappa

    Jag planerarer ledighet efter påsk och fram till december. Efter sommaren kommer jag att jobba en dag i veckan. Har också utfyllnad från företaget; 90% i 90 dagar, därefter 80% i 90 dagar.
    Det verkar som vi är några som kommer att vara "lediga" i vår Vad gör man då? Fikar, går promenader och matar fåglarna på Skansen....

    Vi kan väl hålla kontakten!

  • Ulfino

    Kanon - fick som present en bok om barnvagnsleder i Stockholm, kan komma väl till pass.

  • Leos pappa

    Har också den boken, men inte öppnat den än. Var bor du förresten? Vi bor på Kungsholmen.

  • Ulfino

    Hammarby Sjöstad, som även har egna barnvagnsleder och genom att beskåda antalet barnvagnar så kan man lätt lista ut vilka caféer och liknande som är barnföräldrarpopulära...

    Jag bjuder gärna ut dig på en sjöstadstur efter påsk när din pappaledighet har satt igång...

  • glidan

    jag ska vara hemma juni- september och har nu börjat att sondera vad man ska göra förutom att kolla på jotta

  • PappaMagnus

    Hej, jag hänger gärna på! Har varit pappaledig 50% sedan i sommras och kommer fortsätta vara det tills det blir dags för förskolla troligtvis i höst. Är egen företagare och är flexibel med tiderna! Äter gärna lunch på ROOM! (smidigt med barnvagn!!)
    Jag bor i Vasastan.

  • Garamond

    Hej igen, har haft fullt upp med jobb och flytt och inte varit inne här på ett tag. Nu är det inte långt kvar tills min p-ledighet börjar!

    ROOM är kanonbra men det brukar vara rätt fullt med barnvagnar där. Vilken dag kör vi första träffen? Vad sägs om tisdag den 25/4 kl 14:00? Vi kan ju ses utanför. Har en svart Bugaboo Frog.

    Vilka är på?

  • Leos pappa

    Jag har visst två login... Hmm... Strange. Som sagt det var ett tagsedan jag var inne här. Nåväl, jag är alltså både "Garamond" och "Leos Pappa" Men kommer i fortsättningen att använda detta login.

Svar på tråden Pappaledig våren 2006 i Sthlm?