Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Bonuspojken stjäl min flickas blöjor

Anonym (bebis) skrev 2012-04-06 17:41:43 följande:
    Ja, det är antagligen sexuellt och killen skräms antagligen skiten ur sig just nu. Mitt råd är att aldrig nämna det för honom eller någon annan någonsin igen.
    Jag blev ertappad själv i någon liknande situation som barn (lyckades väl slingra mig hyggligt, tror jag), men jag minns än idag hur OTROLIGT pinsamt det var. Jag var nog dock ett par år yngre än din bonus, men det är antagligen rätt irrelevant.
    Vad gjorde du då?
  • Anonym (Sofia)
    Nenne 71 skrev 2012-04-06 18:36:03 följande:
    Om han kissar på sig i blöjan behöver väl inte du som tvättar märka det?
    Nej men han går ju inte i blöja jämt...
  • Anonym (Sofia)
    Millicent skrev 2012-04-06 19:02:53 följande:
    Bra! Håller med här!

Sen TS undrar jag om du tänker att det har med din dotter att göra bara för att det är hennes blöjor? Det tycker iaf jag verkar helt osannolikt.

Nu är det kanske inte så att han vill prata om det här men jag tänker att man ändå kan skicka med unga budskapet att det är olika vad folk tänder på. Fetisher är ju inte så himla ovanligt om man tänker på det som en företeelse. Vissa tänder på latex, vissa på uniformer, en del tänder på blöjor och någon annan på armbandsur. So what liksom. Jag tycker inte det är så laddat. Jag hoppas kunna förmedla det till mina barn när de blir äldre för jag önskar dem inte att skämmas för eventuell egen del eller andras.

Sen hade jag väl velat säga till pojken att om han av någon anledning använder det som skydd så är det bra om ni pratar om det så att ni kan hjälpa honom till rätt hjälp.
    Jag tror inte han ger sig på dottern, så menade jag inte, men det kändes ändå lite konstigt att han tar något som är hennes på det sättet. Men du har säkert rätt i det
  • Anonym (Sofia)
    Millicent skrev 2012-04-06 19:04:59 följande:
    Det där funderade jag också lite över. Nattlig utlösning och så. Känner han till att det är normalt?
    Jag har i alla fall aldrig pratat med honom om nattlig utlösning. Det hoppas jag att hans mamma gör.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Nilla) skrev 2012-04-07 08:58:41 följande:
    Du måste förstås ta reda på varför han tar blöjorna. Om han kissar på sig bör han ju få egna anpassade blöjor istället, hennes måste ju vara för små. Säg att du inte är arg på honom men att du undrar varför. Säg att han kan få egna men att du inte vill att han tar hennes blöjor. Och berätta att det är naturligt för pojkar att få nattlig utlösning i puberteten om det nu är det han har. Lycka till!

Alltså jag är hundra på att han inte kissar på sig. Och att blanda in nattlig utlösning känns bara fel. Tänk om det inte alls är så?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym skrev 2012-04-07 11:42:24 följande:
    Suck vad är det med vissa föräldrar? Min första tanke skulle vara att han kissar på sig eller nattlig sädesutömning som den lilla pojken försökt lösa på egen hand. Han behöver förstående vuxna omkring sig och inte vuxna som skriker och skäller ut honom. Om pappan är knäpp så hoppas jag att du kan vara klok nog och prata med honom om att det kan bli blött i sängen på natten och att det är helt normalt. Om det är kiss(en då borde det kanske vara större mängder? Borde han få träffa en läkare. Kan du ringa mamman och prata?

Jag har varken skrikt eller skällt. Jag är inte på så god fot med mamman. Pratar nog hellre med min sambo i sf.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (bebis) skrev 2012-04-07 11:56:20 följande:
    Som yngre ville jag gärna va bebis igen. Hade jag haft småsyskon hade jag med all säkerhet tagit nappar m.m. Drack varm mjölk ur en "nappflaska" där varit godis i ett tag. Hade inget att göra med något sexuellt utan det handlade om att jag inte ville bli stor!

gick det över? Med tanke på nickel?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (bebis) skrev 2012-04-07 12:00:07 följande:
    Haha ja visst gick det över! Har inget intresse av det alls idag. Har accepterat för längesen att man inte föralltid kan va en bebis  

Tur det då.
  • Anonym (Sofia)
    nevermind skrev 2012-04-07 16:12:27 följande:
    Varför skulle hans pappa gå i taket? Vilken dålig pappa!!!!!

Jag tror att han skulle bli upprörd. Och pojken har sån respekt för honom. Ville inte utsätta honom för det.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (storasyster) skrev 2012-04-07 16:53:12 följande:

Hej,
    till att börja med har jag inte läst hela tråden.  En tanke slår mej, kan det handla om omsorg. Vad jag menar är att han ser att du ger en massa kärlek och omsorg till din lilla som behöver nattblöjorna. Att han också skulle vilja bli ompysslad och nattad och få en massa närhet.

Kanske sitta i knät, ensamtid med dej ( eller pappan) Ja i största allmänhet något i den vägen som han saknar. Och då menar jag inte den där avundsjukan som en del äldre barn upplever med yngre syskon.  

Ja. Men han är ju tolv år. Lite för stor för att sitta i knät med blöja kan jag tycka,
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (förstår honom) skrev 2012-04-07 22:14:54 följande:
    Varför inte?
    Låt honom få egna blöjor och fråga honom lite försiktigt om han vill att du skall hjälpa honom med dom.
    Det kan ju vara så att han känner sej sidsteppad och vill känna sej liten och få lite närhet.

Nu menar jag inte att du skall hjälpa honom sexuellt. Bara avdramatisera det hela lite.

Han skadar ju ingen med blöjorna. Eller hur? 
    Ursäkta mig men jag tror inte jag klarar det. Tror inte det skulle vara lämpligt alls att hjälpa honom att ta på sig blöja.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Nilla) skrev 2012-04-07 12:24:50 följande:
    När jag jobbade på kortis hade vi en autistisk kille där ibland som älskade sina blöjor. Han tryckte och pillrade på dem hel atiden. Det var väl mjukt och skönt antar jag.
    Ja och det kan jag verkligen förstå om man har en utvecklingsstörning, men det har ju inte den här pojken. Jag kan nu berätta att jag hittat ett par av mina trosor i hans rum också. Vita hipsters med spets. Jag har inte ens pratat med honom om det än, men om inte katten släpat dit dem så är det nåt skumt.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Diaper) skrev 2012-04-08 18:32:38 följande:
    Ha, helt "normalt" han håller på att utforska sig sexuellt! Det gjorde jag med en gång i tiden! Var det dina trosor?
    Ja det var det. Och det kanske bara var ett olyckligt sammanträffande. Vi har en kattunge som faktiskt drar runt kläder lite här och var. Men jag vet inte... Jag har i alla fall bestämt mig för att inte göra någon stor sak av det här. I morgon är jag själv med honom en stund på eftermiddagen. Då ska jag fråga honom om det där med blöjorna en gång till och kolla om det kan vara något med inkontinens eller sängväta. Annars låter jag det vara bara.
  • Anonym (Sofia)

Jag har pratat med honom nu. Jag sa att han inte behövde förklara om han inte ville men att jag behövde veta om han kissade på sig och behövde hjälp med det. Så var det inte. Han hade bara velat pröva hur det var att ha blöja sa han. Jag frågade inget mer.

Svar på tråden Bonuspojken stjäl min flickas blöjor