• Äldre 6 Apr 21:42
    1399 visningar
    6 svar
    6
    1399

    jag fattar ingenting!!!

    Vad händer?? Är nu gravid för tredje gången efter att ha fått min son 2008. De 2 senaste har slutat i MA. Det som är så otroligt konstigt är att jag innan graviditeten med sonen var ofrivilligt barnlös under nästan 10 år. Vi provade allt men inget funkade.

    Har aldrig hört att fertiliteten ökat med åren..... Visserligen har de lett till missfall men gravid blir jag ju. Är det inte konstigt ändå?? Jag blir 43 nästa gång.

  • Svar på tråden jag fattar ingenting!!!
  • Äldre 6 Apr 23:26
    #1

    Jag har hört att det inte är helt ovanligt att kvinnor med pco blir fertila först runt 35-40. Det är ingen läkare som gett dig den diagnosen nån gång?

  • Äldre 7 Apr 12:05
    #2
    Thunderkatten skrev 2012-04-06 23:26:35 följande:
    Jag har hört att det inte är helt ovanligt att kvinnor med pco blir fertila först runt 35-40. Det är ingen läkare som gett dig den diagnosen nån gång?

    Nej, jag var oförklarligt barnlös. Märkligt alltihop.
  • Sitter vacker­t
    Äldre 9 Apr 14:32
    #3

    Samma här. Vi har fått 3 barn mha ivf. Blev gravid i november som blev en blödning i v9. Nu är jag i v10. Gravid 2 ggr inom några månader. Innan dess har jag aldrig blivit gravid utan hjälp och det är år av försök.

  • Äldre 9 Apr 14:34
    #4
    Sitter vackert skrev 2012-04-09 14:32:01 följande:
    Samma här. Vi har fått 3 barn mha ivf. Blev gravid i november som blev en blödning i v9. Nu är jag i v10. Gravid 2 ggr inom några månader. Innan dess har jag aldrig blivit gravid utan hjälp och det är år av försök.
    Grattis!!

    Jag blev inte ens gravid under 3 IVF försök.
  • Friday­yy
    Äldre 9 Apr 14:36
    #5

    Är det inte så att det kan komma mer ägg från äggstockarna innan klimakteriet? Det är väl därför det är vanligare med tvåägsstvillingar hos äldre mammor?

  • Äldre 9 Apr 14:40
    #6

    Grattis !
    Jag har hört folk som kämpat i 15-20 år och blir gravida först när de är runt de 40. Att ungdom alltid skulle vara det lättaste vet jag inte efter vad jag sett och hört.

Svar på tråden jag fattar ingenting!!!