• Äldre 9 Apr 20:05
    1396 visningar
    3 svar
    3
    1396

    behöver hjälp, har du gjort heminsemination?

    hej, ska försöka göra detta kortfattat. Jag och min sambo försöker skaffa barn, vi har försökt nu i två år utan resultat. Det är inget fel på oss och vi ska nu försöka med heminsemination.
    Jag vet hur man gör o så, men vet du ngn som lyckats?
    Varma kramar.

  • Svar på tråden behöver hjälp, har du gjort heminsemination?
  • Äldre 9 Apr 20:45
    #1

    Varför planerar ni att göra heminsemination? Chansen att lyckas med det är betydligt mindre än vid vanligt samlag, som jag förstår det som att ni har  försökt med i två år.

    Sök er till er fertilitetsklinik istället och gör en ordenlig utredning. Efter det kan ni överväga insemination med "tvättade" spermier.

  • Äldre 9 Apr 22:42
    #2
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-09 20:45:15 följande:
    Varför planerar ni att göra heminsemination? Chansen att lyckas med det är betydligt mindre än vid vanligt samlag, som jag förstår det som att ni har  försökt med i två år.

    Sök er till er fertilitetsklinik istället och gör en ordenlig utredning. Efter det kan ni överväga insemination med "tvättade" spermier.
    Jo såhär är det att jag och min sambo har inte fått så mkt hjälp. Jag har genomgått flera utredningar, fått äta pergotime och varit på gyn. undersökningar i flera år även innan vi försökte skaffa barn.
    Jag är 22 år och det känns inte som att jag blir tagen på allvar ordentligt inom sjukvården. Heminsemination är det vi har blivit rekommenderade men nu av det du säger så blir jag tvivelaktig. Jag vet inte vart jag skall vända mig, jag tillhör bara kvinnokliniken nu. Kan jag bara ta kontakt med en infertilitetsklinik?
    Tack för svar.
  • Äldre 9 Apr 23:28
    #3

    Jag tycker absolut ni ska ta kontakt med en fertilitetsklinik. Vet du förresten om du alls fick ägglossning när du åt pergotime?

Svar på tråden behöver hjälp, har du gjort heminsemination?