• Anonym (chokl­adtoki­g)
    Äldre 9 Apr 20:36
    3451 visningar
    14 svar
    14
    3451

    Chokladberoende

    En hel knäpp fundering fick jag idag, som jag bara måste skriva om för att se om jag får nåt svar.
    Jag är galen i choklad, skulle kunna leva på det. Helt säkert alltså. Men hur bra är det för hälsan och vikten? Det går ju inte.
    Så till min fundering......
    När vi fick vår dotter så åt vi nudlar och wokgrönsaker och jag blev dålig och kräktesupp det. Sen dess har jag väldigt svårt för att äta det. Jag kan få ner det men det är så det kväljer mej.
    Ni har säkert redan räknat ut min fundering. Om jag åt choklad tills jag blev dålig, tro om jag då inte skulle bli sugen på det igen? Sjuk fundering jag vet..... Men vad tror ni? Skulle man (vad det än gäller) kunna föräta sej på nåt?

  • Svar på tråden Chokladberoende
  • Powder­puff
    Äldre 9 Apr 21:08
    #1

    hahaha. skulle säkert fungera. jag älskade sourcreme chips fram till att jag blev dålig. tog en jäkla massa år innan jag kunde äta de igen... tillsammans med choklad då självklart haha!

  • Anonym (chokl­adtoki­g) Trådstartaren
    Äldre 9 Apr 21:24
    #2

    Ja men alltså, allvarligt...... Varför blev du dålig av dom chipsen då? Nån speciell anledning eller åt du så du helt enkelt blev dålig?

  • Äldre 9 Apr 22:20
    #3

    Jag spydde upp popcorn för snart 4 år sen. Har inte ätit det sen dess.
    Jag fullkomligt älskar godis! Jag har tänkt PRECIS samma tanke som dig!!
    Det "skulle va skönt" att spy upp godiset så man inte vill ha det igen ;) haha!

  • Anonym (också­)
    Äldre 9 Apr 22:32
    #4

    jag är också chokladberoende och jag har funderat på samma sak men jag tror inte att det funkar tyvärr. jag har ätit så mycket choklad att jag mått illa och tänkt "aldrig mer" men dagen efter har jag ätit choklad i alla fall.. men kanske det blir annorlunda om man tvingar i sig ännu mer choklad? det kan ju funka men jag tycker inte att det låter särskilt lockande att försöka...

  • Anonym (chokl­adtoki­g) Trådstartaren
    Äldre 10 Apr 15:11
    #5

    Jo jag tycker det verkar lockande att försöka OM nån hade gjort nåt liknande innan. Behöver inte vara choklad man förätit sej på......

  • Friday­yy
    Äldre 10 Apr 15:13
    #6

    Men vad tråkigt. Njut av choklad istället! Eller måste du äta flera hundra gram åt gången?

  • Anonym (chokl­adtoki­g) Trådstartaren
    Äldre 10 Apr 15:25
    #7
    Fridayyy skrev 2012-04-10 15:13:54 följande:
    Men vad tråkigt. Njut av choklad istället! Eller måste du äta flera hundra gram åt gången?
    Om det hade räckt med en liten bit hade det kanske inte varit något problem. eller vad tror du?

    Är samma sak som att jag skulle säga till en alkoholist att "ta en öl om dan och njut av den".
  • Friday­yy
    Äldre 12 Apr 10:12
    #8
    Anonym (chokladtokig) skrev 2012-04-10 15:25:27 följande:
    Om det hade räckt med en liten bit hade det kanske inte varit något problem. eller vad tror du?

    Är samma sak som att jag skulle säga till en alkoholist att "ta en öl om dan och njut av den".
    Hm, jag vet inte. Jag har varit chokladberoende hela mitt liv men jag vill inte bli av med det. Men jag måste inte äta så värst mycket för att bli nöjd. Choklad är ju en njutning i livet liksom. Köp jättedyr choklad i specialaffärer så är det inte lika lätt att äta upp hela, om man är lite snål av sig menar jag...=)
  • Anonym (Kolla upp)
    Äldre 12 Apr 10:20
    #9

    Extremt sug efter choklad kan bero på mineralbrist vilket i sin tur kan vara en följd av tex glutenintolerans,

    Pröva att ta magnesium på kvällen och extra zink och krom på morgonen.

    http://www.grongava.se/info/articles/32/byid 

  • Friday­yy
    Äldre 12 Apr 10:42
    #10
    Anonym (Kolla upp) skrev 2012-04-12 10:20:09 följande:
    Extremt sug efter choklad kan bero på mineralbrist vilket i sin tur kan vara en följd av tex glutenintolerans,

    Pröva att ta magnesium på kvällen och extra zink och krom på morgonen.

    www.grongava.se/info/articles/32/byid 
    Ok, har hört det där om krom innan men alla säger att det inte funkar!

    Själv har jag inget extremt sug i alla fall. Kan avstå men tycker det är gott så jag äter det för att förgylla mitt liv...=)
  • Anonym (Kolla upp)
    Äldre 12 Apr 12:10
    #11
    Fridayyy skrev 2012-04-12 10:42:13 följande:
    Ok, har hört det där om krom innan men alla säger att det inte funkar!

    Själv har jag inget extremt sug i alla fall. Kan avstå men tycker det är gott så jag äter det för att förgylla mitt liv...=)
    Nej har man inte krombrist så funkar det inte, men många har tydligen brist på magnesium och zink just. Man kan ju pröva de två då.
  • Anonym (chokl­adtoki­g) Trådstartaren
    Äldre 12 Apr 17:58
    #12
    Anonym (Kolla upp) skrev 2012-04-12 10:20:09 följande:
    Extremt sug efter choklad kan bero på mineralbrist vilket i sin tur kan vara en följd av tex glutenintolerans,

    Pröva att ta magnesium på kvällen och extra zink och krom på morgonen.

    www.grongava.se/info/articles/32/byid 
    Har testat och det funkar inte. Och glutenintolerant är jag inte heller. Bara beroende av choklad......
  • Anonym (Kolla upp)
    Äldre 13 Apr 22:00
    #13
    Anonym (chokladtokig) skrev 2012-04-12 17:58:32 följande:
    Har testat och det funkar inte. Och glutenintolerant är jag inte heller. Bara beroende av choklad......
    Magnesium? 
  • Anonym (chokl­adtoki­g) Trådstartaren
    Äldre 13 Apr 22:10
    #14

    Testat det oxå utan framgång

Svar på tråden Chokladberoende