• Karriis

    Vill du ha en bild fixad?

    Hej!

    Jag har varit alltför sugen på att pilla i Photoshop de senaste dagarna så jag tänkte att om ni har några porträttbilder som behöver retuscheras (Hy, ögon, smink m,m är det roligaste jag vet i PS) så kan ni gärna skicka till mig så skickar jag tillbaka den färdiga bilden!

    Jag har ingen utbildning inom foto utan lär mig på egen hand, experimenterar och leker, jag är inget proffs.

    Skicka in bilden här eller skriv PM så får ni mailadress :)


  • Svar på tråden Vill du ha en bild fixad?
  • FabulousMom

    Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att redigera en bröllopsbild som sedan ska förstoras och upp på bilden. Det skulle vara en perfekt julklapp till min syster (hennes bild). Tyvärr finns det inga fotograf-bilder från bröllopet, utan det är endast privata bilder från digitalkamera. Bilden i fråga ska ändras, hela bakgrunden ska bort och även en arm som håller om brudgummen, det ska bara vara bruden och brudgummen på bilden. Färgerna ska förstärkas, typ lyster i ansikte, ögonfärg och allt annat, lite "fairytale wedding" stuk över det.

    Lite såhär, fast ännu mer "lyster", bruden ska i princip se ut som en barbie:

    http://www.squidoo.com/fairytale-weddings

    Hon vill inte ha upp sina bilder på nätet så jag mailar dem gärna och mottager via mail. Någon som har lust att fixa? Det bör inte vara supersvårt, förutom möjligen armen som ska redigeras bort. Jag vore såååå tacksam!!!   
         


    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Jellybeanbaby
    FabulousMom skrev 2012-11-07 12:25:27 följande:
    Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att redigera en bröllopsbild som sedan ska förstoras och upp på bilden. Det skulle vara en perfekt julklapp till min syster (hennes bild). Tyvärr finns det inga fotograf-bilder från bröllopet, utan det är endast privata bilder från digitalkamera. Bilden i fråga ska ändras, hela bakgrunden ska bort och även en arm som håller om brudgummen, det ska bara vara bruden och brudgummen på bilden. Färgerna ska förstärkas, typ lyster i ansikte, ögonfärg och allt annat, lite "fairytale wedding" stuk över det.

    Lite såhär, fast ännu mer "lyster", bruden ska i princip se ut som en barbie:

    www.squidoo.com/fairytale-weddings

    Hon vill inte ha upp sina bilder på nätet så jag mailar dem gärna och mottager via mail. Någon som har lust att fixa? Det bör inte vara supersvårt, förutom möjligen armen som ska redigeras bort. Jag vore såååå tacksam!!!   
         
    Hmm det där låter lite grann som ett proffsjobb. Jag är iaf inte tillräckligt duktig alls, men hoppas du får svar från några av de som uppvisat riktig talang i tråden.
  • Thaleia
    FabulousMom skrev 2012-11-07 12:25:27 följande:
    Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att redigera en bröllopsbild som sedan ska förstoras och upp på bilden. Det skulle vara en perfekt julklapp till min syster (hennes bild). Tyvärr finns det inga fotograf-bilder från bröllopet, utan det är endast privata bilder från digitalkamera. Bilden i fråga ska ändras, hela bakgrunden ska bort och även en arm som håller om brudgummen, det ska bara vara bruden och brudgummen på bilden. Färgerna ska förstärkas, typ lyster i ansikte, ögonfärg och allt annat, lite "fairytale wedding" stuk över det.

    Lite såhär, fast ännu mer "lyster", bruden ska i princip se ut som en barbie:

    www.squidoo.com/fairytale-weddings

    Hon vill inte ha upp sina bilder på nätet så jag mailar dem gärna och mottager via mail. Någon som har lust att fixa? Det bör inte vara supersvårt, förutom möjligen armen som ska redigeras bort. Jag vore såååå tacksam!!!   
         
    Kanske inte supersvårt (man måste nästa få se bilden innan) men oerhört tidskrävande då man antagligen får frilägga brudparet för att kunna byta bakgrund samt trixa och mixa med klonverktyget för att ta bort armen och få det någorlunda snyggt.
  • FabulousMom

    Man kanske kan fixa det mot betalning annars? Men hur? Kan ju inte direkt gå in i en fotoaffär och be dem fixa det väl?

    Hoppas att det går att lösa, antingen att någon här på FL kan fixa eller om ni kan tipsa om vart man kan vända sig? Glad  


    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • JePaLuLi

     


    Den här bilden får ni gärna göra något fint med.

       
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Vill du ha en bild fixad?