• Melan

    Någon som vill diskutera inredning med mig?

    Jag vill ha andras åsikter för en gång skull :) Lite tips och idéer vore roligt då man kör fast. 

    Just nu stirrar jag mig blind på köket. Det känns inte helt rätt... Jag har en del bilder :) 

  • Svar på tråden Någon som vill diskutera inredning med mig?
  • KaSaM

    Jag brukar kika på styleroom, eller ta hem vänner för tips och tankar, dock lite svårt ibland när huset är lite annorlunda.

  • Melan




    Har du nå förslag på förbättring? Golvet måste läggas om för det har blivit skadat. Ska det läggas åt andra hållet då? Funderar på nya golvlister som är släta...
  • KaSaM

    Beroende på hur du vill att rummet ska upplevas lägger du golv, rummet känns längre när golvet är åt det håll det nu är, vita lister hade varit snyggt, sedan beror det på om du vill ha lister som är raka (ger lite hårdare intryck) eller med profil för mjukare inramning.

  • voldis

    Ett golv som jag har blivit helt kär i är silverek sök på Google .. Kan se lite kallt ut men går nog att få varmare med lite varma färger på andra detaljer. Ta bort bården du har längst upp vid väggen. Sen får jag säga att köket är fint

  • chanella

    Fint överlag tycker jag! Men hyllan övanför fönstret med tokmycket saker gör att det känns tungt och rörigt i mina ögon. Får dom inte plats i skåp skulle jag satt hyllor på väggen till höger om valvet istället.

  • Lisastina

    1. Jag slås av att det är så enfärgat/"ofärgat", dvs svart - metall-vitt-grått-skalan. Den är ju modern, men känslan blir inte så levande i mitt tycke. Svarta och grå föremål ger också ett "platt" intryck. Man ser deras form, men inte ytan och texturen. 

    2. Det är också slående att allt är nytt. Det ser lite anonymt ut. En blandning av gammalt och nytt kan skapa lite mer personlig känsla.   

  • Melan

    Lisastina: Tycker du allt ser nytt ut? Det tar jag verkligen som en komplimang, för så är verkligen inte fallet. Jag förstår lite hur du tänker med att det ser anonymt ut, men det är ju till fördel sen när det ska säljas. Och det blir nog rätt snart. Faktiskt, så är många av sakerna väldigt personliga. Mattan t.ex har min mormor gjort åt mig, brödrosten fick jag av mamma innan hon blev "knäpp". Kokböckerna är också mycket arvegods från sambons sida. 

    Sambon har även hårda regler om färger... *suck* Så, om man ser på resten av lägenheten är köket det mest "färgstarka" Alla andra rum är gråa, vita, svarta. Glas, metall, läder... Tapeterna i köket är beige iallafall :P  eftersom allt är så öppet vågar jag inte dela in det för mycket heller. Om jag får min vilja igenom så kommer det bli samma tapet som i vardagsrummet.

    Ang. tavelhyllorna var planen att de skulle sitta på höger sida av valvet. Var för långa tyvärr, blev lite av "nödlösning" ovanför fönstret som sedan blivit kvar. Jag ska nog testa att ta ner dem och se om jag hittar nå bra ställe.

    Är det ingen som regerade på att det inte finns något bord?

     

  • SupersurasunkSara

    Först såg jag bilderna med bara köksdelen, ser modernt ut tänkte jag, sen såg jag resten, tapetarna passar inte ihop med resten tycker jag. Bård och valv är inte det man väljer idag (Iaf inte jag men det kan ju vara jag som är hopplöst ute! )
    Ska det säljas så måla vitt. Bra och billig färg finns på K-rauta för 180 kr/10 l. Finns i mindre förpackningar också.

    Golvet måste läggas om innan försäljning? Min erfarenhet är att folk ofta vill göra om själva, speciellt i kök så lägg inte ner några större pengar på det, titta på Ikea och Rusta och liknande och ta ett golv liknande det ni har, det ger lite värme åt det i övrigt ganska sterila. 

  • SupersurasunkSara
    voldis skrev 2012-04-12 08:11:56 följande:
    Det ser inte ut som att det får plats med bord och stolar
    Inte med den möbleringen, men om man tar bort sidobordet vid fönstret så går det
Svar på tråden Någon som vill diskutera inredning med mig?